Temperatuur meter slaat uit

Plaats hier alle vragen en tips over versnellingsbak, uitlaat, motor en tuning hiervan.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
3lb4rt0
C gevonden
Berichten: 42
Lid geworden op: di feb 17, 2009 8:20 pm

Temperatuur meter slaat uit

Bericht door 3lb4rt0 »

Beste Kadett C liefhebbers,

De situatie is de volgende;
Na 5 minuten rijden slaat mijn temperatuurmeter uit tot het einde van het rode vakje en keert dan terug naar net iets voor het rode vakje. De motor wordt echter niet te warm, reageert goed en water kookt niet, kan na een tijdje rijden de dop er gewoon afhalen en het water komt er niet uit gutsen. Is het mogelijk dat een motor na zo'n korte tijd al kokend heet kan staan? Waterpomp werkt en thermostaat is onlangs vernieuwd.

Ik vermoed dus dat er een probleem is met de sensor die niet meer werkt hoe het moet. Is er soms een manier hoe ik dit kan testen dat dit de schuldige is? Weet niet of het van belang is maar mijn benzinemeter werkt niet meer, misschien dat die invloed heeft op de temperatuurmeter.

Alvast bedankt,

3l b4rt0
wegrenner
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 8:33 pm

Re: Temperatuur meter slaat uit

Bericht door wegrenner »

zit de termostaat er wel goed om in

omdat hij tegen heet aan loopt voordat hij open gaat
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
3lb4rt0
C gevonden
Berichten: 42
Lid geworden op: di feb 17, 2009 8:20 pm

Re: Temperatuur meter slaat uit

Bericht door 3lb4rt0 »

wegrenner schreef:zit de termostaat er wel goed om in

omdat hij tegen heet aan loopt voordat hij open gaat
Ik veronderstel van wel, de garage heeft deze destijds erin gestoken. Heb een tijdje zonder thermostaat gereden en toen kwam hij uiteindelijke ook tot tegen rood aan. Wijzer blijft echt altijd tegen rood staan, hoe ver of hoe lang ik ook blijf rijden. Motor blijft normaal reageren en heeft geen teken van oververhitting, na 20 minutjes rijden waarbij de meter aan rood staat, kan ik de dop er nog steeds afhalen zonder dat het water eruit spuit, ik neem aan dat wanneer de motor effectief te heet wordt dit niet mogelijk zou zijn?
Jurgen
C geïnteresseerd
Berichten: 73
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 6:16 pm
Locatie: Diepenveen

Re: Temperatuur meter slaat uit

Bericht door Jurgen »

Is dit niet typisch een gevalletje van overlijdende spanningsregelaar?
3lb4rt0
C gevonden
Berichten: 42
Lid geworden op: di feb 17, 2009 8:20 pm

Re: Temperatuur meter slaat uit

Bericht door 3lb4rt0 »

Jurgen schreef:Is dit niet typisch een gevalletje van overlijdende spanningsregelaar?
Kan dit soms ook verband hebben met het feit dat als ik rij en dan mijn rem indruk met lampje van de accu zeer zacht gaat branden(enkel te zien in het donker)? Heb in 3 jaar nog maar 1 keer batterij probleem gehad en toen had de auto even stil gestaan.
Jovink
C liefhebber
Berichten: 205
Lid geworden op: zo okt 18, 2009 7:23 pm
Locatie: zh
Contacteer:

Re: Temperatuur meter slaat uit

Bericht door Jovink »

ff de waterkoker opstarten
dan kan je kijken of de sensor het nog goed doet.

ik had vorige week ook zoiets, dat was voornamelijk bij stilstaan, op de snelweg geen probleem.
Litertje water erbij gekiept er weer 100% APK

succes
Opel Kadett 1200 C Coupe
Cityrider
C liefhebber
Berichten: 115
Lid geworden op: vr jan 16, 2009 9:57 pm
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Re: Temperatuur meter slaat uit

Bericht door Cityrider »

Bij mij was het wat Jurgen hier eerder suggerereerde, de spanningsregelaar.
coupe78
C ervaren
Berichten: 336
Lid geworden op: di nov 28, 2006 8:40 pm
Locatie: sijsele -damme in belgie

Re: Temperatuur meter slaat uit

Bericht door coupe78 »

hoe ziet die spanningsregelaar eruit

grtz
OPEL FOREVER
Cityrider
C liefhebber
Berichten: 115
Lid geworden op: vr jan 16, 2009 9:57 pm
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Re: Temperatuur meter slaat uit

Bericht door Cityrider »

coupe78 schreef:hoe ziet die spanningsregelaar eruit

grtz
Voor als je hem nog niet gevonden hebt, ziet er uit als een soort "broodje".
Als je geen orignele toerenteller en oliedrukmeters hebt, dan zit het "broodje" achterop je cockpit met tellers "gestoken".
Met wat moeite kun je er van onder af bij. Heb je een midden console met olie-druk etc. dan zit het "broodje" daar achter verstopt.

"http://www.mantablog.nl/spanning-regelaar/" zie het broodje daadwerkelijk en tevens voor de handigerds een modificatie.


Succes ;-)
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten