Nieuwe puntjes => warme = olielamp

Plaats hier alle vragen en tips over versnellingsbak, uitlaat, motor en tuning hiervan.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
Danoontje
C verslaafd
Berichten: 585
Lid geworden op: za okt 07, 2006 1:43 pm
Locatie: Landgraaf

Nieuwe puntjes => warme = olielamp

Bericht door Danoontje »

Ik heb zaterdag nieuwe puntje in de oto gezet...op 40/100. Het autootje rijdt echt als een zonnetje nu!!

Maar als ik nu autoweg heb gereden (gister en vandaag) en ik kom dan voor het stoplicht: stationair...dan gaat met het pruttelen van de motor het olielampje mee knipperen...hij brand dus niet constant, maar knippert mee.

Als ik dan de choke beetje uittrek of tikkie gas geef (beetje maar) dan stopt hij met knipperen en is alles weer ok.

Wat kan dit zijn? te laag toerental stationair??

Het contactpuntje staat gewoon goed en ook oliepeil is in orde!

Ik moet er wel bij zeggen dat ik dit gister alleen op de terugweg had,....toen had ik t otootje s getopt :oops: dus motortje was goed warm...en vanmorgen op de heenweg...was niet echt koud maar ook niet warm..
Vandaag op de terugweg regende het en was het fris met flinke wind...en nu bleef het lampje mooi uit voor het stoplicht...


wie-O-wie kan me helpen?
DD
C liefhebber
Berichten: 150
Lid geworden op: do okt 12, 2006 8:34 pm

Bericht door DD »

als het olie lampje aan gaat heb je geen oliedruk.
als de olie op pijl is dan kunnen er nog 3 dingen aan de hand zijn

- de olie druk sensor gaat de geest geven
- de olie is te dun als die warm is waardoor die niet goed door de oliepomp omhoog gepompt wordt.
- de oliepomp gaat ermee uit scheiden.

Je zou de olie druk in de gaten kunnen houden door een oliedruk meter te monteren

kijk ook even goed of je pijlstok er wel in zit.
all show no go!
Danoontje
C verslaafd
Berichten: 585
Lid geworden op: za okt 07, 2006 1:43 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Danoontje »

Dank je! Dalijk ff kijken naar de pijlstok, maar zit volgens mij goed...


Voor de rest dus eigenlijk maar ff afwachten...want als ik rijdt is t lampje gewoon uit...tis puur en alleen stationair met een warme motor...
DD
C liefhebber
Berichten: 150
Lid geworden op: do okt 12, 2006 8:34 pm

Bericht door DD »

je oliepomp draait mee met de toeren dus als je harder stationair draait of gas geeft pompt die meer olie omhoog daarom geeft die alleen bij stationair een flikker lampje.
all show no go!
Schedelwerk
C verslaafd
Berichten: 812
Lid geworden op: di okt 31, 2006 1:44 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Schedelwerk »

Had ik ook met mn vorige Kadett, daar was de versnellingsbak etc. behoorlijk gaar van. Choke uit dan gaat het wel weer bij een stoplicht, maar was toch erg vervelend.
Loopt de motor ook zwaarder wanneer de koppeling ingedrukt is dan wanneer hij in zn vrij staat?
Pietje
C gestoord
Berichten: 1665
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 9:42 pm

Bericht door Pietje »

anders eens opmeten hoeveel toeren de auto stationair draait.

en anders dit een beetje omhoog zetten.

ik heb dit ook gehad met mijn 1.6S naar het stoplicht afremmen. remmen en een beetje gas erbij houden dan ging het wel.

ook iets hoger stationair gesteld dat scheelde toch wel wat.

met de 2.0E had ik het ook.

de 2.4 is eigenlijk de enigste waar ik het niet mee heb.
WWW.P-POOT.NL

This is how we build it.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast