Ja precies,patrick de boer schreef:inderdaad genoeg olie op de zuigers heb je ook genoeg compressie
een van de oudste verkooprotstreken die er is.
Moderators: JvV, kriekje, opelnl
Ja precies,patrick de boer schreef:inderdaad genoeg olie op de zuigers heb je ook genoeg compressie
Iemand?Opeloco schreef:Bijkomende vraag, het gat van de versnellingspook, moet dit ook verzet worden naar achter? En wat moet/kan er dan met de middenconsole gebeuren? Foto's?
Alle CIH motoren zijn in de basis gelijk aan elkaar, zelfs de 6 cilinders zijn hetzelfde alleen zijn deze dus wat langer. De 1.0, 1.1 en 1.2 OHV motoren zijn anders dan de CIH motoren. In jouw geval zal het een 1.6 CIH motor zijn.Wellicht dat alle informatie reeds in dit topic staat, maar ik stel de vraag toch om de info bij elkaar te krijgen.
Ik heb een 1.2N kadettje coupé, en heb een motor (1.6S) gekocht welke uit een manta A (of B) komt. (kan het zijn dat deze motors gelijk zijn?)
De dynamo en starter van de 1.2 passen niet op de 1.6.De motor is vrij compleet maar de dynamo en startmotor missen.
Zijn de dynamo en de startmotor van de 1.2 afdoende voor de 1.6?
De motorsteunen van een 1.2 passen wel op de CIH motoren, maar dan past het geheel niet in je auto. Voor het inbouwen heb je de welbekende aluminium motorsteunen nodig van een 2 liter of 1.6 Kadett C.Voor zover ik nu kan meten (dikke duimen werk) komen de gaten van de motorsteunen (1.6) aardig overeen met de steunen in de auto, is deze steek inderdaad hetzelfde?
Er zijn 5-bakken (oa een Getrag 240 of 265 en als je geld hebt ZF bak) maar die zijn wel aardig wat duurder dan een 4-bak.Ik heb op de 1.6 een 4 bak, en op de 1.2 een 4 bak met verlengstuk voor een sportpook.
Het liefst zou ik een 5 bak willen gebruiken maar zijn deze er voor deze motor? en zo ja, zijn er bakken waarbij de pook op dezelfde plek uitkomt als de sportpook bij de 1.2N?
De radiateur moet je inderdaad naar voren brengen, en ook zul je een groter exemplaar moeten gebruiken.Ik denk te kunnen zien dat de radiateur naar voren geplaatst moet worden? dit moet neem ik aan ook een grotere (1.6) radiateur worden?
Dit is niet noodzakelijk. Het past wel, maar er blijft weinig ruimte over. Bij een automaat Kadett heb je wel wat meer ruimte, omdat een automaat tunnel groter is.Moet de tunnel vergroot worden voor deze motor transfer?
Voor de aandrijving zul je zoiezo een andere achteras moeten plaatsen. De standaard 1.2 achteras zal het niet lang vol houden. Afhankelijk van welke cardan je koopt zul je deze wel of niet moeten inkorten.Is het nodig ook de cardan en achter as bij de zwaardere motor te zoeken?, moet hiervoor de cardan dan ingekort worden (en hoe gaat dit in zijn werk).
Een 1.6 is wel wat zwaarder, maar andere veren steken is niet noodzakelijk.Weet iemand het verschil in gewicht van beide motoren? (dit in verband met vering).
Houd in de gaten dat je wel een echte 12 volt op je bobine krijgt, het komt vaak voor dat de bobine bij een 1.2 gevoed wordt met 9.6 volt.Zijn er nog zaken waar ik niet aan gedacht heb die cruciaal zijn voor deze ombouw?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten