Vraagje afstelling c kadett 1200s

Plaats hier alle vragen en tips over versnellingsbak, uitlaat, motor en tuning hiervan.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
kadettcity
C geïnteresseerd
Berichten: 78
Lid geworden op: ma mei 22, 2006 10:46 pm

Vraagje afstelling c kadett 1200s

Bericht door kadettcity »

Hey mensen, ik heb weer eens een vraagje, ik heb een c kadett city uit 1978, het is een 1.2s. Nu heb ik lang een luchtfilterbak gehad welke niet goed afsloot. Hier heb ik een andere voor opgehaald bij Mark. Het probleem met de filter is dan ook opgelost en er wordt geen valse lucht meer aangezogen.

Nadat ik de filter erop had gezet liep die motor wat onregelmatig. Dus de co en het benzine mengsel wat preciezer afgesteld en de wagen rijd weer perfect (stokt wel nog een beetje maar dat heeft die wel af en toe)

Echter de dag erna wilde de wagen met een koude start niet goed starten, moest echt een keer of 6 starten voordat die liep. Terwijl dit met de oude filter meestal in 1 keer goed was. (soms twee keer bij echte kou)

Dus weer wat afgesteld en vanmorgen weer geprobeerd, nu startte die wel sneller maar duurde toch nog een keer of 4 voordat die aansprong. Als die loopt dan loopt die ook perfect. De rest van de dag start die dan ook zonder problemen.

Ben nog bij een garage geweest maar die vertelde me dat een spruitstuk rubber kapot was en dat die daarom niet afgesteld kon worden (vreemd, want voor zover ik zie zit alles goed erop en hij heeft het altijd gedaan)

Nu heeft de kadett van af het begin al een tik met de choke, op choke wil die nooit starten, dus meestal eerst starten zonder choke, en meteen als die aanspringt uittrekken (weet niet of dit normaal is maar dit is dus altijd zo geweest) Vervolgens blijft die op choke lopen. Misschien kan iemand me ook vertellen of dit normaal is.

Nu is mijn vraag dus, is er een standaard afstelling voor een c kadett 1.2s? Zo niet, dan moet ik nog maar wat verder proberen.

Het is geen super probleem want uiteindelijk start die wel, maar ik wil natuurlijk dat mijn kadettje in 1 keer start.

Het is een lang verhaal maar misschien kan iemand van de kenners me hiermee helpen.
BRYght
C liefhebber
Berichten: 157
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 2:54 pm

Bericht door BRYght »

standaard afstelling is meestal alles ingedraaid en dan 1,5 slagen weer uitdraaien..
kadettcity
C geïnteresseerd
Berichten: 78
Lid geworden op: ma mei 22, 2006 10:46 pm

Bericht door kadettcity »

Ok, ga ik dat proberen, had al een bericht op de oldtimer kadett club dat het zeer waarschijnlijk de ontsteking zal zijn. Gaan we hier van de week ook eens mee aan de slag :D
kadettcity
C geïnteresseerd
Berichten: 78
Lid geworden op: ma mei 22, 2006 10:46 pm

Bericht door kadettcity »

Probleem is ondertussen opgelost, gelukkig. Echter heb ik een ander probleem, ik denk vandaag doen we meteen de remmen vervangen, alles losgehaald, ging trouwens bijna niet meer los, twee sleutels gesloopt en een ratel :twisted:

Maar uiteindelijk alles los, oude blokken eruit, nu lukt het me echter niet om de nieuwe te plaatsen. het volgende is het probleem, er zit aan twee kanten een cylinder, als ik de ene kant indruk komt de andere terug naar buiten. Met twee tangen lukt ook niet want er blijft ene in.

Is er een speciale manier om de nieuwe blokken erin te krijgen?
Danoontje
C verslaafd
Berichten: 585
Lid geworden op: za okt 07, 2006 1:43 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Danoontje »

de blokken boven tegen de cilinder aanzetten, de linker (of rechter) goed zetten en dan de ander zeg maar op zijn plaats klappen / kantelen. Vind dat moeilijk uit te leggen, is een handigheidje...


je kunt ook de leiding van de cilinder aftrekken (of de ontluchting open zetten) zodat je de 2 'delen' even in kunt drukken...(vloeistof moet weg kunnen heh)
kadettcity
C geïnteresseerd
Berichten: 78
Lid geworden op: ma mei 22, 2006 10:46 pm

Bericht door kadettcity »

Ok, moet toch nog eens proberen, heb het wel bij mijn vorige wagen eens gedaan maar die had aan 1 kant een cylinder en die kon je gewoon induwen, alles verwisselen en dan weer terugplaatsen.

Maar zal eens gaan kijken of ik er uit kom.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten