Plaatsen stroomverdeler?

Plaats hier alle vragen en tips over versnellingsbak, uitlaat, motor en tuning hiervan.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
fuelcap
Berichten: 1
Lid geworden op: di jan 25, 2011 6:47 pm

Plaatsen stroomverdeler?

Bericht door fuelcap »

Hallo,

Ik ben de laatste avonden bezig geweest met het lopend krijgen van een (op de kop getikt) 12s motorblok.
Dit viel echter tegen. Ik heb eerst alle onderdelen van de ontsteking uitgewisselde maar zonder resultaat. Hij bleef ploffen en niet aanpakken.
Nu had ik de bougiekabel volgorde van het handboek c kadett aangehouden.
onstekingsvolgorde 1342.

Dus als de pouli van het motorblok op het streepje van het distributie deksel staat.
Zou de rotor dan naar de kabel van de 1ste cilinder moeten wijzen.

Dit was niet het geval.
Toen heb ik de pouli nog een rondje gedraaid, maar nog niet.

Na veel draaien van de verdeler en uitwisselen van de bougi kabels. Loopt het blok nu.

Maar mijn vraag istellen daarom.
wat is de juiste manier van het inbouwen van de stroomverdeler???

Volgens het wp handboek (in dit geval Delvoor remy verdeler) zal de rotor naar het massa schroefje moeten wijzen.

Maar dit komt niet overeen met cilinder 1, bij mij.

Alvast bedankt
Slevin
C liefhebber
Berichten: 158
Lid geworden op: zo mar 16, 2008 8:07 pm
Locatie: Arnhem

Re: Plaatsen stroomverdeler?

Bericht door Slevin »

Het kan ook zijn dat de stroomverdeler 180 graden gedraaid moet zitten. Ik heb dat ook wel eens gehad, hele avonden proberen, 3x accu helemaal leeg gestart, bleek dat vlak voor de uitlaatslag aan het ontsteken was, en niet vlak voor de compressie slag.
autocat
C liefhebber
Berichten: 201
Lid geworden op: za nov 02, 2013 6:47 pm
Locatie: Renkum

Re: Plaatsen stroomverdeler?

Bericht door autocat »

inderdaad de ontsteking er 180graden verkeerd er in , de juiste manier is de eerste cilinder op compressie slag zetten dat wil zeggen de 4cilinder de kleptuimelaars op tuimelen dan moet de rotor naar de eerste cilinder wijzen als dat niet zo is zit de ontsteking er verkeerd in.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast