Pagina 2 van 5

Geplaatst: vr sep 29, 2006 6:04 pm
door rellie kel
kadett coupe schreef:in de flash stond er 1 met 98 pk uit een 12s motor
zal het binnekort ff scannen
ja van een duitse kadett c collega dino schmidt, grijs/blauwe sedan

Geplaatst: vr sep 29, 2006 6:06 pm
door rellie kel
Pietje. schreef:je zou de orginele koelfan er eens af kunnen schroeven dan krijg reageert de motor wat beter.

en evt een webertje erop.

PK durf ik niet te zeggen.

Het record bij mij bekend staat op 108, nogwat PK.

Ongeblazen.
in zweden hebben ze er een met 158 pk maar dan wel met een turbo, stond ergens op een forum een tijdje terug maar waar weet ik zo niet meer.

Geplaatst: vr sep 29, 2006 10:22 pm
door Pietje
kadett coupe schreef:als ik veel pk uit een 1200 motortje zou gaan halen zou ik er ook een 1600 as onder zetten
heb gehoort dat mensen met een standaart 2.0 110 pk de achteras al na 1000 km naar de klote reden
tenzij je elke 1000 km de achteras wil vervangen
als je met een standaard 2.0 al een achteras kapot rijdt heb je waarschijnlijk een slechte as gehad als ie al na 1000KM kapot was.

Ik was er ook heel bang voor met die 2.0E dat ik de 1.6S achteras kapot zou trekken maar gaat perfect.

laatst een andere overbrenging er in laten zetten en loopt nog steeds perfect. ook met die 2.4 en die heeft iets meer PK als 110 (hoop ik)

MAAR het gaat er ook wel om hoe je met zon as omgaat.

ook daar zit olie in die ook wat op temperatuur moet komen.

Geplaatst: vr sep 29, 2006 10:51 pm
door Pietje
even wat aandacht puntjes..

Mechanise pomp is vervangen door een electrische.
er zit een webertje op.
luchtverzamelbox.
dus geen open filter want dat blaast de lucht er maar doorheen.
en weet ik wat nog meer voor een aanpassingen dit is tot nu toe ff alles wat ik ervan heb kunnen vinden.

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: za sep 30, 2006 1:50 pm
door groeneklodder
Aan dat soort info heb ik wat.................. en ja, is inderdaad ook een beetje de kick om die 1200 sneller te krijgen ipv een zwaarder blok.

Daarnaast was mijn andere gedachte om er eventueel een corsa-a blokkie o.i.d. in te hangen, misschien zelfs corsa b maar dat lijkt me onwaarschijnlijk dat dat gaat passen.........vroeg me dus ook een beetje af of zo'n torretje dus bijna direct op de 4-bak zou passen :wink:

Geplaatst: za sep 30, 2006 8:46 pm
door Pietje
nee een corsa B motor niet. maar dan kan je er ook net zo makkelijk een 16V inhangen.

of de 1.4 injectie maar dat dan in combinatie met een 1.8S Getrag bak.

Geplaatst: zo okt 01, 2006 4:39 pm
door mrmonkey
tis toch veel stoerder een 1.2 op te fokken dan een 2.0

tuurlijk zal het nooit de prestaties van een 2.0 of hoger halen :roll:

Geplaatst: zo okt 01, 2006 8:14 pm
door Pietje
je ziet het nu wel steeds meer ja.

dat de 1.2N of de 1.2S opgevoerd worden.

heeft ook wel wat in plaats van allemaal die 2.0 2.2 en 2.4 enz

Geplaatst: ma okt 02, 2006 4:17 pm
door _gijs_
Pietje. schreef:je ziet het nu wel steeds meer ja.

dat de 1.2N of de 1.2S opgevoerd worden.

heeft ook wel wat in plaats van allemaal die 2.0 2.2 en 2.4 enz
ach ik heb wel vaker vraagtekens gezet bij die 2.2 en 2.4 motoren, en helemaal bij de nog extremere motoren met bijbehorende extreme vermogens,

Ik heb het idee dat een 2.0 bij een nagenoeg originele onderstel, meer dan zat vermogen levert.

zo'n 120pk, lijkt me dan netjes.

Mij lijkt dat als het flink meer word, dat wil je dat nog een beetje op de weg krijgen, je toch flink meer moet investeren in je onderstel.

(ff voorbeeld uit de rally wereld, begin jaren 80 had je de groep B rally wagens, (audi s1, lancia stratos, lancia 037 e.d deze hadden rond de 500 PK, tegenwoordig mag je to 300 PK, maar de WRC's van nu, zijn toch stukken sneller, vooral door veel betere wegligging, en efficientere vermogensafgifte)






Maar ik ken natuurlijk wel de behoefte dat je altijd meer vermogen wilt.
:lol:

Geplaatst: ma okt 02, 2006 9:23 pm
door Pietje
ik rijd dan met een 2.4 en heb inderdaad wel het nodige aangepast aan het onderstel en aan de assen remmerij enz enz.

is nu wel aardig op de weg te houden.

maar om er hard mee te rijden is het niet want dat gaat sowieso al slecht met een c kadettje. (vergeleken met mn vectra A2000) haha.

Geplaatst: di okt 03, 2006 5:04 pm
door _gijs_
Pietje. schreef:ik rijd dan met een 2.4 en heb inderdaad wel het nodige aangepast aan het onderstel en aan de assen remmerij enz enz.

is nu wel aardig op de weg te houden.

maar om er hard mee te rijden is het niet want dat gaat sowieso al slecht met een c kadettje. (vergeleken met mn vectra A2000) haha.
Kijk dat bedoel ik, wat heb je dan aan een 2.4

Overigens ben ik van mening dat je zeker wel hard moet kunnen rijdne met een kadett c, Als je maar genoeg aanpast. (en comfortabeler zal het er niet op worden)
Als ik zie hoe hard ze met de rally kadettjes rijden, en hoe strak deze ook door de bocht kunnen, (al is dwars wel veel spectaculairder)

Geplaatst: di okt 03, 2006 10:46 pm
door Pietje
_gijs_ schreef:
Pietje. schreef:ik rijd dan met een 2.4 en heb inderdaad wel het nodige aangepast aan het onderstel en aan de assen remmerij enz enz.

is nu wel aardig op de weg te houden.

maar om er hard mee te rijden is het niet want dat gaat sowieso al slecht met een c kadettje. (vergeleken met mn vectra A2000) haha.
Kijk dat bedoel ik, wat heb je dan aan een 2.4

Overigens ben ik van mening dat je zeker wel hard moet kunnen rijdne met een kadett c, Als je maar genoeg aanpast. (en comfortabeler zal het er niet op worden)
Als ik zie hoe hard ze met de rally kadettjes rijden, en hoe strak deze ook door de bocht kunnen, (al is dwars wel veel spectaculairder)
in een 2.4 moet je ooit gereden hebben dan weet je precies waarom. haha.

HEEL HEEL veel koppel onderin.

Geplaatst: wo okt 04, 2006 6:39 pm
door _gijs_
de enigste waar ik ooit zelf in gereden heb was die paars/rode 2.0e coupe

Geplaatst: wo okt 04, 2006 7:18 pm
door groeneklodder
Heb ooit eens meegereden in een e-gsi van een maat van me, en ik was wel onder de indruk................

Geplaatst: wo okt 04, 2006 8:06 pm
door Pietje
ja maar een e kadett GSI en een C Kadett 2.0E dat is toch wel een verschilletje hoor.