paar vraagje over 2.0s cih
Moderators: JvV, kriekje, opelnl
-
- C verslaafd
- Berichten: 581
- Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:54 pm
- Locatie: Cuijk
- Contacteer:
-
- C verslaafd
- Berichten: 839
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm
Re: paar vraagje over 2.0s cih
je hebt wel zoiets als 9 volt en 12 volt bobinesgiuliettaevo schreef:Die bobine wisselen zou idd geen probleem moeten zijn.
vertrokken
-
- C ervaren
- Berichten: 265
- Lid geworden op: za mar 27, 2010 8:40 pm
Re: paar vraagje over 2.0s cih
Maar mijn manta heeft het 9 volt systeem dus die zal nooit die bobine van die c kadett overbelasten lijkt mij?coinoperator schreef:je hebt wel zoiets als 9 volt en 12 volt bobinesgiuliettaevo schreef:Die bobine wisselen zou idd geen probleem moeten zijn.
in het bezit van een c1 coupe met volvo b230fk, bijna klaar.
-
- C verslaafd
- Berichten: 581
- Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:54 pm
- Locatie: Cuijk
- Contacteer:
Re: paar vraagje over 2.0s cih
Enige verschil dat ik ken is voor gebruik met contactpunten en voor gebruik met een elektronische ontsteking. Verschil kun je meten als het goed is, was iets met de weerstand. Maar hoe het precies zit ben ik inmiddels vergeten , ik haat die oude meuk . Voor mij geen carbs en contactpunten in ieder geval, alleen maar problemen en het zuipt brandstof.coinoperator schreef:je hebt wel zoiets als 9 volt en 12 volt bobinesgiuliettaevo schreef:Die bobine wisselen zou idd geen probleem moeten zijn.
Saab powerrr
-
- C ervaren
- Berichten: 265
- Lid geworden op: za mar 27, 2010 8:40 pm
Re: paar vraagje over 2.0s cih
Ik ben er ook niet zo van, daarom dat ik hier ook ging vragen. Als een megasquirt niet zo veel werk en zo duur was dan had ik er gewoon megasquirt op gezet.giuliettaevo schreef:Enige verschil dat ik ken is voor gebruik met contactpunten en voor gebruik met een elektronische ontsteking. Verschil kun je meten als het goed is, was iets met de weerstand. Maar hoe het precies zit ben ik inmiddels vergeten , ik haat die oude meuk . Voor mij geen carbs en contactpunten in ieder geval, alleen maar problemen en het zuipt brandstof.coinoperator schreef:je hebt wel zoiets als 9 volt en 12 volt bobinesgiuliettaevo schreef:Die bobine wisselen zou idd geen probleem moeten zijn.
Maar inmiddels loopt hij. Alleen als ik hem vol in stamp heeft hij even een dipje, maar dat zal er wel uit gaan met wat goed afstellen.
in het bezit van een c1 coupe met volvo b230fk, bijna klaar.
Re: paar vraagje over 2.0s cih
Misschien dat je vacuum vervroeger kapot is. klein potje dat aan de zijkant op je ontsteking staat. of de ontsteking niet goed afgesteld.
gr, kevin
gr, kevin
Greetz Kevin
-
- C ervaren
- Berichten: 265
- Lid geworden op: za mar 27, 2010 8:40 pm
Re: paar vraagje over 2.0s cih
ontsteking vandaag opnieuw afgesteld samen met de baas van het autobedrijf waar ik werk. En daarna viel hij nogsteeds dood als je hem in 1 keer volgas geeft. Hij krijgt dat gewoon niet genoeg brandstof lijkt het, maar als je normaal rijd loopt hij super en bij rustig gas geven meestal ook wel. En als hij dood valt en je laat gas los en trapt hem weer in dan pakt hij hem wel
in het bezit van een c1 coupe met volvo b230fk, bijna klaar.
-
- C verslaafd
- Berichten: 839
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm
-
- C ervaren
- Berichten: 265
- Lid geworden op: za mar 27, 2010 8:40 pm
Re: paar vraagje over 2.0s cih
Toen ik hem uit elkaar had kon ik daar niks aan zien. Of bedoel je niet die rubberen ring die aan die as van de acceleratie pomp zit en de benzine weg drukt? En als je hem snel in drukt zie je ook wel wat brandstof uit een gaatje spuiten in de carburateur, dus dat lijkt me wel te werken. Maar zou kunnen dat die niet goed genoeg meer werkt ofzo en daarom het niet trekt.coinoperator schreef:membraan van de acceleratiepomp soms lek?
in het bezit van een c1 coupe met volvo b230fk, bijna klaar.
-
- C verslaafd
- Berichten: 581
- Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:54 pm
- Locatie: Cuijk
- Contacteer:
Re: paar vraagje over 2.0s cih
Met die opel carburateur heb ik geen ervaring maar de webers, solexen en dell-orto's van mijn Alfa's spoten een heel behoorlijke straal benzine in met de acceleratiepomp. De opbrengst daavan stond ook in het werkplaatshandboek.
Klinkt als een logische oplossing voor je probleem. Met geleidelijk gasgeven en stationair e.d. zal hij het wel normaal doen. Enkel ineens gasgeven levert inhouden op omdat de motor zich dan 'verslikt' in de lucht.
Klinkt als een logische oplossing voor je probleem. Met geleidelijk gasgeven en stationair e.d. zal hij het wel normaal doen. Enkel ineens gasgeven levert inhouden op omdat de motor zich dan 'verslikt' in de lucht.
Saab powerrr
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten