Pagina 1 van 1

onderblokken cih

Geplaatst: za mar 02, 2013 7:30 pm
door coupe78
heb nog 2 cih blokken staan een 1.6s ( 75 pk ) en een 1.9sh ( 105 pk )
heb deze zo gekocht

nu bij het verwijderen van de carterpan van de 1.9sh lag er metaal restjes , tussen de olie
dus waarschijnlijk moet deze volledig gerevisserd worden

nu kan ik als er geen metaal restjes in die carterpan van die 1.6s die onderblok gebruiken en mijn 1.9sh kop er op plaatsen

want het verschil tussen de 1.6s en de 1.9sh zit waarschijnlijk toch in de kop , denk ik ????
wat denken jullie
grtz

Re: onderblokken cih

Geplaatst: za mar 02, 2013 8:33 pm
door wegrenner
het onder blok bepaalt de cilinder inhoud dus of het een 1.6 of 1.9 is

Re: onderblokken cih

Geplaatst: za mar 02, 2013 10:27 pm
door coupe78
dus als ik met die 1.9sh wil rijden , ga ik moeten reviseren

grtz

Re: onderblokken cih

Geplaatst: za mar 02, 2013 11:32 pm
door wegrenner
of een 1.9S onderblok op de kop tikken

Re: onderblokken cih

Geplaatst: zo mar 03, 2013 9:58 am
door coinoperator
coupe78 schreef:dus als ik met die 1.9sh wil rijden , ga ik moeten reviseren

grtz
yeps
ijzergruis wijst op zeer ernstige slijtage en materiaalschade, dit heeft zich door het gehele blok voortgezet waardoor dit als volledig vernield mag worden beschouwd.

Dus.............
nieuwe zuigers, lagerschalen, nokkenas slijpen, zuigerveren, blok boren en hohnen, ketting en tandwielen(ook de ontsteking), kettinggeleiders, pakkinen, keerringen, oliepomp, bouten en nog wat kleingrut.

kortom
naar het oud ijzer en ff een betere opzoeken.

Re: onderblokken cih

Geplaatst: zo mar 03, 2013 12:01 pm
door coupe78
hopelijk is die 1.6s beter ga dit binnenkort bekijken

of ik dan toch een andere blok ga zoeken

kan eventueel ook nog een goed lopende 1.7 blok uit mijne rekord nemen
daar komt toch een 2.2E in

toch bedankt voor de info , zodat ik er geen euro s insteek als het niet nodig is

grtz

Re: onderblokken cih

Geplaatst: zo mar 03, 2013 1:13 pm
door coinoperator
Die moeite zou ik voor een 1.6 ook niet doen
die dingen leveren zo weinig vermogenswinst op vs dezelfde onkosten dat ze beter allemaal bij het oud ijzer kunnen mikken...

nouja
laten we er 1 bewaren in het Opel museum
dan hebben we later nog iets om te kunnen lachen.

Re: onderblokken cih

Geplaatst: zo mar 03, 2013 5:28 pm
door coupe78
had juist gedacht voor die 1.9sh in een kadett c met die 105pk

ga dan die 1.7s moeten lichtjes kietelen want die heeft ook maar 60pk

grtz chris

Re: onderblokken cih

Geplaatst: wo apr 17, 2013 4:53 pm
door manta2
Een 19SH blok heeft geen 105 PK , die heeft maar 90 PK. Een 19E heeft 105 PK.
Dat SH staat voor hydro. klepstoters

Re: onderblokken cih

Geplaatst: wo apr 17, 2013 4:56 pm
door coinoperator
manta2 schreef:Een 19SH blok heeft geen 105 PK , die heeft maar 90 PK. Een 19E heeft 105 PK.
Dat SH staat voor hydro. klepstoters
en hydraulische klepstoters leveren geen extra vermogen...
integendeel.

Re: onderblokken cih

Geplaatst: wo apr 17, 2013 5:19 pm
door Deluxe77
coinoperator schreef:
manta2 schreef:Een 19SH blok heeft geen 105 PK , die heeft maar 90 PK. Een 19E heeft 105 PK.
Dat SH staat voor hydro. klepstoters
en hydraulische klepstoters leveren geen extra vermogen...
integendeel.
Dat staat er toch ook niet??

Re: onderblokken cih

Geplaatst: wo apr 17, 2013 5:23 pm
door coinoperator
Deluxe77 schreef:
coinoperator schreef:
manta2 schreef:Een 19SH blok heeft geen 105 PK , die heeft maar 90 PK. Een 19E heeft 105 PK.
Dat SH staat voor hydro. klepstoters
en hydraulische klepstoters leveren geen extra vermogen...
integendeel.
Dat staat er toch ook niet??
neej klopt
injectie wel een beetje maar ook niet om nou echt over naar huis te schrijven

Re: onderblokken cih

Geplaatst: vr mei 24, 2013 8:34 pm
door wegrenner
de H staat voor High power
ik geloof dat een 19SH 100 pk deed uit mijn hoofd