mijn nieuw kadettje loopt warm

Plaats hier alle vragen en tips over versnellingsbak, uitlaat, motor en tuning hiervan.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
buzzekadett
C geïnteresseerd
Berichten: 61
Lid geworden op: wo mei 14, 2008 10:07 pm
Locatie: Essen

mijn nieuw kadettje loopt warm

Bericht door buzzekadett »

hallo, heb net een kadettje c1 sedan gekocht, leuke wagen maar hij loopt warm volgens men cockpit, heb dat gecontroleerd in de radiator en het water is wel heel warm maar niet aan het koken dus heel gek ben er mee naar huis gereden (100 km) in ' t rood en heb het gehaald , weer radiator open gedaan wel heel warm maar niet super heet wat kan dat zijn iemand al zoiets meegemaakt denk ofwel thermostaat of waterpomp of cockpitmeter kapot wie kan mij helpen
DD
C liefhebber
Berichten: 150
Lid geworden op: do okt 12, 2006 8:34 pm

Bericht door DD »

waarschijnlijk is de meter in de tellerunit die een verkeerde waarde aan geeft. de meters in de tellerunit werken op 10v en daarom zit er achterop de tellerunit een spannings regulator. Deze slijten vaak waardoor je gewoon de accu spanning 12v naar de meters stuurt. deze geven daardoor verkeerde waardes aan.
LET OP dit is ook bij de benzine meter het geval.

Je kan op zoek naar een ander spanningsdeler blokje of zelf een spanningsdeler maken. Er staat hier op het forum een uitleg hoe het werkt.
all show no go!
mark vds car hifi
C verslaafd
Berichten: 589
Lid geworden op: di mei 16, 2006 9:24 am
Locatie: Zeeland (noord-brabant)

Bericht door mark vds car hifi »

Inderdaad, vaak is de spanningsstabilisator defect. Echter wil ook nogal eens een van de mertejes stuk gaan waardoor beide verkeerde waarden aan gaan geven.

Een ruil van (deel van) cockpitje kost je een kwartiertje werk en je weet dat zeker.
Ik zou eerst dat uitsluiten zodat je niet straks een kapotte koppakking oploopt of een kromme kop, scheuren etc.

Mvg,

Mark
Kadett C2 Coupe Berlinetta
Kadett C2 Coupe (in restauratie)
Kadett C2 Limo (daily driver)
Kadett C2 Caravan (daily driver)
Kadett C2 City (Gereed voor de ombouw)
Ascona B 2.0 16V (Gestolen)
Kadett B, (mag weg)
Calibra 2.0 16V turbo 4x4, donor voor mn City
kadcity
C ervaren
Berichten: 255
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 6:12 pm
Locatie: betuwe

Bericht door kadcity »

mwaaa.
ik heb sinds vandaag het zelfde probleem, temperatuur zit zowat in het rode.
en benzine heb ik ook een halve tank meer volgens de meter :P

zo maar even een ander unit erin zetten.
buzzekadett
C geïnteresseerd
Berichten: 61
Lid geworden op: wo mei 14, 2008 10:07 pm
Locatie: Essen

Bericht door buzzekadett »

hey gasten bedankt voor jullie antwoorden het was wel duidelijk de spanningsregelaar acher de cockpit
bedankt weeral ervaring rijker
gr jurgen
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten