schuddende motor en 1 cilinder doet niet mee
Moderators: JvV, kriekje, opelnl
-
- C geïnteresseerd
- Berichten: 59
- Lid geworden op: za aug 11, 2007 4:16 pm
- Locatie: veenendaal
schuddende motor en 1 cilinder doet niet mee
hallo,
de coupe heeft geen power meer in de 4 en 3.
als je m start loopt die als een diesel, bokken en doen.
ook loopt die op 3 poten, 2e cilinder van voren gezien vonkt wel maar doet niet mee.
wat kan het zijn?
de coupe heeft geen power meer in de 4 en 3.
als je m start loopt die als een diesel, bokken en doen.
ook loopt die op 3 poten, 2e cilinder van voren gezien vonkt wel maar doet niet mee.
wat kan het zijn?
ik zou eerst eens met de makkelijke dingen beginnen,
-haal de verdeelkap eens los van de onsteking en kijk of die ingebrand of vol met troep zit. even de contactjes opfrissen.
-Bougie kabels bekijken of die niet lekken.
bougies los halen en kijken hoe die eruit zien.
- kleppen stellen
-compressie test doen
-haal de verdeelkap eens los van de onsteking en kijk of die ingebrand of vol met troep zit. even de contactjes opfrissen.
-Bougie kabels bekijken of die niet lekken.
bougies los halen en kijken hoe die eruit zien.
- kleppen stellen
-compressie test doen
all show no go!
-
- C geïnteresseerd
- Berichten: 59
- Lid geworden op: za aug 11, 2007 4:16 pm
- Locatie: veenendaal
bougie nieuw.DD schreef:ik zou eerst eens met de makkelijke dingen beginnen,
-haal de verdeelkap eens los van de onsteking en kijk of die ingebrand of vol met troep zit. even de contactjes opfrissen.
-Bougie kabels bekijken of die niet lekken.
bougies los halen en kijken hoe die eruit zien.
- kleppen stellen
-compressie test doen
verdeler en rotor nieuw
bougie kabels heel.
kleppen nog niet gesteld.
punten niet aangezeten
Ondanks dat dit een oud topic is, reageer ik hier toch ff..
Ik heb dus precies het zelfde probleem, alleen dan van het 1 op het andere moment gebeurde het..
Ik stond zo'n 5 minuutjes in de file, en daarna haperde hij, en hield ie in.
Nu ben ik erachter dat cilinder 3 niet mee doet, maar wel vonk.
Lijkt me toch sterk dat er zomaar een klep gesteld moet worden? of heb ik het mis?
Ik heb dus precies het zelfde probleem, alleen dan van het 1 op het andere moment gebeurde het..
Ik stond zo'n 5 minuutjes in de file, en daarna haperde hij, en hield ie in.
Nu ben ik erachter dat cilinder 3 niet mee doet, maar wel vonk.
Lijkt me toch sterk dat er zomaar een klep gesteld moet worden? of heb ik het mis?
[img]http://www.joost-ram.nl/prive/images/onderschrift.JPG.jpg[/img]
Lekke koppakking zou natuurlijk ook nog kunnen. Heb ik met onze Golf GTI gehad. Blok liep prima, alleen de koude start rookte hij vrij veel en bij schakelen een klein wit pluimpje. Bleek gewoon water in de cilinder te lopen...
maar het is aan te raden om klein te beginnen en steeds groter te zoeken.
maar het is aan te raden om klein te beginnen en steeds groter te zoeken.
In de file???Koekie schreef:Ondanks dat dit een oud topic is, reageer ik hier toch ff..
Ik heb dus precies het zelfde probleem, alleen dan van het 1 op het andere moment gebeurde het..
Ik stond zo'n 5 minuutjes in de file, en daarna haperde hij, en hield ie in.
Nu ben ik erachter dat cilinder 3 niet mee doet, maar wel vonk.
Lijkt me toch sterk dat er zomaar een klep gesteld moet worden? of heb ik het mis?
Die van jou tikt er ook nog flink bij of niet??
Ik vrees dat er bij die van jou iets anders aan de hand is.
Of bougie`s of toch met motortje zelf.
WWW.P-POOT.NL
This is how we build it.
This is how we build it.
-
- C geïnteresseerd
- Berichten: 59
- Lid geworden op: za aug 11, 2007 4:16 pm
- Locatie: veenendaal
Pietje schreef:In de file???Koekie schreef:Ondanks dat dit een oud topic is, reageer ik hier toch ff..
Ik heb dus precies het zelfde probleem, alleen dan van het 1 op het andere moment gebeurde het..
Ik stond zo'n 5 minuutjes in de file, en daarna haperde hij, en hield ie in.
Nu ben ik erachter dat cilinder 3 niet mee doet, maar wel vonk.
Lijkt me toch sterk dat er zomaar een klep gesteld moet worden? of heb ik het mis?
Die van jou tikt er ook nog flink bij of niet??
Ik vrees dat er bij die van jou iets anders aan de hand is.
Of bougie`s of toch met motortje zelf.
kan alsnog "gewoon" een verbrande klep zijn. warm geworden in de file en gaan lekken..
of als je pech hebt is er iets warm gelopen en is er meer schade dan alleen een klep. maar om dat te weten moet je m toch even losmaken en kijken.
-
- C verslaafd
- Berichten: 839
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm
-
- C gevonden
- Berichten: 15
- Lid geworden op: vr jun 13, 2008 4:57 pm
- Locatie: Beek en Donk
bokkend lopen
Heb precies hetzelfde gehad
begin bij de ontsteking dan de boegie kabels de boegies kleppen stellen,
als ie beter loopt al ie warm is, zit het in je klep
is het dat niet (heb je de kop er toch af) kun je gelijk door naar je zuigerveren. maar als die stuk zijn ruik je het wel aan je uitlaatgassen.
bij je koppakking zie je het ook wel aan je uitlaatgassen!
Succes
begin bij de ontsteking dan de boegie kabels de boegies kleppen stellen,
als ie beter loopt al ie warm is, zit het in je klep
is het dat niet (heb je de kop er toch af) kun je gelijk door naar je zuigerveren. maar als die stuk zijn ruik je het wel aan je uitlaatgassen.
bij je koppakking zie je het ook wel aan je uitlaatgassen!
Succes
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast