Elektrische ontsteking 1200 N

Plaats hier alle vragen en tips over versnellingsbak, uitlaat, motor en tuning hiervan.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
RensR
C geïnteresseerd
Berichten: 71
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 7:02 pm

Elektrische ontsteking 1200 N

Bericht door RensR »

http://www.hot-spark.eu/webshop/index.p ... 9&group=11

Ik heb een vraag over elektrische ontsteking op een 1200 n met delco ontsteking. Allereerst de vraag wat een elektrische ontsteking precies oplevert. Pk's, verbruik?
Dan de vraag of bovenstaande een goed setje hiervoor is en of iemand ervaring heeft met het installeren ervan?
Slevin
C liefhebber
Berichten: 158
Lid geworden op: zo mar 16, 2008 8:07 pm
Locatie: Arnhem

Re: Elektrische ontsteking 1200 N

Bericht door Slevin »

Deze systemen zijn meer voor het mooier stationair laten lopen, beter starten en nooit meer punten stellen.

Als je alles vers hebt (vers blokje, carburateur goed afgesteld) dan zal het misschien wel iets meer opleveren.
erny70
C gestoord
Berichten: 1071
Lid geworden op: di jan 01, 2008 9:19 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: Elektrische ontsteking 1200 N

Bericht door erny70 »

Ik rijdt al jaren met een electronische ontsteking van een 1200 SC blokje, en ben het met slevin eens, echt veel pk's zul je er niet mee winnen maar merk het vooral aan het meteen aanslaan bij het starten, en hij pakt veel beter op bij het accelereren.
En idd nooit meer gedoe met puntjes stellen en vervangen van condensator en puntjes.
En voor wat duidelijker verschil kan ik wel een vliegwiel voor je afdraaien / frezen.
En als je verder nog onderdelen zoekt om hem op te voeren, kun je bij Krause Rennsport in Duitsland terecht (schrik niet van de prijzen :D )

http://www.krause-rennsporttechnik.de/s ... ereich/OHV
RensR
C geïnteresseerd
Berichten: 71
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 7:02 pm

Re: Elektrische ontsteking 1200 N

Bericht door RensR »

Het ging me in eerste instantie ook niet om de extra pk's, ik ben tevreden met het 1200 blokje zoals het loopt. Vroeg me vooral af waar nu het verschil zit, maar dat is me nu duidelijk. Heeft iemand ervaring met de hot spark setjes die ik hier boven al heb genoemd?
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 1 gast