Automaat lekt olie

Plaats hier alle vragen en tips over versnellingsbak, uitlaat, motor en tuning hiervan.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
Kadettgek
C liefhebber
Berichten: 121
Lid geworden op: vr sep 26, 2008 5:11 pm

Automaat lekt olie

Bericht door Kadettgek »

Sinds kort lekt de automaat uit mijn 1,2S Sedan automaat olie,
Als de auto een tijdje stil staat (dagen) ligt er een plasje automaatbak-olie onder de auto.
Ik had natuurlijk al even gekeken maar ik kon zo snel niet vinden waar het vandaan zou moeten komen.
Pakking of aftapping zou kunnen natuurlijk, maar deze zijn niet los geweest, lijkt mij dan vreemd dat ze ineens zouden gaan lekken.

Wie heeft een tip waar ik naar moet kijken?
Deluxe77
C ervaren
Berichten: 281
Lid geworden op: do mar 13, 2008 7:36 pm

Re: Automaat lekt olie

Bericht door Deluxe77 »

Kickdown kabel.
Laatst gewijzigd door Deluxe77 op wo jul 08, 2015 6:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
C ceker!!
[img]http://img.photobucket.com/albums/v232/Synetearis/DeluxePixelbakkie.jpg[/img]
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Automaat lekt olie

Bericht door Automatic-freak »

Peilstokpijpje waar hij de bak in gaat ... ff schroefje halverwege los draaien ... pijp er uit trekken en een nieuw rubbertje plaatsen (bij de bouwmarkt verkrijgbaar). Wel eerst even de auto laten lopen ivm hoogte van het oliepeil in de automaatbak.

Dit lekken ontstaat doordat het vliegwiel langzaam leeg loopt na een aantal dagen en hierdoor komt het peil van de olie boven dit rubberringetje van de peilstokpijp.

Of om de andere dag even starten .. dan blijft het oliepeil laag.
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
Kadettgek
C liefhebber
Berichten: 121
Lid geworden op: vr sep 26, 2008 5:11 pm

Re: Automaat lekt olie

Bericht door Kadettgek »

Nice, daar ga ik zsm naar kijken.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast