vraagje 2.0cih

Plaats hier alle vragen en tips over versnellingsbak, uitlaat, motor en tuning hiervan.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
pierke
C geïnteresseerd
Berichten: 55
Lid geworden op: do jul 08, 2010 9:20 pm

vraagje 2.0cih

Bericht door pierke »

Ik heb een vraagje over mijn 2.0motor,ik ben hem opnieuw aan het opbouwen en nu ben ik bij de klepstoters en tuimelaars gekomen maar ik kan nergens het aanhaalmoment van de tuimelaars vinden?
En hoe word de nokkenas op de plaats gehouden of alleen door dat stopje op het nokkenas tandwiel?

mvg peter
Slevin
C liefhebber
Berichten: 158
Lid geworden op: zo mar 16, 2008 8:07 pm
Locatie: Arnhem

Re: vraagje 2.0cih

Bericht door Slevin »

Aahaalmoment voor de tuimelaars is er niet. Met de moer op de tuimelaars stel je de klepspeling af.

De nokkenas wordt inderdaad alleen op de plek gehouden door het kunststof boutje aan de voorzijde van de nokkenas.
pierke
C geïnteresseerd
Berichten: 55
Lid geworden op: do jul 08, 2010 9:20 pm

Re: vraagje 2.0cih

Bericht door pierke »

Slevin schreef:Aahaalmoment voor de tuimelaars is er niet. Met de moer op de tuimelaars stel je de klepspeling af.

De nokkenas wordt inderdaad alleen op de plek gehouden door het kunststof boutje aan de voorzijde van de nokkenas.
owkee bedankt voor de info
pierke
C geïnteresseerd
Berichten: 55
Lid geworden op: do jul 08, 2010 9:20 pm

Re: vraagje 2.0cih

Bericht door pierke »

pierke schreef:
Slevin schreef:Aahaalmoment voor de tuimelaars is er niet. Met de moer op de tuimelaars stel je de klepspeling af.

De nokkenas wordt inderdaad alleen op de plek gehouden door het kunststof boutje aan de voorzijde van de nokkenas.
owkee bedankt voor de info
even nog een vraag,hoe moet ik die kleppen stellen,er zijn nergens gegevens van te vinden omdat hij hydroulische stoters heeft?

gr peter
kevin
C ervaren
Berichten: 310
Lid geworden op: zo okt 26, 2008 10:24 pm
Locatie: odiliapeel

Re: vraagje 2.0cih

Bericht door kevin »

volgens mij moet je de hydraulische stoters afstellen doormiddel van een lopende motor de tuimelaars los te draaien totdat ze beginnen te tikken en dan 360 graden aandraaien. dit heb ik onlangs vernomen van een "oude rot" in het vak
Greetz Kevin
pierke
C geïnteresseerd
Berichten: 55
Lid geworden op: do jul 08, 2010 9:20 pm

Re: vraagje 2.0cih

Bericht door pierke »

kevin schreef:volgens mij moet je de hydraulische stoters afstellen doormiddel van een lopende motor de tuimelaars los te draaien totdat ze beginnen te tikken en dan 360 graden aandraaien. dit heb ik onlangs vernomen van een "oude rot" in het vak
had ook ergens zoiets gelezen ja maar dacht misschien is er een basis afstelling waarmee de motor niet hoeft te lopen,omdat ik hem nog ben aan het opbouwen.
gr peter
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten