Brandstof/benzine Euro 95/98 toevoeging?

Plaats hier alle vragen en tips over versnellingsbak, uitlaat, motor en tuning hiervan.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

AceT
C gevonden
Berichten: 2
Lid geworden op: vr mar 07, 2008 9:33 am

Brandstof/benzine Euro 95/98 toevoeging?

Bericht door AceT »

Hallo,

Ik ben sinds kort eigenaar van een Kadett C coupé
rellie kel
C gestoord
Berichten: 3616
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
Locatie: Lottum
Contacteer:

Bericht door rellie kel »

bij ons hebben ze nog wel super met loodvervanger, dat gooi ik altijd in mijn 1.6s
corsa-erik
C ervaren
Berichten: 469
Lid geworden op: ma jan 22, 2007 8:32 am

Bericht door corsa-erik »

1200 N kan gewoon Euro loodvrij in.

1200 S zou eigenlijk Euro 98 in moeten, maar schijnt ook vaak goed te gaan op euro 95
Jigsaw
C ervaren
Berichten: 409
Lid geworden op: ma apr 16, 2007 12:17 pm
Locatie: Landgraaf / Limburg

Bericht door Jigsaw »

1.2 N = Normaal benzine

Normaal benzine = 92

1.2 S = Super benzine

Super benzine = 95 of 98

bij alledrie hebben ze eigenlijk loodvervanger nodig, of je tankt het zoals rellie kel meteen erbij
ex '78 C2 coupé
BRYght
C liefhebber
Berichten: 157
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 2:54 pm

Bericht door BRYght »

anders gaatie tikken onder de 2000 tpm..
opzich niet erg maar reuze irritant als je erop gaat letten..
hanzel
C liefhebber
Berichten: 122
Lid geworden op: ma okt 29, 2007 6:53 pm
Locatie: Asten
Contacteer:

Bericht door hanzel »

1200s gaat idd ook goed met gewone 95 zonder loodvervanger erbij te gooien, ik heb er nu dik 50.000 op zitten :)
- Opel Kadett C1 SR Coupe '74
- Opel B Commodore 2,8 GS Coupe '72
- Opel Kadett C1 Sedan '74
toppertheo
C ervaren
Berichten: 350
Lid geworden op: di dec 12, 2006 8:54 pm
Locatie: noordwolde

Bericht door toppertheo »

ik rijd al 7 jaar met een 1200S die opgevoerd is op euro 95 zonder toevoegingen en heb nu 45000 km gereden en nog geen problemen gehad!

groeten.
sedan 1200S automaat (verkocht)
city 1200 getuned (verkocht)
sedan 2 liter 8V (verkocht)
sedan 1200 S (in opbouw) word nu een 2.0 16V (verkocht)
coupe 2 liter 16V (wacht op restauratie)
orgineele coupe GT/E 1900 (verkocht)
coinoperator
C verslaafd
Berichten: 839
Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm

Bericht door coinoperator »

Wel zo eens in het halfjaar een voelermaatje tussen je kleppertjes houden en evt nastellen.
vertrokken
AceT
C gevonden
Berichten: 2
Lid geworden op: vr mar 07, 2008 9:33 am

Bericht door AceT »

Dank voor de vele antwoorden :D ga ik dus maar mooi euro 95 tanken ;)

Nu heb ik de auto voornamelijk gekocht om heen & weer naar m'n werk te gaan (kleine 10 km binnenweggetjes), maar afgelopen vrijdag ben ik met m'n kadettje "op reis" geweest (wel 50 km snelweg ;) ) wat me opviel is dat hij wel extreem warm werd! Ik heb 110 a 115 gereden, maar toen ik na een 20 km snelweg de temperatuurmeter eens goed bekeek zag ik de wijzer wel griezelig dicht bij het rode staan.

Op de terugweg maar een dikke 100 gereden.. toen ik bijna terug was toch even de proef op de som genomen, 145 km/u was de top.. en binnen een paar minuten was de meter van "heel goed warm" naar "net in 't rood" gegaan!

Oef.. nu kan ik me van m'n eerste kadettje herinneren dat ik daar een .. (arg hoe heet zo'n ding ookweer.... :( )... in de koelwaterleidingen.. dat die eerder schakelde.... (excuse my english).. als jullie begrijpen wat ik bedoel.. : zou dat de oplossing zijn, of zijn er andere idee
coinoperator
C verslaafd
Berichten: 839
Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm

Bericht door coinoperator »

Je zou eigenlijk eerst even alle afstelligen moeten nalopen...
Als dat oke is dat kan het zijn dat er teveel troep in je radiateur zit of je rijdt op kraanwater.

Hou ook eens in de gaten of de stand van de benzinemeter een beetje klopt, als de spanningsbegrenzer kapot is geven beide meters namelijk teveel aan.
vertrokken
daruler
C gestoord
Berichten: 1102
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 2:06 pm
Locatie: Echteld West
Contacteer:

Bericht door daruler »

[quote="AceT"]\
Op de terugweg maar een dikke 100 gereden.. toen ik bijna terug was toch even de proef op de som genomen, 145 km/u was de top.. en binnen een paar minuten was de meter van "heel goed warm" naar "net in 't rood" gegaan!

Oef.. nu kan ik me van m'n eerste kadettje herinneren dat ik daar een .. (arg hoe heet zo'n ding ookweer.... :( )... in de koelwaterleidingen.. dat die eerder schakelde.... (excuse my english).. als jullie begrijpen wat ik bedoel.. : zou dat de oplossing zijn, of zijn er andere idee
Afbeelding... And for those who didn't know... Fast cars are built, not bought!
Www.gasmetdiezooi.tk
Pietje
C gestoord
Berichten: 1665
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 9:42 pm

Bericht door Pietje »

Ik vermoed in dit geval wat coinporator al zegt

Hoe is het met het stabilisatorblokje die van mij werkt ook heel erg warm.

Een ander blokje erin gezet en nu blijft ie netjes.

Het beste is even met een universeel meter de temperatuur precies opmeten.

Dus met een normale thermometer die tot een graden of 120 kan.

Ik heb hier zelf nog een "mechanische" temp meter en daar controleer ik ze altijd mee. dan weet je zeker dat het goed zit.
WWW.P-POOT.NL

This is how we build it.
kadett-c-coupe
C ervaren
Berichten: 255
Lid geworden op: do mei 18, 2006 8:46 pm

Bericht door kadett-c-coupe »

ik hoor best vaak dat 1200jes zo enorm warm kunnen worden op de snelweg
is het geen idee om in die ruimte tussen de radiator en de neus een electrische vin te monteren??
ook wel bekend als het rooie mannetje
corsa-erik
C ervaren
Berichten: 469
Lid geworden op: ma jan 22, 2007 8:32 am

Bericht door corsa-erik »

kadett-c-coupe schreef:ik hoor best vaak dat 1200jes zo enorm warm kunnen worden op de snelweg
is het geen idee om in die ruimte tussen de radiator en de neus een electrische vin te monteren??
Op de snelweg zou je genoeg koeling moeten krijgen van de rijwind.
Aan de andere kant vermeld het instructieboekje geloof ik een maximum kruissnelheid van 115 km/h.

Misschien dat een extra elektrische ventilator zou helpen, maar of je daar mee de olie temperatuur ook lager krijgt, dat weet ik niet.
coinoperator
C verslaafd
Berichten: 839
Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm

Bericht door coinoperator »

Je rijdt gewoon (veel) te hard.
115 is idd de aanbevolen kruissnelheid van Opel.

ja de mijne haalt ook 170 ...op de TomTom wel te verstaan (hoewel mijn meter verrekt weinig afwijkt)
Maar na zo'n razende snelheid moet ik absoluut niet opeens stoppen want dan ontploft ie bijna door de opgebouwde hitte die niet weg kan.
(ik moet echt tien minuten blijven rijden met een rustige snelheid om 't kwijt te raken)

Een extra fan zal niet veel uitmaken
overigens is het totaal vervangen van de originele fan door een elektrische met thermostaat wel een goed plan, vooral om de warmte tijdens stilstaan beter kwijt te raken.
vertrokken
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten