Brandstof/benzine Euro 95/98 toevoeging?
Moderators: JvV, kriekje, opelnl
Brandstof/benzine Euro 95/98 toevoeging?
Hallo,
Ik ben sinds kort eigenaar van een Kadett C coupé
Ik ben sinds kort eigenaar van een Kadett C coupé
-
- C gestoord
- Berichten: 3616
- Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
- Locatie: Lottum
- Contacteer:
-
- C ervaren
- Berichten: 469
- Lid geworden op: ma jan 22, 2007 8:32 am
-
- C ervaren
- Berichten: 350
- Lid geworden op: di dec 12, 2006 8:54 pm
- Locatie: noordwolde
ik rijd al 7 jaar met een 1200S die opgevoerd is op euro 95 zonder toevoegingen en heb nu 45000 km gereden en nog geen problemen gehad!
groeten.
groeten.
sedan 1200S automaat (verkocht)
city 1200 getuned (verkocht)
sedan 2 liter 8V (verkocht)
sedan 1200 S (in opbouw) word nu een 2.0 16V (verkocht)
coupe 2 liter 16V (wacht op restauratie)
orgineele coupe GT/E 1900 (verkocht)
city 1200 getuned (verkocht)
sedan 2 liter 8V (verkocht)
sedan 1200 S (in opbouw) word nu een 2.0 16V (verkocht)
coupe 2 liter 16V (wacht op restauratie)
orgineele coupe GT/E 1900 (verkocht)
-
- C verslaafd
- Berichten: 839
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm
Dank voor de vele antwoorden ga ik dus maar mooi euro 95 tanken
Nu heb ik de auto voornamelijk gekocht om heen & weer naar m'n werk te gaan (kleine 10 km binnenweggetjes), maar afgelopen vrijdag ben ik met m'n kadettje "op reis" geweest (wel 50 km snelweg ) wat me opviel is dat hij wel extreem warm werd! Ik heb 110 a 115 gereden, maar toen ik na een 20 km snelweg de temperatuurmeter eens goed bekeek zag ik de wijzer wel griezelig dicht bij het rode staan.
Op de terugweg maar een dikke 100 gereden.. toen ik bijna terug was toch even de proef op de som genomen, 145 km/u was de top.. en binnen een paar minuten was de meter van "heel goed warm" naar "net in 't rood" gegaan!
Oef.. nu kan ik me van m'n eerste kadettje herinneren dat ik daar een .. (arg hoe heet zo'n ding ookweer.... )... in de koelwaterleidingen.. dat die eerder schakelde.... (excuse my english).. als jullie begrijpen wat ik bedoel.. : zou dat de oplossing zijn, of zijn er andere idee
Nu heb ik de auto voornamelijk gekocht om heen & weer naar m'n werk te gaan (kleine 10 km binnenweggetjes), maar afgelopen vrijdag ben ik met m'n kadettje "op reis" geweest (wel 50 km snelweg ) wat me opviel is dat hij wel extreem warm werd! Ik heb 110 a 115 gereden, maar toen ik na een 20 km snelweg de temperatuurmeter eens goed bekeek zag ik de wijzer wel griezelig dicht bij het rode staan.
Op de terugweg maar een dikke 100 gereden.. toen ik bijna terug was toch even de proef op de som genomen, 145 km/u was de top.. en binnen een paar minuten was de meter van "heel goed warm" naar "net in 't rood" gegaan!
Oef.. nu kan ik me van m'n eerste kadettje herinneren dat ik daar een .. (arg hoe heet zo'n ding ookweer.... )... in de koelwaterleidingen.. dat die eerder schakelde.... (excuse my english).. als jullie begrijpen wat ik bedoel.. : zou dat de oplossing zijn, of zijn er andere idee
-
- C verslaafd
- Berichten: 839
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm
Je zou eigenlijk eerst even alle afstelligen moeten nalopen...
Als dat oke is dat kan het zijn dat er teveel troep in je radiateur zit of je rijdt op kraanwater.
Hou ook eens in de gaten of de stand van de benzinemeter een beetje klopt, als de spanningsbegrenzer kapot is geven beide meters namelijk teveel aan.
Als dat oke is dat kan het zijn dat er teveel troep in je radiateur zit of je rijdt op kraanwater.
Hou ook eens in de gaten of de stand van de benzinemeter een beetje klopt, als de spanningsbegrenzer kapot is geven beide meters namelijk teveel aan.
vertrokken
-
- C gestoord
- Berichten: 1102
- Lid geworden op: ma feb 18, 2008 2:06 pm
- Locatie: Echteld West
- Contacteer:
[quote="AceT"]\
Op de terugweg maar een dikke 100 gereden.. toen ik bijna terug was toch even de proef op de som genomen, 145 km/u was de top.. en binnen een paar minuten was de meter van "heel goed warm" naar "net in 't rood" gegaan!
Oef.. nu kan ik me van m'n eerste kadettje herinneren dat ik daar een .. (arg hoe heet zo'n ding ookweer.... )... in de koelwaterleidingen.. dat die eerder schakelde.... (excuse my english).. als jullie begrijpen wat ik bedoel.. : zou dat de oplossing zijn, of zijn er andere idee
Op de terugweg maar een dikke 100 gereden.. toen ik bijna terug was toch even de proef op de som genomen, 145 km/u was de top.. en binnen een paar minuten was de meter van "heel goed warm" naar "net in 't rood" gegaan!
Oef.. nu kan ik me van m'n eerste kadettje herinneren dat ik daar een .. (arg hoe heet zo'n ding ookweer.... )... in de koelwaterleidingen.. dat die eerder schakelde.... (excuse my english).. als jullie begrijpen wat ik bedoel.. : zou dat de oplossing zijn, of zijn er andere idee
Ik vermoed in dit geval wat coinporator al zegt
Hoe is het met het stabilisatorblokje die van mij werkt ook heel erg warm.
Een ander blokje erin gezet en nu blijft ie netjes.
Het beste is even met een universeel meter de temperatuur precies opmeten.
Dus met een normale thermometer die tot een graden of 120 kan.
Ik heb hier zelf nog een "mechanische" temp meter en daar controleer ik ze altijd mee. dan weet je zeker dat het goed zit.
Hoe is het met het stabilisatorblokje die van mij werkt ook heel erg warm.
Een ander blokje erin gezet en nu blijft ie netjes.
Het beste is even met een universeel meter de temperatuur precies opmeten.
Dus met een normale thermometer die tot een graden of 120 kan.
Ik heb hier zelf nog een "mechanische" temp meter en daar controleer ik ze altijd mee. dan weet je zeker dat het goed zit.
WWW.P-POOT.NL
This is how we build it.
This is how we build it.
-
- C ervaren
- Berichten: 255
- Lid geworden op: do mei 18, 2006 8:46 pm
-
- C ervaren
- Berichten: 469
- Lid geworden op: ma jan 22, 2007 8:32 am
Op de snelweg zou je genoeg koeling moeten krijgen van de rijwind.kadett-c-coupe schreef:ik hoor best vaak dat 1200jes zo enorm warm kunnen worden op de snelweg
is het geen idee om in die ruimte tussen de radiator en de neus een electrische vin te monteren??
Aan de andere kant vermeld het instructieboekje geloof ik een maximum kruissnelheid van 115 km/h.
Misschien dat een extra elektrische ventilator zou helpen, maar of je daar mee de olie temperatuur ook lager krijgt, dat weet ik niet.
-
- C verslaafd
- Berichten: 839
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm
Je rijdt gewoon (veel) te hard.
115 is idd de aanbevolen kruissnelheid van Opel.
ja de mijne haalt ook 170 ...op de TomTom wel te verstaan (hoewel mijn meter verrekt weinig afwijkt)
Maar na zo'n razende snelheid moet ik absoluut niet opeens stoppen want dan ontploft ie bijna door de opgebouwde hitte die niet weg kan.
(ik moet echt tien minuten blijven rijden met een rustige snelheid om 't kwijt te raken)
Een extra fan zal niet veel uitmaken
overigens is het totaal vervangen van de originele fan door een elektrische met thermostaat wel een goed plan, vooral om de warmte tijdens stilstaan beter kwijt te raken.
115 is idd de aanbevolen kruissnelheid van Opel.
ja de mijne haalt ook 170 ...op de TomTom wel te verstaan (hoewel mijn meter verrekt weinig afwijkt)
Maar na zo'n razende snelheid moet ik absoluut niet opeens stoppen want dan ontploft ie bijna door de opgebouwde hitte die niet weg kan.
(ik moet echt tien minuten blijven rijden met een rustige snelheid om 't kwijt te raken)
Een extra fan zal niet veel uitmaken
overigens is het totaal vervangen van de originele fan door een elektrische met thermostaat wel een goed plan, vooral om de warmte tijdens stilstaan beter kwijt te raken.
vertrokken
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten