Pagina 27 van 30

Re: Het grote motor ombouw topic

Geplaatst: ma okt 24, 2011 10:18 pm
door patrick de boer
zal kunnen maar of het goed is cq fijn
ik denk dat heel veel toeren draait om 120 tekunnen
en ik denk dat de as niet lang heel blijft

Re: Het grote motor ombouw topic

Geplaatst: ma okt 24, 2011 10:58 pm
door peter_m
Niet echt verstandig dus.

Re: Het grote motor ombouw topic

Geplaatst: di okt 25, 2011 1:22 pm
door Deluxe77
Je zal net zo veel toeren draaien als met een 1200 bij de 120.
Overbrengingen zitten niet in je blok, je bak en as bepalen dat.

Re: Het grote motor ombouw topic

Geplaatst: di okt 25, 2011 9:23 pm
door patrick de boer
Deluxe77 schreef:Je zal net zo veel toeren draaien als met een 1200 bij de 120.
Overbrengingen zitten niet in je blok, je bak en as bepalen dat.
maar jij bent automaat blijven rijden en niet handgeschakelt

Re: Het grote motor ombouw topic

Geplaatst: wo okt 26, 2011 7:17 am
door Deluxe77
Klopt, maar dat maakt voor de eind overbrenging niet zo veel uit.
Hij wil de ombouw eventueel doen zonder grote as, en blijft hij ong. dezelfde toeren draaien bij 120km.

Met een handbak was ik ook niet met een 1200 as blijven rijden, maar voorals nog gaat het nu bijna 4 jaar goed.
Dikke as ligt al wel gereviseerd klaar, enkel wordt deze er onder gezet zodra ik de 2.4 klaar heb.

Re: Het grote motor ombouw topic

Geplaatst: wo okt 26, 2011 7:30 am
door Tijs
het scheelt enkel in toeren bij een handbak als je naar 5 bak gaat... (maar dat staat er verder niet bij)
de 4 van een ohv en van een getrag is allemaal 1:1

Re: Het grote motor ombouw topic

Geplaatst: wo okt 26, 2011 9:04 pm
door Pietje
Hebben jullie de remtrommels van een 1.2 en van een 1.6 wel eens langs elkaar gelegd???

Het zijn dus niet alleen de lagers die anders zijn maar ook de remmen. Zou dat komen omdat een 1.6 zwaarder is??

Re: Het grote motor ombouw topic

Geplaatst: do okt 27, 2011 6:58 am
door Tijs
remmen? wie doet daar nog aan dan? dat is toch iets van vroeger?

maar je hebt wel gelijk pietje, maar als je een dikke achterasneemt, dan moet je ook de remmen voor pakken... anders is je remverdeling niet zo handig, fredje klaagt daar wel eens over, is volgens mij daarom ook bezig met remdelen verzamelen voor de voorkant.

Re: Het grote motor ombouw topic

Geplaatst: za okt 29, 2011 4:16 pm
door gabbermaikel
je kunt beter je voorremmen upgraden dan alleen je achterremmen in mijn ogen. Dus als je alleen die andere as zou pakken vanwege de remmen dan is het in mijn ogen slimmer om gewoon je voorremmen te upgraden en dan de achterkant te laten voor wat het is.

Re: Het grote motor ombouw topic

Geplaatst: za okt 29, 2011 11:32 pm
door Pietje
Ik ga er even vanuit dat de voorste remmen sowieso al vervangen worden voor grotere exemplaren.

Re: Het grote motor ombouw topic

Geplaatst: zo nov 06, 2011 11:59 am
door Opvolger
1.2 achteras op een 2 liter met een beetje sportief rijden, dat sloop je zo.

je kan er wel mee rijden, alleen dan rustig op trekken, zodat er niet meer krachten op komen als een 1.2.

Zorg er ook voor dat het staartstuk-rubber goed is... want die zijn er bij mij uit gescheurd als ik met een 1.2 as reed met een 2.0E.

Ze begonnen ook te janken binnen een week of 2.

Dus ik heb geleerd dat het niet kan.. 1.2 met dikke motor er voor. Als je de motor ook gebruikt.

Waarom een dikke motor inbouwen als je hem niet gaat gebruiken omdat dan je achteras stuk gaat?

Re: Het grote motor ombouw topic

Geplaatst: vr nov 18, 2011 5:12 pm
door Luuk
Ik kan in het topic niet terug vinden welke uitlaatdelen ik moet gebruiken bij een ombouw van mijn c2 coupe van 1200 handbak naar 2.0E uit manta gsi. Neem aan het uitlaatspruitstuk van de manta, maar wat zijn vervolgens de beste mogelijkheden? Dan kan ik vast gaan verzamelen.

Re: Het grote motor ombouw topic

Geplaatst: za nov 19, 2011 10:04 pm
door wegrenner
uitlaat van een 1.6 tot en met 2.0 kadett c
deze zijn zeer lastig aan te komen

dus kan je beter maar voor een sport uitlaat gaan van bijvoorbeeld simons
deze zijn goed aan te komen

Re: Het grote motor ombouw topic

Geplaatst: ma jan 30, 2012 10:56 am
door kadettster
ben vandaag bij een motor wezen kijken

het is een 1.9n met bak en alle aanbouw delen
dus helemaal compleet voor 200,-

maar er moet een andere nokkenas in want 1 nok is versleten

hij heeft wel genoeg compressie dat hebben we nog ff gemeten

numijn vraag volgens mij is diet niet te veel geld
maar wat kost ongeveer een gebruikt nokkenasje

Re: Het grote motor ombouw topic

Geplaatst: ma jan 30, 2012 2:59 pm
door Tijs
ik kocht een gereviceerd en ligt verslepen nokkenasje uit een oude voorraad voor 50 euro.