1.2s automaat blok

Plaats hier alle vragen en tips over versnellingsbak, uitlaat, motor en tuning hiervan.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Aeroman
C gevonden
Berichten: 40
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 10:38 pm

1.2S motor

Bericht door Aeroman »

Thanx Corsa-erick, jij leest mijn reactie tenminste goed.

Een opgevoerde motor is nu eenmaal minder betrouwbaar dan een standaard motor, dus een opgefokte 1200 zal eerder problemen geven dan een standaard CIH motor. Zo is het nu eenmaal.
corsa-erik
C ervaren
Berichten: 469
Lid geworden op: ma jan 22, 2007 8:32 am

Bericht door corsa-erik »

coinoperator schreef: ps
100PK uit een 1200S is mogelijk.
Jaaahh..... maar wat is dan de definitie van "betrouwbaar" ?

Als ik me het goed herinner, dan stond er in het boek auto tuning (van Gert Hack) zoiets als dat 85 pk uit een 1200 redelijkerwijs zo'n beetje het maximum is.

Ook staat er in dat boek, dat als je meer dan 50% vermogen toevoegd, de (doorsnee) versnellingsbak toch zo'n beetje aan de grens zit van wat ie hebben kan.

Ik zelf denk dat als je met tunen dichter bij de grens van maximum vermogen gaat zitten, dat je dan andere dingen verliest, zoals bv. goed starten als het iets vriest.

Als je 100 pk wilt en elke dag op tijd op je werk wilt komen met de auto, kun je beter zoals Aeroman zegt een goede 2 liter kopen.

Als het je niet boeit dat misschien op een ochtend je een gat in je zuiger hebt, dan kun je inderdaad je 1200 tot 100 pk tunen.
corsa-erik
C ervaren
Berichten: 469
Lid geworden op: ma jan 22, 2007 8:32 am

Bericht door corsa-erik »

[quote="coinoperator"]Misschien...
Maar mijn ervaring is dat de 12 extreem taai is,
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten