Solex 30/35 2.0CIH
Moderators: JvV, kriekje, opelnl
Solex 30/35 2.0CIH
Hoi!
Klein vraagje, Heb een 2.0 Blok die niet loopt, probleem ligt bij de carb.
Betreft een 30/35 Solex Carb met een brandstof sproeier van 127,5. Nu liep hij niet, dus opzoek gegaan. brandstof sproeier er uit gehaald en toen liep hij ineens.
Nu start ie weer niet zonder brandstof sproeier dus gok dat alles beetje vies is.
Nu is mijn grote vraag, Welke sproeiers raden jullie aan? Kan van alles uit gaan proberen, maar indicatie zou ideaal zijn. Anders kan ik alles gaan kopen.
Zit 127,5 in de goeie richting? of wat groter en vanuit daar gaan proberen?
Alvast bedankt!
Groet
Klein vraagje, Heb een 2.0 Blok die niet loopt, probleem ligt bij de carb.
Betreft een 30/35 Solex Carb met een brandstof sproeier van 127,5. Nu liep hij niet, dus opzoek gegaan. brandstof sproeier er uit gehaald en toen liep hij ineens.
Nu start ie weer niet zonder brandstof sproeier dus gok dat alles beetje vies is.
Nu is mijn grote vraag, Welke sproeiers raden jullie aan? Kan van alles uit gaan proberen, maar indicatie zou ideaal zijn. Anders kan ik alles gaan kopen.
Zit 127,5 in de goeie richting? of wat groter en vanuit daar gaan proberen?
Alvast bedankt!
Groet
Vliegtuig monteur die een Kadett aan het maken is.
Re: Solex 30/35 2.0CIH
probeer het eerst eens met het goed reinigen van de carb.
Re: Solex 30/35 2.0CIH
De carb heb ik vorige week al schoon gemaakt met remreiniger en wasbezine.. Zou kunnen dat er nog mini beetje in zit, maar dat gok ik niet... Ga morgen nog een keer schoon maken.
Vroeg mij af wat de standaard sproeier was, als hier een standaard voor is.
Vroeg mij af wat de standaard sproeier was, als hier een standaard voor is.
Vliegtuig monteur die een Kadett aan het maken is.
Re: Solex 30/35 2.0CIH
de sproeiers er een voor een er uithalen en dan met een staaldraad van een staalborstel door prikken en weer terug plaatsen
-
- C liefhebber
- Berichten: 115
- Lid geworden op: vr jan 16, 2009 9:57 pm
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
Re: Solex 30/35 2.0CIH
Als ik het zo lees heb je er een enkelvoudige carburateur op zitten. De sproeiermaat die jij noemt is bij een enkelvoudige carburateur bedoeld voor een 1.2 motor. Bij de 1.9 N motor van ascona (met enkelvoudige carburateur) gelden grotere sproeiers. Bij latere ascona's is ook de 2.0N geleverd, heb je die motor ?Inooname schreef:Hoi!
Klein vraagje, Heb een 2.0 Blok die niet loopt, probleem ligt bij de carb.
Betreft een 30/35 Solex Carb met een brandstof sproeier van 127,5. Nu liep hij niet, dus opzoek gegaan. brandstof sproeier er uit gehaald en toen liep hij ineens.
Nu start ie weer niet zonder brandstof sproeier dus gok dat alles beetje vies is.
Nu is mijn grote vraag, Welke sproeiers raden jullie aan? Kan van alles uit gaan proberen, maar indicatie zou ideaal zijn. Anders kan ik alles gaan kopen.
Zit 127,5 in de goeie richting? of wat groter en vanuit daar gaan proberen?
Alvast bedankt!
Groet
Voor de 1.9 N van zowel ascona als manta geldt het volgende (hoofdsproeir 132,5):
Motor 1.9 N
Leistung in kW (PS) 55 (75)
Getriebe Schalt
Vergaser-Typ 35 PDSI
Kennummer Linkslenkung 9276905
Kalibrierungsbuchstabe A
Typenschild lang schwarz
Typenschild kurz grün
Zusatzsystem Umgemisch
Produktionseinsatz 10.77 bis 8.82
Vergaser-Kalibrierung
Schwimmernadelventil 1,75
Dichtring für Schwimmernadelventil -
Einspritzmenge in ccm /Hub bei langsamen Gasgeben 0,7 +/- 1,0
bei schnellem Gasgeben 0,3 bis 0,5
Luftrichter - Ø in mm 28
Gemischaustritt 2,4
Hauptdüse X132,5
Luftkorrekturdüse 80
Leerlaufdüse 50
Einspritzrohr (kalibriert) 50
Einspritzeinrichtung Drosselkl`spalt
Anreicherungsdüse im Schwimmer-Gehäuse 80
im Vergaserdeckel -
Vergaser-Einstellung
Zusatzkraftstoffdüse 45
Zusatzgemischdüse 65
Leerlaufdrehzahl U/min 800 bis 850
Zündunterdruck kPa 0,13 bis 2,0
CO-Anteil im Abgas bei Leerlaufdrehzahl in Vol. % 1,5 bis 2,5
Schnellleerlauf U/min (bei betriebswarmen Motor -
Spaltmaß Starterklappe im mm -
Drosselklappenspalt in mm
Mocht je een dubbele carburateur hebben dan moet je bovenstaande uiteraard snel vergeten !
Re: Solex 30/35 2.0CIH
Heb een enkele inderdaad!Cityrider schreef:Als ik het zo lees heb je er een enkelvoudige carburateur op zitten. De sproeiermaat die jij noemt is bij een enkelvoudige carburateur bedoeld voor een 1.2 motor. Bij de 1.9 N motor van ascona (met enkelvoudige carburateur) gelden grotere sproeiers. Bij latere ascona's is ook de 2.0N geleverd, heb je die motor ?Inooname schreef:Hoi!
Klein vraagje, Heb een 2.0 Blok die niet loopt, probleem ligt bij de carb.
Betreft een 30/35 Solex Carb met een brandstof sproeier van 127,5. Nu liep hij niet, dus opzoek gegaan. brandstof sproeier er uit gehaald en toen liep hij ineens.
Nu start ie weer niet zonder brandstof sproeier dus gok dat alles beetje vies is.
Nu is mijn grote vraag, Welke sproeiers raden jullie aan? Kan van alles uit gaan proberen, maar indicatie zou ideaal zijn. Anders kan ik alles gaan kopen.
Zit 127,5 in de goeie richting? of wat groter en vanuit daar gaan proberen?
Alvast bedankt!
Groet
Voor de 1.9 N van zowel ascona als manta geldt het volgende (hoofdsproeir 132,5):
Motor 1.9 N
Leistung in kW (PS) 55 (75)
Getriebe Schalt
Vergaser-Typ 35 PDSI
Kennummer Linkslenkung 9276905
Kalibrierungsbuchstabe A
Typenschild lang schwarz
Typenschild kurz grün
Zusatzsystem Umgemisch
Produktionseinsatz 10.77 bis 8.82
Vergaser-Kalibrierung
Schwimmernadelventil 1,75
Dichtring für Schwimmernadelventil -
Einspritzmenge in ccm /Hub bei langsamen Gasgeben 0,7 +/- 1,0
bei schnellem Gasgeben 0,3 bis 0,5
Luftrichter - Ø in mm 28
Gemischaustritt 2,4
Hauptdüse X132,5
Luftkorrekturdüse 80
Leerlaufdüse 50
Einspritzrohr (kalibriert) 50
Einspritzeinrichtung Drosselkl`spalt
Anreicherungsdüse im Schwimmer-Gehäuse 80
im Vergaserdeckel -
Vergaser-Einstellung
Zusatzkraftstoffdüse 45
Zusatzgemischdüse 65
Leerlaufdrehzahl U/min 800 bis 850
Zündunterdruck kPa 0,13 bis 2,0
CO-Anteil im Abgas bei Leerlaufdrehzahl in Vol. % 1,5 bis 2,5
Schnellleerlauf U/min (bei betriebswarmen Motor -
Spaltmaß Starterklappe im mm -
Drosselklappenspalt in mm
Mocht je een dubbele carburateur hebben dan moet je bovenstaande uiteraard snel vergeten !
Thanks voor de reactie, hier heb ik wat aan. Weet ik wat ik moet bestellen.
Het is een 2.0N Zoals ik weet.
Vliegtuig monteur die een Kadett aan het maken is.
-
- C liefhebber
- Berichten: 115
- Lid geworden op: vr jan 16, 2009 9:57 pm
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
Re: Solex 30/35 2.0CIH
Let ook op de andere maten zoals "venturi" die verschilt ook. Wellicht kun je op marktplaats een enkelvoudige carb voor een ascona/manta vinden.
Re: Solex 30/35 2.0CIH
Konden ze het niet direct makkelijk maken? Enig idee welke er in hoort? Gok dat er nu een venturi van de 1.2 in zit.. Zou niet weten welke er in moet.Cityrider schreef:Let ook op de andere maten zoals "venturi" die verschilt ook. Wellicht kun je op marktplaats een enkelvoudige carb voor een ascona/manta vinden.
Vliegtuig monteur die een Kadett aan het maken is.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten