Brandstof probleem City 1.2S

Plaats hier alle vragen en tips over versnellingsbak, uitlaat, motor en tuning hiervan.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
Gold City
C gevonden
Berichten: 2
Lid geworden op: do aug 27, 2015 2:54 pm
Locatie: Apeldoorn

Brandstof probleem City 1.2S

Bericht door Gold City »

Dag mede Kadett liefhebbers, Ik heb sinds een aantal maanden een City automaat 1.2S uit 79. Liep niet mooi (ben ik nog mee bezig, is langere tijd geen onderhoud aan gepleegd door de vorige eigenaar = 3000km in 10 jaar), hij schakelt boterzacht. (Loopt inmiddels aanzienlijk beter, na kleppen stellen, nwe bougies e.d.) Ik heb het volgende probleem: als hij een tijdje stilgestaan heeft dan wil hij niet starten, de bougies blijven droog. Wel start hij als ik wat 'start'vloeistof boven in de carburateur spuit en blijft dan ook lopen. Dit zal waarschijnlijk aan de mechanische brandstofpomp liggen? Is hier nog iets aan de reviseren of wordt het een andere (of is het een ander probleem)?
Gr. Rik
Slevin
C liefhebber
Berichten: 158
Lid geworden op: zo mar 16, 2008 8:07 pm
Locatie: Arnhem

Re: Brandstof probleem City 1.2S

Bericht door Slevin »

Wat wel eens gebeurd bij lang stil staan is dat het membraan in de brandstofpomp uitdroogt en scheurt. Hierdoor kan de brandstof wegwerken naar het carter.
Gold City
C gevonden
Berichten: 2
Lid geworden op: do aug 27, 2015 2:54 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: Brandstof probleem City 1.2S

Bericht door Gold City »

is dit makkelijk te controleren (en evt. te reviseren), makkelijk los te halen en te bekijken, of wordt het een 'nwe'?
autocat
C liefhebber
Berichten: 201
Lid geworden op: za nov 02, 2013 6:47 pm
Locatie: Renkum

Re: Brandstof probleem City 1.2S

Bericht door autocat »

is alleen te vervangen
Vic813
C gevonden
Berichten: 14
Lid geworden op: zo aug 23, 2015 4:12 pm

Re: Brandstof probleem City 1.2S

Bericht door Vic813 »

Eerst je pomp controleren. Mocht deze goed zijn, kun je een terugslagklep monteten. En een brandstoffilter kan geen kwaad. Dan kun je meteen zien of het daar droog is en dus je benzine terug naar de tank loopt
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten