Hallo,
Wie weet wat de benzinedruk voor het injectiesysteem van de 2.0eh motor moet zijn? Mis namelijk vermogen.
Heb nu 2,5 bar stationair. Bij flink gas valt de druk terug naar 1,5 en regelt dan weer op.
Moet de co schroef erg ver open hebben om hem fatsoenlijk te laten lopen.
In de handboeken (ATEZET) vindt ik bij de opel rekord 2.0e uit 1982 idd 2,5 bar, maar bij de manta 2.0e van 1978 tot 1988 3 tot 4,5 bar.
Voorfilter is nieuw, filter na de pomp is ook nieuw.
HELP!! benzinedruk injectie 2.0eh motor
Moderators: JvV, kriekje, opelnl
-
- C liefhebber
- Berichten: 141
- Lid geworden op: ma dec 22, 2008 10:40 pm
- Locatie: Friesland
Re: HELP!! benzinedruk injectie 2.0eh motor
is je pomp ook nieuw ?
-
- C liefhebber
- Berichten: 141
- Lid geworden op: ma dec 22, 2008 10:40 pm
- Locatie: Friesland
Re: HELP!! benzinedruk injectie 2.0eh motor
Nee, is nog de oude pomp.
na ultrasoon reinigen drukregelaar en injectoren nog steeds 2,5 bar op de injectors, maar nu bij flink gas geven tussen 2,5 en 3 bar. Geen dip meer dus.
Echter geen merkbaar verschil in vermogen. Als ik de retourleiding afsluit, dus achter de regelaar, heb ik max 5 bar wat de pomp kan doen.
Lijkt wel in orde of niet?
na ultrasoon reinigen drukregelaar en injectoren nog steeds 2,5 bar op de injectors, maar nu bij flink gas geven tussen 2,5 en 3 bar. Geen dip meer dus.
Echter geen merkbaar verschil in vermogen. Als ik de retourleiding afsluit, dus achter de regelaar, heb ik max 5 bar wat de pomp kan doen.
Lijkt wel in orde of niet?
-
- C liefhebber
- Berichten: 141
- Lid geworden op: ma dec 22, 2008 10:40 pm
- Locatie: Friesland
Re: HELP!! benzinedruk injectie 2.0eh motor
Voor wie het wil weten: De pompdruk is volgens de originele fabrieksopgave max 5 bar en ontwerp-bedrijfsdruk 3 bar. (originele bosch-pomp)
De druk op de injectoren hoort tussen de 2,5 en 3 bar te zijn. Hier zorgt de drukregelaar voor.
Het probleem is bij mij intussen opgelost, het zat niet de injectoren of de drukregelaar. Distributie stond gewoon verkeerd!
De druk op de injectoren hoort tussen de 2,5 en 3 bar te zijn. Hier zorgt de drukregelaar voor.
Het probleem is bij mij intussen opgelost, het zat niet de injectoren of de drukregelaar. Distributie stond gewoon verkeerd!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten