spaghetti spruitstuk voor 1200 N ?

Plaats hier alle vragen en tips over versnellingsbak, uitlaat, motor en tuning hiervan.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

opelgek
C gevonden
Berichten: 12
Lid geworden op: zo nov 19, 2006 11:25 am
Locatie: waarde

1200 weber

Bericht door opelgek »

ja , ik heb dan mischien wel intresse !
beetje meer vermogen heb ik al , namelijk een 40 er Webber.
dus die lucht moet er ook weer uit toch ?

we horen het wel als het lukt om er een te maken

gr.opelgek
daruler
C gestoord
Berichten: 1102
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 2:06 pm
Locatie: Echteld West
Contacteer:

Bericht door daruler »

is der al meer van bekent?

heb miss ook wel intresse als de prijs niet te hoog is
coinoperator
C verslaafd
Berichten: 839
Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm

Bericht door coinoperator »

Vanuit hiero dezelfde vraag....

Meerdere stuks kan natuurlijk interessant zijn voor hem.
vertrokken
malle pietje
C ervaren
Berichten: 484
Lid geworden op: za sep 30, 2006 6:37 pm
Locatie: Zelhem

Bericht door malle pietje »

en om jullie even lekker te maken !
gevonden op het duitse forum :
:lol:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
DWARS DE HOEK OM
coinoperator
C verslaafd
Berichten: 839
Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm

Bericht door coinoperator »

Past daar de Dubbele Weber nog wel boven?
Die wordt dan zowiezo veel te heet vrees ik.
vertrokken
malle pietje
C ervaren
Berichten: 484
Lid geworden op: za sep 30, 2006 6:37 pm
Locatie: Zelhem

Bericht door malle pietje »

euhhh....zo zit dat bij een 2.0 en groter met dubbele carbs ook hoor !
wat ze wel doen is het spruitstuk inwikkelen met hittewerend materiaal,maar das bij zo`n een spruitstuk weer sund zou ik zeggen.

gr,
Guus
DWARS DE HOEK OM
Sylvian
C liefhebber
Berichten: 198
Lid geworden op: vr jan 19, 2007 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Sylvian »

zou wel passen toch...? weber/dellorto steekt ook diagonaal naar boven weg. . Maar zodeju... ziet er wel heel mooi uit op zo'n 1200
coinoperator
C verslaafd
Berichten: 839
Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm

Bericht door coinoperator »

'tis ieder geval vr
vertrokken
erny70
C gestoord
Berichten: 1071
Lid geworden op: di jan 01, 2008 9:19 pm
Locatie: Apeldoorn

1200 spaghetti

Bericht door erny70 »

Heb de foto's maar ff gedownload, zo te zien heeft ie 'm met lasbochten samengesteld.
Ik heb wel het idee dat de diameter wat aan de grote kant is voor een 1200-je, ivm tegendruk.
Ga binnenkort nog ff googlen voor meer info dwz rekenvoorbeelden etc.
Als iemand daar al wat van weet of gezien heeft hoor ik dat graag.
BRYght
C liefhebber
Berichten: 157
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 2:54 pm

Bericht door BRYght »

bij een uitlaatsysteem gaat het vooral om de frequenties van de trillingen...

deze kaatsen af en komen weer terug naar de uitlaatpoorten..
is dus heel moeilijk te zeggen/meten wat het beste is..
iedere vorm heeft weer zn voor en nadelen..

zelf meet ik de meeste prestatiewinst met een pijp waarin een venturi is geplaatst op het stuk waar de 2 pijpjes samenkomen(dus van dik na dun en dan weer dikker)
opelgek
C gevonden
Berichten: 12
Lid geworden op: zo nov 19, 2006 11:25 am
Locatie: waarde

spaghetti spruitstuk voor 1200 N ?

Bericht door opelgek »

nu nog iemand vinden die ze kan maken voor ons !!!!!!!!
erny70
C gestoord
Berichten: 1071
Lid geworden op: di jan 01, 2008 9:19 pm
Locatie: Apeldoorn

Bericht door erny70 »

BRYght schreef:bij een uitlaatsysteem gaat het vooral om de frequenties van de trillingen...

deze kaatsen af en komen weer terug naar de uitlaatpoorten..
is dus heel moeilijk te zeggen/meten wat het beste is..
iedere vorm heeft weer zn voor en nadelen..

zelf meet ik de meeste prestatiewinst met een pijp waarin een venturi is geplaatst op het stuk waar de 2 pijpjes samenkomen(dus van dik na dun en dan weer dikker)
Die venturi, is dat een plaatje met een kleiner gat erin, of een echte venturi zoals je ook in carbs ziet, en heb je het dan over een 4-1 spaghetti, of een 4-2-1 spaghetti.
Ik wil iig eerst een 4-1 gaan maken, lukt dat naar behoren, dan ga ik de 4-2-1 proberen.
BRYght
C liefhebber
Berichten: 157
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 2:54 pm

Bericht door BRYght »

erny70 schreef:
BRYght schreef:bij een uitlaatsysteem gaat het vooral om de frequenties van de trillingen...

deze kaatsen af en komen weer terug naar de uitlaatpoorten..
is dus heel moeilijk te zeggen/meten wat het beste is..
iedere vorm heeft weer zn voor en nadelen..

zelf meet ik de meeste prestatiewinst met een pijp waarin een venturi is geplaatst op het stuk waar de 2 pijpjes samenkomen(dus van dik na dun en dan weer dikker)
Die venturi, is dat een plaatje met een kleiner gat erin, of een echte venturi zoals je ook in carbs ziet, en heb je het dan over een 4-1 spaghetti, of een 4-2-1 spaghetti.
Ik wil iig eerst een 4-1 gaan maken, lukt dat naar behoren, dan ga ik de 4-2-1 proberen.
een vloeiend lopende venturi..
ben zelf eigenlijk van mening dat bovenstaande spaghetti geeneens zoveel vermogenswinst(als ie dat al doet) geeft ivm de hoeveelheid bochten..

om goed te spoelen wil je zo min als mogelijk bochten erin..

een venturiwerking in t systeem zal de gassnelheid voor de venturi laten versnellen, hierdoor krijg je een betere spoeling...
dan is t alleen nog maar testen welke diameters t beste resultaat geven..
roberto
C ervaren
Berichten: 303
Lid geworden op: zo apr 08, 2007 2:49 pm
Locatie: ede

Bericht door roberto »

maar hoe weet je dan wat voor diameter venturi je moet nemen en kan je dan ook de snelheid meten dan ofzo om te weten dat je dan de goede afmeting heb
BRYght
C liefhebber
Berichten: 157
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 2:54 pm

Bericht door BRYght »

neej gewoon op de bank,
en dan steeds acceleratietijden meten...0-20
20-35
enzenz
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten