jonkie wil 1.2 kietelen!:)

Plaats hier alle vragen en tips over versnellingsbak, uitlaat, motor en tuning hiervan.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

wessell
C gevonden
Berichten: 9
Lid geworden op: di jul 31, 2012 11:01 am
Locatie: Bodegraven

jonkie wil 1.2 kietelen!:)

Bericht door wessell »

Ik ben denk de jongste (17 jaar) hier met een c kadett.
Een coupe 1.2 uit 78
Nu wil ik de 1.2 wel een beetje kietelen dmv bijvoorbeeld een andere carburateur en luchtfilter etc.
Kunnen jullie mij helpen met wat info of tips, of heb of weet je wat voor me? laat het me dan weten.
Bijvoorbeeld pas een weber 40 op het originele inlaatspruitstuk ( ik ga uit van niet).
Maar alle hulp is welkom.

groeten wessel

trotste kadett bezitter
SArDO70
C geïnteresseerd
Berichten: 65
Lid geworden op: ma sep 05, 2011 5:18 pm
Locatie: Roermond

Re: jonkie wil 1.2 kietelen!:)

Bericht door SArDO70 »

wessell schreef:Ik ben denk de jongste (17 jaar) hier met een c kadett.
Een coupe 1.2 uit 78
Nu wil ik de 1.2 wel een beetje kietelen dmv bijvoorbeeld een andere carburateur en luchtfilter etc.
Kunnen jullie mij helpen met wat info of tips, of heb of weet je wat voor me? laat het me dan weten.
Bijvoorbeeld pas een weber 40 op het originele inlaatspruitstuk ( ik ga uit van niet).
Maar alle hulp is welkom.

groeten wessel

trotste kadett bezitter
Ik ben ook 17 haha :wink: Heb je een N of een S motor?
En kan je al vertellen dat die weber niet gaat passen op een origineel spruitstuk.
Uiteraard valt er met een weber wel wat vermogen te winnen, ook kun je denken aan de uitlaat, spagetti spruitstuk als dat bestaat voor een 1.2(?).
In iedergeval succes met je Kadett!
Wenn du dein leben liebst wie ich mein Kadett, dann finger weg!
gteturbo
C ervaren
Berichten: 440
Lid geworden op: vr mei 25, 2007 7:17 pm
Locatie: Rotterdam

Re: jonkie wil 1.2 kietelen!:)

Bericht door gteturbo »

je zou inderdaad een ander spruitstuk met een weber kunnen monteren 8) maar meer zou ik er niet aan doen :twisted:
c2 coupe gte 2.4 45 webers (2.0 motor in volgende tuning fase)
wessell
C gevonden
Berichten: 9
Lid geworden op: di jul 31, 2012 11:01 am
Locatie: Bodegraven

Re: jonkie wil 1.2 kietelen!:)

Bericht door wessell »

haha oke,

lees wel is wat over een weber 32tl, ik ga ervanuit dat dit bijna standaard is?
en het is een n;)
erny70
C gestoord
Berichten: 1071
Lid geworden op: di jan 01, 2008 9:19 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: jonkie wil 1.2 kietelen!:)

Bericht door erny70 »

er is best veel aan te doen om een 1200 sneller te maken, maar naar verhouding met de grotere (CIH) motoren levert het minder PK's op naar het geld en moeite die het kost, ik houdt me er ook al een tijdje mee bezig, en weet inmiddels dat het kan, en ook erg leuk is, maar wil je echt vermogen onder de kap, voor zo weinig mogelijk euro's, dan moet je hier niet aan beginnen.
ik ga hier niet helemaal uit zitten leggen wat er allemaal mogelijk is, maar als je echt geintereseerd bent kom je maar een keer kijken in Apeldoorn, je bent altijd welkom (wel ff afspreken)
patrick de boer
C gestoord
Berichten: 1406
Lid geworden op: do jan 18, 2007 8:13 pm
Locatie: oss

Re: jonkie wil 1.2 kietelen!:)

Bericht door patrick de boer »

ik heb nog wel een staande weber met spruitstuk en electronische onsteking voor een 1200
erny70
C gestoord
Berichten: 1071
Lid geworden op: di jan 01, 2008 9:19 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: jonkie wil 1.2 kietelen!:)

Bericht door erny70 »

patrick de boer schreef:ik heb nog wel een staande weber met spruitstuk en electronische onsteking voor een 1200
kijk, dat is al een leuk beginnetje :D
luuk270
C gevonden
Berichten: 42
Lid geworden op: zo feb 13, 2011 1:38 pm
Locatie: hoensbroek

Re: jonkie wil 1.2 kietelen!:)

Bericht door luuk270 »

ik ben ook pas 20 en rij al twee jaar in mijn 1200 c coupe rond, ben al een tijdje bezig met een 1200 turbo blok. heel veel werk en zit al hele hoop geld in en veel onderdelen moet ik zelf maken. de weber 32 is van de renault 5 gt turbo die past niet meteen maar je hoeft enkel wat gaatjes uit te vijlen, weber 40 kan ook, ik gebruik zelf voor het blok een dubbele solex 40 maar je zult de carb wel moeten (laten) afstellen anders zuipt het naar mijn idee te veel in vergelijking met het vermogen, maar dat doet ie zowieso wel met een weber haha. mooiste is een setje carburateurs van solex van de b kadett rally ben je wel rond de 250 euro kwijt (1 spruitstuk met twee solextjes) is niet zo heel snel uit te halen maar dan krijgt de auto wel meteen meer koppel c kadett van een maat van mij ging van 17 seconde opeens naar 12 sec naar de 100. maar je blijft altijd kloten met 4 versnellingen daarom zal er uiteindelijk een cih 1900 motor inkomen. elektrische ontsteking is ook handig van geloof een 1200 corso a of e kadett dan pakt hij het gas ook wat eerder in de bocht op, en stoekt wat minder in lage toeren. ben je egt een sleutelaar kun je de nokkenas veranderen had laatst een siteje gevonde wat dat soort spul verkoopt heel leuk maar meeste is prijzig, 170 euro voor een sport nokkenas valt dan nog mee kunt er uit 7 stuks kiezen. http://www.krause-rennsporttechnik.de/s ... renbereich of deze zaak heeft ook leuke onderdelen http://www.kbracing.be/?pagina=onderdelen. wil je geen motorproblemen krijgen of elke dag bij de benzinepomp staan dan zou ik het motortje gewoon origineel laten, nadeel is nog altijd dat de krukas 3x gelagerd is de 2 liter is al 4x gelagerd. hoop dat dit een beetje helpt, succes verder met de c kadett.
gr luuk
wessell
C gevonden
Berichten: 9
Lid geworden op: di jul 31, 2012 11:01 am
Locatie: Bodegraven

Re: jonkie wil 1.2 kietelen!:)

Bericht door wessell »

bedankt voor alle info en tips, het word maar is uitvogelen wat ik wil. het word maar tijd dat ik er van de zomer maar mee naar een meeting kom!
KWKadett
C gevonden
Berichten: 12
Lid geworden op: za aug 24, 2013 5:27 pm

Re: jonkie wil 1.2 kietelen!:)

Bericht door KWKadett »

Hallo, allemaal
heb sindskort een kadett 12n aangeschaft, ook voor de hobby, en nou is mijn vraag aan jullie, is het wel verstandig om te proberen uit zoon stoterstangen motortje meer uit te pompen? inversteer liever in een grotere motor en doe daar wat mee, trouwens er is meer op de markt dan die webers ;)
Tijs
C gestoord
Berichten: 2280
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 1:43 pm
Locatie: geldrop

Re: jonkie wil 1.2 kietelen!:)

Bericht door Tijs »

als je echt vermogen wil, kun je beter gewoon een ander blok nemen.
wil je gewoon wat lekkerder rijden, vervang dat de vaste vin voor een electrische.
laat het vliegwiel wat lichter maken. dan toert het allemaal net wat lekkerder, en ben je niet een hele sloot geld kwijt.
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.:)
Afbeelding
Quick-T
C gevonden
Berichten: 21
Lid geworden op: do aug 29, 2013 12:34 am

Re: jonkie wil 1.2 kietelen!:)

Bericht door Quick-T »

leek me zonde om voor mijn vraagje een nieuw topic te openen, en het past hier wel onder.

Iemand enig idee of de carburateur en het spruitstuk van een 1600 op een 1200s passen (lees: hoeveel aanpaswerk is dat)
En hoeveel nut heeft het, gezien de doorlaten in de kop zelf?
Slevin
C liefhebber
Berichten: 158
Lid geworden op: zo mar 16, 2008 8:07 pm
Locatie: Arnhem

Re: jonkie wil 1.2 kietelen!:)

Bericht door Slevin »

Dat krijg je niet snel passend. Een 1.2 heeft de inlaat boven op de kop zitten, de 1600 heeft de inlaat aan de rechterzijde van de kop zitten.

Het heeft niet veel nut aangezien de beperkingen in het blok eerder bij de afwerking van de 1.2 inlaat ligt, of de nokkenas, of de grote van de kleppen .... enzovoort.
erny70
C gestoord
Berichten: 1071
Lid geworden op: di jan 01, 2008 9:19 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: jonkie wil 1.2 kietelen!:)

Bericht door erny70 »

Daar zeg je het precies goed, de 1200 heeft twee grote nadelen
1 de siamese inlaat kanalen
2 krukas is maar 3 x gelagerd

En toch zijn ze leuk op te voeren
Maar doe het dan voor voor de lol en / of uitdaging.
Wil je serieus vermogen onder de kap dan kun je beter zon 16V er in gooien
Nadeel daar van in mijn ogen
1 iedereen heeft dat al
2 wegligging wordt er niet beter van
Slevin
C liefhebber
Berichten: 158
Lid geworden op: zo mar 16, 2008 8:07 pm
Locatie: Arnhem

Re: jonkie wil 1.2 kietelen!:)

Bericht door Slevin »

Wil je alsnog een 1.2 blok houden, kun je kijken naar een 1.2 blok van een Kadett E. Dit zijn nagenoeg dezelfde blokken, maar lopen vaak veel mooier, zijn zuiniger en vaak een stuk jonger.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast