Ombouw naar 2,3d vraag

Plaats hier alle vragen en tips over versnellingsbak, uitlaat, motor en tuning hiervan.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
EwoutW
C gevonden
Berichten: 2
Lid geworden op: ma jun 20, 2022 7:12 pm

Ombouw naar 2,3d vraag

Bericht door EwoutW »

Goedenavond,

Ik ben bezig met mijn kadett om te bouwen van een 1.2n naar een 2,3d uit een omega en kwam in de problemen met de carterpan.
Voor deze ombouw heb ik 2 motoren kunnen scoren, 1 van een omega die goed is en 1 die lui is uit een bedford.
Het blok van de bedford heb ik er nu in hangen maar ik kom in de problemen met de carterpan en het stuurhuis. Nu heb ik even tijdelijk het stuurhuis losgehaald maar het carter komt bijna op het subframe te liggen.
Wat ik heb kunnen lezen bij een benzine CIH is dat dit gewoon past met een CIH vooras. Wat ik ook heb kunnen lezen is dat een carterpan van een benzine CIH onder een diesel CIH past.
Mijn vraag is nu past dit ook met een originele 1.2 vooras of is de vooras van een CIH dieper voor de carterpan en het stuurhuis?
Als ik een carterpan van een benzine CIH weet te vinden past mijn stuurhuis dan weer op de originele plek zonder dat die 2 in contact komen?
Alvast bedankt!

Nog wat extra info:
Het is origneel een 1.2n met een 4bak.
Het is een C2 kadett uit 1978
Er komt weer een 4 bak achter van een diesel.
De steunen die ik gebruikt heb zijn de originele rubbers voor nu met de steunen van de omega.

Afbeelding
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten