Pagina 1 van 3

dubbele carburator van kadett B 1100Rally

Geplaatst: di dec 18, 2007 10:29 pm
door kadettcfreak
hallo,


kheb een dubbele carburator van een opel kadett b 1100rally gekocht maar heb even een paar vragen:

waar vindt jezon dichtingsset? kan ze helaas niet bestellen bij mijn garagist

geleide lagers die erin zitten? waar kank deze bestellen? deze zouden niet meer goed zijn en normaalzoude ze opt net te bestelle zijn ma waar?
iemand ervaring of raad?

groetjes

Geplaatst: wo dec 19, 2007 6:47 pm
door coinoperator
Aangezien dat een Solexcarborateur is zijn er geen onderdelen voor leverbaar.
De pakking maak je gewoon zelf van pakkingpapier.

Geplaatst: wo dec 19, 2007 11:42 pm
door Magnus O.
Wil je eens wat foto's plaatsen misschien?

Ik ben namelijk bezig een dubbele carburateursset te bouwen. 2 solex-carburateurs, met een brug ertussen door TopperTheo gemaakt.
Ben nu bezig met de koppelingen tussen beide, daarna alles passend slijpen.

Maar omdat ik heb gehoord dat die setjes die ik nu maak voor een B-kadett rally werden geleverd, ben ik benieuwd of dat zo'n setje is als jij heb! Wie weet kan ik aan die foto wat dingen zien die mij wat idee

Geplaatst: vr dec 21, 2007 9:30 pm
door kadettcfreak
hey,

de dichtingen moek zelf snijden ja...

kzal zo vlug ik wa tijd heb is wat fotokes poste....

is normaal nie zo makkelijk te vinden nee...

grtjs

Geplaatst: vr dec 21, 2007 9:34 pm
door coinoperator
Ik heb wel een foto van zon ding gezien een tijdje terug.
Het lijken 2 standaard teurs maar ze hebben een gemeenschappelijke as nog en een paar speciale onderdelen die ze koppelt.

Ik kon toen wel een spruitstuk kopen op ebay maar heb er vanaf gezien omdat 2 standaard jusslurpers niet zomaar om te bouwen zijn.

Geplaatst: za dec 22, 2007 3:43 pm
door Magnus O.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Heb je er zo 1tje?

Het synchroon laten lopen van de gashendels heb ik al voor elkaar, dat was niet zo moeilijk. Voor de choke zal ik iets moeten bouwen waardoor ik met 1 kabel 2 kabels kan bedienen, omdat die via een stangetje o.i.d. niet te koppelen zijn.

Ben benieuwd naar je foto's!

Geplaatst: zo jan 06, 2008 8:32 pm
door kadettcfreak
hey,

srr ma heb nog geen tijd gehad vo fotokes... de mijne gak verkope... kheb namelijk een weber incl spruitstuk en een dubbele carburateur (andere) gekocht... kga de dubbele carburateur dit jaar erop zetten deze is al is uiteen geweest daarmee spaart me weer wat tijd uit :)

zodrak tijd heb zalk van alles is e fotoke maken

grtjs

Geplaatst: zo jan 06, 2008 8:57 pm
door erny70
[quote="Magnus O."]Wil je eens wat foto's plaatsen misschien?

Ik ben namelijk bezig een dubbele carburateursset te bouwen. 2 solex-carburateurs, met een brug ertussen door TopperTheo gemaakt.
Ben nu bezig met de koppelingen tussen beide, daarna alles passend slijpen.

Wil jij wat foto's maken van dat zelfbouwbruggetje ?
Ik ben benieuwd hoe je tussen de beide kanalen nog een extra kanaal hebt gemaakt, ik heb nl ook een originele dubbele solex

Geplaatst: zo jan 06, 2008 11:39 pm
door toppertheo
ik heb toen der tijd dat bruggetje gemaakt.

ik heb geen tussen buis gemaakt zoals dat bij de orgineele sr wel zit omdat het lastig is om dat te maken en onzinnig is in mijn ogen.
als je nu eens kijkt naar hoe de weber set gebouwd is voor de 1200 dan zie je dat deze ook niet met elkaar verbonden is en ook is het kleine gaatje van de uitlaat afgedicht maar dus gewoon prima loopt dus waarom zou je dan bij de solex wel de kanaalen met elkaar verbinden en het uitlaat gaatje er op bouwen?

het orgineele sr spruitstuk wat jij hebt daar zit zeker ook nog die ingang voor de uitlaat gassen op zeker???
waar is jou inlaat inwendig lek dan? zeker van je uitlaatgassen naar je inlaat? als dat zo is dan moet je gewoon je kleine gaatje van je uitlaat afdichten door er een boutje in te draaien en dan doe je je spruitstuk er weer op en heb je nergens meer last van.



Afbeelding

Afbeelding


groeten.

Geplaatst: ma jan 07, 2008 11:53 am
door Magnus O.
Hej Theo, Op dat plaatje zitten ze precies verkeerd om toch? Want ben druk bezig met die twee te verbinden, maar dan moet ik ze niet verkeerd om hebben natuurlijk 8) Gaat al de goeie kant op met het koppelen trouwens!

Geplaatst: ma jan 07, 2008 5:18 pm
door toppertheo
klopt, op deze foto zitten de carbs verkeerd.

groeten.

Geplaatst: do jan 10, 2008 6:45 pm
door erny70
[quote="toppertheo"]ik heb toen der tijd dat bruggetje gemaakt.

ik heb geen tussen buis gemaakt zoals dat bij de orgineele sr wel zit omdat het lastig is om dat te maken en onzinnig is in mijn ogen.
als je nu eens kijkt naar hoe de weber set gebouwd is voor de 1200 dan zie je dat deze ook niet met elkaar verbonden is en ook is het kleine gaatje van de uitlaat afgedicht maar dus gewoon prima loopt dus waarom zou je dan bij de solex wel de kanaalen met elkaar verbinden en het uitlaat gaatje er op bouwen?

het orgineele sr spruitstuk wat jij hebt daar zit zeker ook nog die ingang voor de uitlaat gassen op zeker???
waar is jou inlaat inwendig lek dan? zeker van je uitlaatgassen naar je inlaat? als dat zo is dan moet je gewoon je kleine gaatje van je uitlaat afdichten door er een boutje in te draaien en dan doe je je spruitstuk er weer op en heb je nergens meer last van.

Het verbinden van de twee inlaten vind ik ook niet echt nodig, maar op dat tussen kanaal zitten twee vacuum aansluitingen die je echt nodig hebt.
Namelijk, de vacuumvervroeging van je ontsteking, en de slang die naar de rembekrachtiger loopt.
Stel dat je die twee wel aan zou sluiten, maar dan op elke inlaat een van de twee, dan is je vacuum (Lees onderdruk) niet meer gelijk.
En zal de vulling van de voorste 2 cilinders niet gelijk zijn aan de achterste 2 cilinders.

Geplaatst: do jan 10, 2008 6:59 pm
door toppertheo
erny70 schreef: Het verbinden van de twee inlaten vind ik ook niet echt nodig, maar op dat tussen kanaal zitten twee vacuum aansluitingen die je echt nodig hebt.
Namelijk, de vacuumvervroeging van je ontsteking, en de slang die naar de rembekrachtiger loopt.
Stel dat je die twee wel aan zou sluiten, maar dan op elke inlaat een van de twee, dan is je vacuum (Lees onderdruk) niet meer gelijk.
En zal de vulling van de voorste 2 cilinders niet gelijk zijn aan de achterste 2 cilinders.
dat verschil in vacuum is alleen van toepassing als je remt (dan pas neem hij lucht af van de cilinder) en als je remt geef je meestal geen gas en zul je dus ook niks merken van het verschil in vacuum in de inlaat omdat je immers geen gas geeft. ps, de lucht afname door de rem is maar minimaal vergeleken wat de motor aanzuigt.

en een weber setje heeft dit ook zo aangesloten en dit veroorzaakt geen problemen.

zie maar op de foto van mijn city met dubbelecarb daar zie je dat op de verste inlaat een verdelertje zit waar de rembekrachtiger en de vacuum vervroeger op geschroeft zitten en dit zit dus op 2 cilinders.


Afbeelding


groeten.

Geplaatst: do jan 10, 2008 8:25 pm
door erny70
Dat is waar, en ik zie het bij die weberbrug hebben ze dat ook zo gedaan .
Dan kan het zijn dat mijn bruggetje het nog wel doet, al zal ie wat minder mooi doorstromen.
En als het zo eenvoudig is, dan kan ik tzt een nieuwe brug maken.

Geplaatst: do jan 10, 2008 8:36 pm
door Magnus O.
Bij mijn standaard Solex zit die vacu