1.2S automaat ombouw vragen

Plaats hier alle vragen en tips over versnellingsbak, uitlaat, motor en tuning hiervan.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
Ynze
C gevonden
Berichten: 13
Lid geworden op: di jun 09, 2015 5:28 pm

1.2S automaat ombouw vragen

Bericht door Ynze »

Hallo hallo :)

Het is een tijd geleden dat ik hier voor het laatst iets schreef maar mijn kadettje is er niet zo best aan toe op het moment.
Het motortje is aan onderhoud toe, de bak is versleten en de ooit mooie metallic barnesteen-goude lak begint te barsten en op sommige plekken los te laten.

Nu heb ik recent (eindelijk) een baan weten te krijgen en heb een auto voor woon-werk verkeer nodig. in prencipe is mijn Coupe 1.2S automaat daar best geschikt voor maar op de snelweg is het niet prettig rijden met maar 3 versnellingen.

Mijn idee is dus het volgende: Kadettje opnieuw spuiten en een zwaarder blok er in met een comfortabele handbak.
Na ietwat onderzoek te hebben gedaan blijken veel mensen te wijzen op een C20XE motor met een getrag 240 erachter; i.c.m. de voor, cardan en achterassen van een kadett 1.6.
Ik heb hier echter wel wat vragen over:

Past een getrag 240 zonder problemen op een C20XE? Zover ik weet is een C20XE een dwarsliggende motor voor latere voorwiel aangedreven autos, en een getrag 240 is een bak voor achterwiel aangedreven autos.

Wat voor aanpassingen moeten er gedaan worden voor het plaatsen van een grotere radiator?

Ik zou het erg op prijs stellen als ik hier wat info kan krijgen hierover. Ook eventuele andere suggesties voor motorblok+bak combinaties zijn welkom.
Het doel is om gewoon een comfortabele, cruise-kadett te maken.

mvg,

Ynze
autocat
C liefhebber
Berichten: 201
Lid geworden op: za nov 02, 2013 6:47 pm
Locatie: Renkum

Re: 1.2S automaat ombouw vragen

Bericht door autocat »

je heb een gtrag van een manta 1.8 nodig die past
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten