Pagina 1 van 1

vraagje 2.0cih

Geplaatst: za apr 26, 2014 7:18 am
door pierke
Ik heb een vraagje over mijn 2.0motor,ik ben hem opnieuw aan het opbouwen en nu ben ik bij de klepstoters en tuimelaars gekomen maar ik kan nergens het aanhaalmoment van de tuimelaars vinden?
En hoe word de nokkenas op de plaats gehouden of alleen door dat stopje op het nokkenas tandwiel?

mvg peter

Re: vraagje 2.0cih

Geplaatst: za apr 26, 2014 8:44 am
door Slevin
Aahaalmoment voor de tuimelaars is er niet. Met de moer op de tuimelaars stel je de klepspeling af.

De nokkenas wordt inderdaad alleen op de plek gehouden door het kunststof boutje aan de voorzijde van de nokkenas.

Re: vraagje 2.0cih

Geplaatst: ma apr 28, 2014 6:56 pm
door pierke
Slevin schreef:Aahaalmoment voor de tuimelaars is er niet. Met de moer op de tuimelaars stel je de klepspeling af.

De nokkenas wordt inderdaad alleen op de plek gehouden door het kunststof boutje aan de voorzijde van de nokkenas.
owkee bedankt voor de info

Re: vraagje 2.0cih

Geplaatst: di mei 20, 2014 12:02 pm
door pierke
pierke schreef:
Slevin schreef:Aahaalmoment voor de tuimelaars is er niet. Met de moer op de tuimelaars stel je de klepspeling af.

De nokkenas wordt inderdaad alleen op de plek gehouden door het kunststof boutje aan de voorzijde van de nokkenas.
owkee bedankt voor de info
even nog een vraag,hoe moet ik die kleppen stellen,er zijn nergens gegevens van te vinden omdat hij hydroulische stoters heeft?

gr peter

Re: vraagje 2.0cih

Geplaatst: wo mei 21, 2014 12:29 am
door kevin
volgens mij moet je de hydraulische stoters afstellen doormiddel van een lopende motor de tuimelaars los te draaien totdat ze beginnen te tikken en dan 360 graden aandraaien. dit heb ik onlangs vernomen van een "oude rot" in het vak

Re: vraagje 2.0cih

Geplaatst: do mei 22, 2014 6:04 pm
door pierke
kevin schreef:volgens mij moet je de hydraulische stoters afstellen doormiddel van een lopende motor de tuimelaars los te draaien totdat ze beginnen te tikken en dan 360 graden aandraaien. dit heb ik onlangs vernomen van een "oude rot" in het vak
had ook ergens zoiets gelezen ja maar dacht misschien is er een basis afstelling waarmee de motor niet hoeft te lopen,omdat ik hem nog ben aan het opbouwen.
gr peter