cilinderkop 1.2s op motorblok 1.2n?
Moderators: JvV, kriekje, opelnl
cilinderkop 1.2s op motorblok 1.2n?
Zou de 1.2s kop op het blok van een 1.2n passen. En komt het vermogen dan gelijk met dat van een 1.2s?
m.a.w. is het blok van een S dezelfde als dat van een N?
m.a.w. is het blok van een S dezelfde als dat van een N?
Re: cilinderkop 1.2s op motorblok 1.2n?
past wellicht wel, maar is niet gelijk.
een s blok heeft meer compressie, dit omdat de zuiger hoger zijn.
de zuigers van een s blok hebben dan ook een uitsparing zodat de kleppen niet tegen de zuiger komen.
volgens mij is de kop verder redelijk gelijk aan elkaar, misschien klepgrote nog iets?
of bij een s kop op een n blok de zuiger vrij blijven van de kleppen durf ik je niet te zeggen.
een s blok heeft meer compressie, dit omdat de zuiger hoger zijn.
de zuigers van een s blok hebben dan ook een uitsparing zodat de kleppen niet tegen de zuiger komen.
volgens mij is de kop verder redelijk gelijk aan elkaar, misschien klepgrote nog iets?
of bij een s kop op een n blok de zuiger vrij blijven van de kleppen durf ik je niet te zeggen.
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.
Re: cilinderkop 1.2s op motorblok 1.2n?
Het enige verschil tussen een S en een N blok ZIJN de zuigers, dus de koppen kun je gewoon verwisselen.
Re: cilinderkop 1.2s op motorblok 1.2n?
Zonder dat de zuigers van het N blok tegen de S kop komen?erny70 schreef:Het enige verschil tussen een S en een N blok ZIJN de zuigers, dus de koppen kun je gewoon verwisselen.
- Kadett Sedan C1 '75 Under Construction
Re: cilinderkop 1.2s op motorblok 1.2n?
Alle 1200 koppen zijn hetzelfde, doordat de S zuiger een hogere bodem heeft en daarom ook uitsparingen voor de kleppen, bouwt ie meer compressie op als een N zuiger.OldSchool schreef:Zonder dat de zuigers van het N blok tegen de S kop komen?erny70 schreef:Het enige verschil tussen een S en een N blok ZIJN de zuigers, dus de koppen kun je gewoon verwisselen.
Ik zal eens kijken of ik de twee foto's nog heb van de N en de S zuiger.
Dan kun je de verschillen zien.
Re: cilinderkop 1.2s op motorblok 1.2n?
Wat stom van mij, ik lees nu pas je eigenlijke vraag.RadRat schreef:Zou de 1.2s kop op het blok van een 1.2n passen. En komt het vermogen dan gelijk met dat van een 1.2s?
m.a.w. is het blok van een S dezelfde als dat van een N?
Alleen als je S zuigers monteerd heb je een S blok met circa 5 pk meer.
Zoals ik in het andere berichtje al zei ....... de koppen zijn hetzelfde, het verschil zit hem in de zuigers.
Ik hoop niet dat iemand je een S - kop heeft aangesmeerd
Re: cilinderkop 1.2s op motorblok 1.2n?
Bedankt voor de zeer duidelijke uitleg!
Men S motor is vastgelopen (ja het blok) (?!!)
en heb een N motor op de kop kunnen tikken om tijdelijk te vervangen zodat ik men S kan reviseren.
Maar ik vroeg me af of ik de S kop op het N blok kon zetten zodat inderdaad men pk blijft.
Het zit hem dus in de zuigers.
Men S motor is vastgelopen (ja het blok) (?!!)
en heb een N motor op de kop kunnen tikken om tijdelijk te vervangen zodat ik men S kan reviseren.
Maar ik vroeg me af of ik de S kop op het N blok kon zetten zodat inderdaad men pk blijft.
Het zit hem dus in de zuigers.
Re: cilinderkop 1.2s op motorblok 1.2n?
zat er ook geen verschil in carbu mijn broer zen n heeft namenlijk een 30mm carbu en mijn s heeft 35mm carbu
Re: cilinderkop 1.2s op motorblok 1.2n?
Klopt, een 1.2N is uitgevoerd met een 30mm carburateur. Mijn Sedan was ooit geleverd met een N motor, later hebben ze er een S motor ingezet maar de randdelen gebruikt van het N blok. Dus oude ontsteking en dus ook een 30mm carburateur.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten