zf bakken ombouw vs. kosten

Plaats hier alle vragen en tips over versnellingsbak, uitlaat, motor en tuning hiervan.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

patrick de boer
C gestoord
Berichten: 1406
Lid geworden op: do jan 18, 2007 8:13 pm
Locatie: oss

Bericht door patrick de boer »

zal ik voor je moeten zoeken
ik was er ook maar aan het werk
robgte76
C ervaren
Berichten: 436
Lid geworden op: wo aug 29, 2007 3:42 pm
Locatie: Cuijk

Bericht door robgte76 »

Ik hoor het wel een keer, de bak ligt er al een tijdje, heeft niet echt haast (maar het wordt eigenlijk tijd dat ik hem eronder hang :oops: )...
Nog Kadett c loos...huidig projekt
toppertheo
C ervaren
Berichten: 350
Lid geworden op: di dec 12, 2006 8:54 pm
Locatie: noordwolde

Bericht door toppertheo »

crossflow schreef:
giuliettaevo schreef:Precies... is leuk voor originaliteit-freaks. :roll:

Waarom is een GTE meer waard als een gewone coupe? omdat hij zeldzamer is onder andere... :wink:
Juist :wink:

Daar komt bij dat je een ZF niet moet kopen om lekker rustig mee te rijden.
Het is echt wel een zaak waar je van moet houden,echt soepel schakelen doet het niet en ze zijn ook niet echt geruisloos.

Voor het geen wat wij er mee doen (praat nu ook ff namens mn broers)
is het gewoon heerlijk,zou niks anders willen. (ja in combi met een 4.75 as)
mijn zf schakelt niet echt super als hij koud is maar als hij eenmaal goed op temp is dan dan gaat het haast vanzelf en kun je eventueel zelfs zonder koppelen zo door schakelen (wel gas even lossen, doe dit normaal nooit maar kan wel) ook het lawaai is maar heel minimaal als hij koud is dan hoor je hem wel maar later moet je echt goed luisteren of je wel iets hoord dus dat vind ik ook wel mee vallen.
rellikel heeft er ook mee gereden en geschakeld dus die weet ook dat hij eerst op temp moest komen voor hij goed schakelde maar dan als hij op temp is dan kan er geen van mijn getrag 240 bakken tegen op! (weet niet of 265 veel beter als 240 schakeld???).

groeten.
sedan 1200S automaat (verkocht)
city 1200 getuned (verkocht)
sedan 2 liter 8V (verkocht)
sedan 1200 S (in opbouw) word nu een 2.0 16V (verkocht)
coupe 2 liter 16V (wacht op restauratie)
orgineele coupe GT/E 1900 (verkocht)
Brooks
C geïnteresseerd
Berichten: 69
Lid geworden op: di jul 03, 2007 5:11 pm
Locatie: Albergen

Bericht door Brooks »

ben er achter ;)
via een BMW forum,

Getrag 265 OD (overdrive) :
overbrengingen 1:3.8 1: 2.2 1:1,4 1:1 1:0,81
bak is goed, maar deze combatie is veel te kort, dus ik ga sowieso al naar 2,93 dif. voornamelijk de 1 en de 2 zijn nauwelijksbruikbaar, zodra de turbo erin komt moet ik al schakelen

Getrag 265 Cr (close ratio) dit is de sportbak dogleg met de 1 links beneden. overbrengingen
1:3,7 1:2,4 1:1,8 1:1,3 1:1.
Dit is de sportbak vaak ingebouwd in de 635csi of M535i. , de 1 is iets langer maar vanaf daar alle versnellingen korter, dus nog sneller/meer schakelen.

dan is er nog de Getrag 265 sport OD. met de volgende overbreging
1:3,4 1:1,9 1:1,3 1:1 1:0,71. deze bak schijnt ook in de M3 E30 te zitten. en heeft dan een normaal schakelpatroon en een overdrive.

bij deze ;)
Brooks
C geïnteresseerd
Berichten: 69
Lid geworden op: di jul 03, 2007 5:11 pm
Locatie: Albergen

Bericht door Brooks »

rechtstreeks geplakt ;)
tekst van turbo en al is niet van mij.
ben nie echt een turbo fan
toppertheo
C ervaren
Berichten: 350
Lid geworden op: di dec 12, 2006 8:54 pm
Locatie: noordwolde

Bericht door toppertheo »

deze bmw bakken hebben toch ook een flens aansluiting en moet je dus een tussenas met schuifstuk laten maken??

groeten.
sedan 1200S automaat (verkocht)
city 1200 getuned (verkocht)
sedan 2 liter 8V (verkocht)
sedan 1200 S (in opbouw) word nu een 2.0 16V (verkocht)
coupe 2 liter 16V (wacht op restauratie)
orgineele coupe GT/E 1900 (verkocht)
Brooks
C geïnteresseerd
Berichten: 69
Lid geworden op: di jul 03, 2007 5:11 pm
Locatie: Albergen

Bericht door Brooks »

Nee alleen de kom moet verwisseld worden,
deze is demontabel, verkrijgbaar nog voor opel CIH en XE motoren,
Alleen nog ff kijken wat ik ga doen met het vliegwiel en de koppelingsplaat; iemand suggesties?
Aandrijfas van de bak is dezelfde als van een 240'er dit past dus.
deze bakken hebben ook in de opel monza en volgens mij ook nog in de senator gezeten.
rellie kel
C gestoord
Berichten: 3616
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
Locatie: Lottum
Contacteer:

Bericht door rellie kel »

toppertheo schreef:
crossflow schreef:
giuliettaevo schreef:Precies... is leuk voor originaliteit-freaks. :roll:

Waarom is een GTE meer waard als een gewone coupe? omdat hij zeldzamer is onder andere... :wink:
Juist :wink:

Daar komt bij dat je een ZF niet moet kopen om lekker rustig mee te rijden.
Het is echt wel een zaak waar je van moet houden,echt soepel schakelen doet het niet en ze zijn ook niet echt geruisloos.

Voor het geen wat wij er mee doen (praat nu ook ff namens mn broers)
is het gewoon heerlijk,zou niks anders willen. (ja in combi met een 4.75 as)
mijn zf schakelt niet echt super als hij koud is maar als hij eenmaal goed op temp is dan dan gaat het haast vanzelf en kun je eventueel zelfs zonder koppelen zo door schakelen (wel gas even lossen, doe dit normaal nooit maar kan wel) ook het lawaai is maar heel minimaal als hij koud is dan hoor je hem wel maar later moet je echt goed luisteren of je wel iets hoord dus dat vind ik ook wel mee vallen.
rellikel heeft er ook mee gereden en geschakeld dus die weet ook dat hij eerst op temp moest komen voor hij goed schakelde maar dan als hij op temp is dan kan er geen van mijn getrag 240 bakken tegen op! (weet niet of 265 veel beter als 240 schakeld???).

groeten.
zit dikke olie in die bak welke eerst op temp moet komen.

vond hem ook wel goed en soepel schakelen,was toen wel al aardig warm :D en heeft mij ervan overtuigd ook een zf in de toen nog in de planning staande gt/e te moeten hebben. gelukkig zit er een in 1:1
giuliettaevo
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:54 pm
Locatie: Cuijk
Contacteer:

Bericht door giuliettaevo »

een E30 M3 heeft een sportbak... :wink: 1:1 3.72/ 2.4/ 1.77/ 1.26/1.0 met een 3.25 eindoverbrenging.

M535i (E28 geloof ik) heeft een normale 5 bak. 3.83/ 2.2/ 1.4/ 1.0/ 0.81 met een 3.07 eindreductie.

Bmw heeft een flens aan de cardanas kant! moet dus ook omgebouwd worden of een andere as maken. Schakelmechaniek is ook iets anders van opbouw.
Saab powerrr
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten