paar vraagje over 2.0s cih

Plaats hier alle vragen en tips over versnellingsbak, uitlaat, motor en tuning hiervan.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

giuliettaevo
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:54 pm
Locatie: Cuijk
Contacteer:

Re: paar vraagje over 2.0s cih

Bericht door giuliettaevo »

Die bobine wisselen zou idd geen probleem moeten zijn.
Saab powerrr
coinoperator
C verslaafd
Berichten: 839
Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm

Re: paar vraagje over 2.0s cih

Bericht door coinoperator »

giuliettaevo schreef:Die bobine wisselen zou idd geen probleem moeten zijn.
je hebt wel zoiets als 9 volt en 12 volt bobines
vertrokken
gabbermaikel
C ervaren
Berichten: 265
Lid geworden op: za mar 27, 2010 8:40 pm

Re: paar vraagje over 2.0s cih

Bericht door gabbermaikel »

coinoperator schreef:
giuliettaevo schreef:Die bobine wisselen zou idd geen probleem moeten zijn.
je hebt wel zoiets als 9 volt en 12 volt bobines
Maar mijn manta heeft het 9 volt systeem dus die zal nooit die bobine van die c kadett overbelasten lijkt mij?
in het bezit van een c1 coupe met volvo b230fk, bijna klaar.
giuliettaevo
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:54 pm
Locatie: Cuijk
Contacteer:

Re: paar vraagje over 2.0s cih

Bericht door giuliettaevo »

coinoperator schreef:
giuliettaevo schreef:Die bobine wisselen zou idd geen probleem moeten zijn.
je hebt wel zoiets als 9 volt en 12 volt bobines
Enige verschil dat ik ken is voor gebruik met contactpunten en voor gebruik met een elektronische ontsteking. :? Verschil kun je meten als het goed is, was iets met de weerstand. Maar hoe het precies zit ben ik inmiddels vergeten :wink: , ik haat die oude meuk :oops: . Voor mij geen carbs en contactpunten in ieder geval, alleen maar problemen en het zuipt brandstof. :|
Saab powerrr
gabbermaikel
C ervaren
Berichten: 265
Lid geworden op: za mar 27, 2010 8:40 pm

Re: paar vraagje over 2.0s cih

Bericht door gabbermaikel »

giuliettaevo schreef:
coinoperator schreef:
giuliettaevo schreef:Die bobine wisselen zou idd geen probleem moeten zijn.
je hebt wel zoiets als 9 volt en 12 volt bobines
Enige verschil dat ik ken is voor gebruik met contactpunten en voor gebruik met een elektronische ontsteking. :? Verschil kun je meten als het goed is, was iets met de weerstand. Maar hoe het precies zit ben ik inmiddels vergeten :wink: , ik haat die oude meuk :oops: . Voor mij geen carbs en contactpunten in ieder geval, alleen maar problemen en het zuipt brandstof. :|
Ik ben er ook niet zo van, daarom dat ik hier ook ging vragen. Als een megasquirt niet zo veel werk en zo duur was dan had ik er gewoon megasquirt op gezet.

Maar inmiddels loopt hij. Alleen als ik hem vol in stamp heeft hij even een dipje, maar dat zal er wel uit gaan met wat goed afstellen.
in het bezit van een c1 coupe met volvo b230fk, bijna klaar.
kevin
C ervaren
Berichten: 310
Lid geworden op: zo okt 26, 2008 10:24 pm
Locatie: odiliapeel

Re: paar vraagje over 2.0s cih

Bericht door kevin »

Misschien dat je vacuum vervroeger kapot is. klein potje dat aan de zijkant op je ontsteking staat. of de ontsteking niet goed afgesteld.

gr, kevin
Greetz Kevin
gabbermaikel
C ervaren
Berichten: 265
Lid geworden op: za mar 27, 2010 8:40 pm

Re: paar vraagje over 2.0s cih

Bericht door gabbermaikel »

ontsteking vandaag opnieuw afgesteld samen met de baas van het autobedrijf waar ik werk. En daarna viel hij nogsteeds dood als je hem in 1 keer volgas geeft. Hij krijgt dat gewoon niet genoeg brandstof lijkt het, maar als je normaal rijd loopt hij super en bij rustig gas geven meestal ook wel. En als hij dood valt en je laat gas los en trapt hem weer in dan pakt hij hem wel
in het bezit van een c1 coupe met volvo b230fk, bijna klaar.
coinoperator
C verslaafd
Berichten: 839
Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm

Re: paar vraagje over 2.0s cih

Bericht door coinoperator »

membraan van de acceleratiepomp soms lek?
vertrokken
gabbermaikel
C ervaren
Berichten: 265
Lid geworden op: za mar 27, 2010 8:40 pm

Re: paar vraagje over 2.0s cih

Bericht door gabbermaikel »

coinoperator schreef:membraan van de acceleratiepomp soms lek?
Toen ik hem uit elkaar had kon ik daar niks aan zien. Of bedoel je niet die rubberen ring die aan die as van de acceleratie pomp zit en de benzine weg drukt? En als je hem snel in drukt zie je ook wel wat brandstof uit een gaatje spuiten in de carburateur, dus dat lijkt me wel te werken. Maar zou kunnen dat die niet goed genoeg meer werkt ofzo en daarom het niet trekt.
in het bezit van een c1 coupe met volvo b230fk, bijna klaar.
giuliettaevo
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:54 pm
Locatie: Cuijk
Contacteer:

Re: paar vraagje over 2.0s cih

Bericht door giuliettaevo »

Met die opel carburateur heb ik geen ervaring maar de webers, solexen en dell-orto's van mijn Alfa's spoten een heel behoorlijke straal benzine in met de acceleratiepomp. De opbrengst daavan stond ook in het werkplaatshandboek.

Klinkt als een logische oplossing voor je probleem. Met geleidelijk gasgeven en stationair e.d. zal hij het wel normaal doen. Enkel ineens gasgeven levert inhouden op omdat de motor zich dan 'verslikt' in de lucht.
Saab powerrr
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten