Injectie Computer defect?

Plaats hier alle vragen en tips over versnellingsbak, uitlaat, motor en tuning hiervan.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
c-coupe2.2
C gevonden
Berichten: 12
Lid geworden op: ma mar 17, 2008 9:24 pm
Locatie: `s-Heerenberg

Injectie Computer defect?

Bericht door c-coupe2.2 »

Goedendag mede hobbyisten,

Het onderwerp:
Kadett coupe SR. voormalig 1.2L
2.O liter met injectie en snelle nokkenas.
Simons uitlaat
Getrag

Mijn Coupe loopt van de 1 op de andere dag slecht. Het lijkt of deze op 3 cilinders loopt maar dat kan ik vanwege de scherpe nokkenas bij stationair niet goed checken. Het verwijderen van de bougie doppen geeft aan het lopen van de motor geen merkbare verandering. Als ik dan weer gas geef dan loopt hij weer minder slecht. Sinds deze klacht komt er ook veel blauwe rook uit de uitlaat. Dus ik ging meteen uit dat het gebeurt was met het blokje en heb de compressie gemeten en verwachte daar slechte resultaten.

De compressie was op alle 4 de clinders nagenoeg gelijk met mooie waarden. Daarop heb ik de bobine en verdelerkap gewisseld. Ook dat elektronica blokje onder de bobine wat bij de elektronische ontsteking hoort. Dat gaf geen verandering.

Toen de brandstof toevoer gecheckt. De eerste bougie was vochtiger dan de andere 3. Nu verdenk is de verstuivers of de injectie computer van de problemen.

Is dit verdacht aannemelijk? Voordat ik de verstuivers laat reinigen. Gaat de computerkast wel eens kapot?

Dank is nu al groot
patrick de boer
C gestoord
Berichten: 1406
Lid geworden op: do jan 18, 2007 8:13 pm
Locatie: oss

Re: Injectie Computer defect?

Bericht door patrick de boer »

ik kan een kennis van me vragen die heeft nog nieuwe injectoren op voorraad

heb je een nummer van je computer ??? heb je niet gewoon een kapote bougie

maar blauwe rook wil zeggen dat je olie aan het stoken bent klepsteel rubber kapot ???
Slevin
C liefhebber
Berichten: 158
Lid geworden op: zo mar 16, 2008 8:07 pm
Locatie: Arnhem

Re: Injectie Computer defect?

Bericht door Slevin »

Ik heb anders nog meerdere computers liggen van een 2.0, mocht je er sterk aan twijfelen dan kun je er wel eentje lenen of overnemen voor een zacht prijsje.
c-coupe2.2
C gevonden
Berichten: 12
Lid geworden op: ma mar 17, 2008 9:24 pm
Locatie: `s-Heerenberg

Re: Injectie Computer defect?

Bericht door c-coupe2.2 »

Sorry voor de late reactie. Ik heb de rotor, verdeler, kabels met doppen en de bougies verwisseld. Het heeft geen verandering gebracht. Ik zal eens kijken wat het nummer van de computer is. Even voor mijn beeldvorming versleten klep rubbers hebben geen invloed op de compressie?
joel
C gestoord
Berichten: 1049
Lid geworden op: za mar 21, 2009 11:19 am

Re: Injectie Computer defect?

Bericht door joel »

c-coupe2.2 schreef:Sorry voor de late reactie. Ik heb de rotor, verdeler, kabels met doppen en de bougies verwisseld. Het heeft geen verandering gebracht. Ik zal eens kijken wat het nummer van de computer is. Even voor mijn beeldvorming versleten klep rubbers hebben geen invloed op de compressie?
Nee. De rubber dicht het deel tussen in\uitlaatkanaal naar de tuimelaars zegmaar af. Dit heeft geen invloed op de compressie omdat dat deel buiten de compressieruimte zit
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten