dubbele carburateur op 1.2s?

Plaats hier alle vragen en tips over versnellingsbak, uitlaat, motor en tuning hiervan.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
Randy122000
Berichten: 1
Lid geworden op: za aug 18, 2018 6:01 pm

dubbele carburateur op 1.2s?

Bericht door Randy122000 »

Goededag,
ik heb een week geleden een Opel Kadett c Coupé gekocht uit 1976 met een 1.2s motor.
op deze motor zit bij mij een dubbele carburateur, nu mijn vraag: is dit ooit standaard geleverd op deze motor? en heeft het nut om deze er op te laten of is het beter om er een originele 35mm enkele carburateur op te zetten?

de auto loopt en rijd momenteel goed, heb er nog niet hard mee gereden ivm verlopen apk.

alvast bedankt!
Randy

(foto van de carburateur)
http://photobucket.com/gallery/user/Ran ... nBn/?ref=1
Cityrider
C liefhebber
Berichten: 115
Lid geworden op: vr jan 16, 2009 9:57 pm
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Re: dubbele carburateur op 1.2s?

Bericht door Cityrider »

Niet standaard in een C kadett, wel in de B kadett en dan de 1100 versie. Visueel zijn de blokken hetzelfde.
Uit eigen ervaring weet ik het niet, echter begrepen dat deze "setting" relatief onzuinig is met brandstof.
Als ie goed loopt en kwa afstelling/vervuiling door de keuring komt niet teveel aan doen. Set is moeilijk af te stellen.
Op B-kadett forum kun je waarschijnlijk meer details vinden.
beest1386
C geïnteresseerd
Berichten: 95
Lid geworden op: di dec 07, 2010 1:40 am
Locatie: Alphen (N.Br.)

Re: dubbele carburateur op 1.2s?

Bericht door beest1386 »

Ik zou ze idd ook lekker laten zitten, zulke setjes zijn nog best gewilt.
Dus ik zou het er maar lekker op laten zitten, wanneer het goed draaid draaid het goed.
JoTostao
Berichten: 1
Lid geworden op: di sep 15, 2020 6:16 pm

Re: dubbele carburateur op 1.2s?

Bericht door JoTostao »

Als u niet kunt vinden een goede remedie voor problemen met depressie, dan zou ik gewoon aanraden dat u probeert om uw aandacht te besteden aan deze site Nutra CBD, omdat het hier is dat ik krijg om een goede CBD olie te kopen, waarmee ik erin geslaagd om zich te ontdoen van depressie
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten