carburateur of injectie?

Plaats hier alle vragen en tips over versnellingsbak, uitlaat, motor en tuning hiervan.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
Wilma
C gevonden
Berichten: 24
Lid geworden op: ma jun 03, 2013 5:29 pm

carburateur of injectie?

Bericht door Wilma »

In augustus heb ik een aantal weken in een Kadett-C city gereden.
dat heeft mij alleen maar enthousiaster gemaakt
Heb echt genoten!
Wel ben ik tegen wat dingen aangelopen, waardoor ik wat vragen heb.

Voor wat betreft de motor (een 1200) heb ik een aantal keer gemerkt dat de motor moeilijk/niet wil aanslaan als het vochtig / koud is. Ik heb begrepen dat dat bij iedere motor met een carburateur een probleem is.
Hierdoor hebben we hem ook al een keer 'verzopen'.
Is dit jullie ervaring ook?
En is het misschien verstandig om voor een injectiemotor te kiezen?
Slevin
C liefhebber
Berichten: 158
Lid geworden op: zo mar 16, 2008 8:07 pm
Locatie: Arnhem

Re: carburateur of injectie?

Bericht door Slevin »

Een goed afgestelde carburateur slaat meteen aan.

Een injectiemotor is altijd leuk, maar ook daar mee kun je een hoop problemen krijgen. Misschien nog wel meer als een carburateur. Ook is een injectiemotor niet per definitie zuiniger of betrowbaarder.
Wilma
C gevonden
Berichten: 24
Lid geworden op: ma jun 03, 2013 5:29 pm

Re: carburateur of injectie?

Bericht door Wilma »

Het kan ook goed zijn dat ik wat 'verkeerd' deed met het starten :wink:
erny70
C gestoord
Berichten: 1071
Lid geworden op: di jan 01, 2008 9:19 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: carburateur of injectie?

Bericht door erny70 »

Wilma schreef:Het kan ook goed zijn dat ik wat 'verkeerd' deed met het starten :wink:
Ik rijdt al jaren met een 1200 met carburateur naar volle tevredenheid.
Echter wel met een electronische ontsteking van een corsa 1200 er in omdat ik dan dat gezeur met contactpuntjes afstellen en kapotte condensatoren niet meer heb.
Verder is het natuurlijk belangrijk dat het motortje goed is afgesteld (ontsteking / kleppen / carburateur)

Dan bij dagelijks gebruik start ie het makelijkst door het gas een klein beetje in te duwen en daar vast te houden tot ie start (NIET pompen tijdens het starten)

Als ie langer dan een week niet gelopen heeft eerst ff een paar keer pompen met het gaspedaal en daarna weer het gaspedaal een beetje ingeduwd houden tijdens het starten.

Ik doe dit allemaal zonder choke want die heb ik al heel lang niet meer op de carb. zitten omdat ik er inde winter toch niet mee rijdt.

Succes
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten