Pagina 1 van 2

Brandstof/benzine Euro 95/98 toevoeging?

Geplaatst: vr apr 18, 2008 1:48 pm
door AceT
Hallo,

Ik ben sinds kort eigenaar van een Kadett C coupé

Geplaatst: vr apr 18, 2008 2:43 pm
door rellie kel
bij ons hebben ze nog wel super met loodvervanger, dat gooi ik altijd in mijn 1.6s

Geplaatst: vr apr 18, 2008 5:32 pm
door corsa-erik
1200 N kan gewoon Euro loodvrij in.

1200 S zou eigenlijk Euro 98 in moeten, maar schijnt ook vaak goed te gaan op euro 95

Geplaatst: vr apr 18, 2008 6:58 pm
door Jigsaw
1.2 N = Normaal benzine

Normaal benzine = 92

1.2 S = Super benzine

Super benzine = 95 of 98

bij alledrie hebben ze eigenlijk loodvervanger nodig, of je tankt het zoals rellie kel meteen erbij

Geplaatst: za apr 19, 2008 7:13 pm
door BRYght
anders gaatie tikken onder de 2000 tpm..
opzich niet erg maar reuze irritant als je erop gaat letten..

Geplaatst: za apr 26, 2008 8:06 am
door hanzel
1200s gaat idd ook goed met gewone 95 zonder loodvervanger erbij te gooien, ik heb er nu dik 50.000 op zitten :)

Geplaatst: zo apr 27, 2008 12:21 pm
door toppertheo
ik rijd al 7 jaar met een 1200S die opgevoerd is op euro 95 zonder toevoegingen en heb nu 45000 km gereden en nog geen problemen gehad!

groeten.

Geplaatst: zo apr 27, 2008 1:10 pm
door coinoperator
Wel zo eens in het halfjaar een voelermaatje tussen je kleppertjes houden en evt nastellen.

Geplaatst: ma apr 28, 2008 8:07 am
door AceT
Dank voor de vele antwoorden :D ga ik dus maar mooi euro 95 tanken ;)

Nu heb ik de auto voornamelijk gekocht om heen & weer naar m'n werk te gaan (kleine 10 km binnenweggetjes), maar afgelopen vrijdag ben ik met m'n kadettje "op reis" geweest (wel 50 km snelweg ;) ) wat me opviel is dat hij wel extreem warm werd! Ik heb 110 a 115 gereden, maar toen ik na een 20 km snelweg de temperatuurmeter eens goed bekeek zag ik de wijzer wel griezelig dicht bij het rode staan.

Op de terugweg maar een dikke 100 gereden.. toen ik bijna terug was toch even de proef op de som genomen, 145 km/u was de top.. en binnen een paar minuten was de meter van "heel goed warm" naar "net in 't rood" gegaan!

Oef.. nu kan ik me van m'n eerste kadettje herinneren dat ik daar een .. (arg hoe heet zo'n ding ookweer.... :( )... in de koelwaterleidingen.. dat die eerder schakelde.... (excuse my english).. als jullie begrijpen wat ik bedoel.. : zou dat de oplossing zijn, of zijn er andere idee

Geplaatst: ma apr 28, 2008 8:12 am
door coinoperator
Je zou eigenlijk eerst even alle afstelligen moeten nalopen...
Als dat oke is dat kan het zijn dat er teveel troep in je radiateur zit of je rijdt op kraanwater.

Hou ook eens in de gaten of de stand van de benzinemeter een beetje klopt, als de spanningsbegrenzer kapot is geven beide meters namelijk teveel aan.

Geplaatst: ma apr 28, 2008 10:42 am
door daruler
[quote="AceT"]\
Op de terugweg maar een dikke 100 gereden.. toen ik bijna terug was toch even de proef op de som genomen, 145 km/u was de top.. en binnen een paar minuten was de meter van "heel goed warm" naar "net in 't rood" gegaan!

Oef.. nu kan ik me van m'n eerste kadettje herinneren dat ik daar een .. (arg hoe heet zo'n ding ookweer.... :( )... in de koelwaterleidingen.. dat die eerder schakelde.... (excuse my english).. als jullie begrijpen wat ik bedoel.. : zou dat de oplossing zijn, of zijn er andere idee

Geplaatst: ma apr 28, 2008 12:34 pm
door Pietje
Ik vermoed in dit geval wat coinporator al zegt

Hoe is het met het stabilisatorblokje die van mij werkt ook heel erg warm.

Een ander blokje erin gezet en nu blijft ie netjes.

Het beste is even met een universeel meter de temperatuur precies opmeten.

Dus met een normale thermometer die tot een graden of 120 kan.

Ik heb hier zelf nog een "mechanische" temp meter en daar controleer ik ze altijd mee. dan weet je zeker dat het goed zit.

Geplaatst: za mei 10, 2008 7:32 pm
door kadett-c-coupe
ik hoor best vaak dat 1200jes zo enorm warm kunnen worden op de snelweg
is het geen idee om in die ruimte tussen de radiator en de neus een electrische vin te monteren??

Geplaatst: za mei 10, 2008 7:39 pm
door corsa-erik
kadett-c-coupe schreef:ik hoor best vaak dat 1200jes zo enorm warm kunnen worden op de snelweg
is het geen idee om in die ruimte tussen de radiator en de neus een electrische vin te monteren??
Op de snelweg zou je genoeg koeling moeten krijgen van de rijwind.
Aan de andere kant vermeld het instructieboekje geloof ik een maximum kruissnelheid van 115 km/h.

Misschien dat een extra elektrische ventilator zou helpen, maar of je daar mee de olie temperatuur ook lager krijgt, dat weet ik niet.

Geplaatst: za mei 10, 2008 7:46 pm
door coinoperator
Je rijdt gewoon (veel) te hard.
115 is idd de aanbevolen kruissnelheid van Opel.

ja de mijne haalt ook 170 ...op de TomTom wel te verstaan (hoewel mijn meter verrekt weinig afwijkt)
Maar na zo'n razende snelheid moet ik absoluut niet opeens stoppen want dan ontploft ie bijna door de opgebouwde hitte die niet weg kan.
(ik moet echt tien minuten blijven rijden met een rustige snelheid om 't kwijt te raken)

Een extra fan zal niet veel uitmaken
overigens is het totaal vervangen van de originele fan door een elektrische met thermostaat wel een goed plan, vooral om de warmte tijdens stilstaan beter kwijt te raken.