Goedenavond,
Ik heb een vraag over een Kadett city 12s. Bij een bepaald toerental klinkt het alsof er knikkers in het blok zitten. Denk zelf aan pingelen. Het begint rond de 3500 toeren en daarboven en bij ongeveer half gas -> vol gas. Bij gas los is het weg.
Heb de carburateur al zo goed mogelijk afgesteld met co meter. Licht verdraaien van de ontsteking geeft geen ander resultaat. Zou het een slecht werkende vacuüm vervroeger kunnen zijn? Heeft iemand dit ook wel eens gehad en wat is de mogelijke oplossing? Alvast bedankt voor het meedenken.
Mvg,
Maarten
Pingelen City 12s
Moderators: JvV, kriekje, opelnl
-
- C gevonden
- Berichten: 4
- Lid geworden op: wo jan 18, 2017 6:54 pm
Re: Pingelen City 12s
inderdaad iets met de vervroeging of verkeerde voorontsteking of verkeerde benzine
Re: Pingelen City 12s
verkeerde benzine zal de oorzaak best eens kunnen zijn
98 is lastig te verkrijgen
98 is lastig te verkrijgen
beCeten
-
- C gevonden
- Berichten: 4
- Lid geworden op: wo jan 18, 2017 6:54 pm
Re: Pingelen City 12s
Bedankt voor jullie reactie! Ik heb er 98 ingegooid ,maar het geluid is er nogsteeds. Ga hem nog een keer afstellen met verse 98 erin
-
- C liefhebber
- Berichten: 115
- Lid geworden op: vr jan 16, 2009 9:57 pm
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
Re: Pingelen City 12s
Bij mijn vorige City had ik het probleem dat het asje van de ontsteking was versleten en speling had.
Door de speling kan op bepaalde toerentallen trilling ontstaan die invloed heeft op het openen van de contactpunten.
Speling kun je handmatig voelen als je de verdelerkap en rotor hebt gedemonteerd. Oplossing bij mij was toen een andere stroomverdeler, zonder speling uiteraard.
Naast bovenstaand probleem heb ik jaren later een defecte bobine gehad, alleen wilde de auto toen niet sneller als 80 KM/uur en daarboven ging hij stotteren.
Erg benieuwd wat uiteindelijk je probleem is, want zonder het geluid te horen is het moeilijk raden natuurlijk
Door de speling kan op bepaalde toerentallen trilling ontstaan die invloed heeft op het openen van de contactpunten.
Speling kun je handmatig voelen als je de verdelerkap en rotor hebt gedemonteerd. Oplossing bij mij was toen een andere stroomverdeler, zonder speling uiteraard.
Naast bovenstaand probleem heb ik jaren later een defecte bobine gehad, alleen wilde de auto toen niet sneller als 80 KM/uur en daarboven ging hij stotteren.
Erg benieuwd wat uiteindelijk je probleem is, want zonder het geluid te horen is het moeilijk raden natuurlijk
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten