Tuimelaars
Moderators: JvV, kriekje, opelnl
Tuimelaars
Hallo,
ik heb een probleem met mijn 2.0E cih motor
ik heb nu 2 keer gehad dat een tuimelaar compleet door midden is gescheurd.
1 keer bij cilinder 3 de inlaat
en de andere keer bij cilinder 2 de inlaat.
Ik heb een normale nokkenas, standaard klepveren enz. wat kan het probleem zijn ?
ik heb een probleem met mijn 2.0E cih motor
ik heb nu 2 keer gehad dat een tuimelaar compleet door midden is gescheurd.
1 keer bij cilinder 3 de inlaat
en de andere keer bij cilinder 2 de inlaat.
Ik heb een normale nokkenas, standaard klepveren enz. wat kan het probleem zijn ?
Re: Tuimelaars
is er iets te zien dat het door te veel warmte gescheurd is?
beetje blauw ofzo..
misschien komt er niet genoeg olie bij de tuimelas?
te dikke olie of een slechte smeeroliepomp zou dat kunnen veroorzaken, immers vrijwel het hoogste punt van de motor.
of kleppen te strak, maar daar gaat zo'n ding niet van scheuren denk ik.
beetje blauw ofzo..
misschien komt er niet genoeg olie bij de tuimelas?
te dikke olie of een slechte smeeroliepomp zou dat kunnen veroorzaken, immers vrijwel het hoogste punt van de motor.
of kleppen te strak, maar daar gaat zo'n ding niet van scheuren denk ik.
Opel Kadett 1200 C Coupe
Re: Tuimelaars
nee niet door de warmte gescheurd.
er zit genoeg olie op het blok. ik gebruik 15W40 olie.
olie pomp kan zwak zijn dat weet ik niet, heb namelijk ook geen oliedruk meter.
er zit genoeg olie op het blok. ik gebruik 15W40 olie.
olie pomp kan zwak zijn dat weet ik niet, heb namelijk ook geen oliedruk meter.
Re: Tuimelaars
Zijn je hydrostoters nog goed?
Re: Tuimelaars
Ik heb nog normale vaste stoters.
Re: Tuimelaars
Weet je dat zeker? Standaard zitten er hydro stoters in. Alleen de 2.0EH zijn standaard geleverd met mechanische stoters.
Re: Tuimelaars
wat ook kan... een afwijking aan een klep / en of geleider
leg die tuimelas er eens naast en druk alle kleppen eens handmatig naar beneden met bv een hamersteel
misschien lopen er enkele wat zwaarder dan normaal, en moeten daardoor sommige tuimelaars erg veel kracht overbrengen.
soms kan een klep in de geleider behoorlijk stroef lopen , oorzaak kan zijn dat er geen of weinig olie bij komt
zo´n tuimelaar breekt niet zomaar in elk geval
overigens wel apart dat het tot 2x toe de inlaat kant is, uitlaat kant word immers veel heter > meer gevoelig voor dit soort praktijken.
en die 15w40 zou goed moeten zijn..
leg die tuimelas er eens naast en druk alle kleppen eens handmatig naar beneden met bv een hamersteel
misschien lopen er enkele wat zwaarder dan normaal, en moeten daardoor sommige tuimelaars erg veel kracht overbrengen.
soms kan een klep in de geleider behoorlijk stroef lopen , oorzaak kan zijn dat er geen of weinig olie bij komt
zo´n tuimelaar breekt niet zomaar in elk geval
overigens wel apart dat het tot 2x toe de inlaat kant is, uitlaat kant word immers veel heter > meer gevoelig voor dit soort praktijken.
en die 15w40 zou goed moeten zijn..
Opel Kadett 1200 C Coupe
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten