1.2SC motor in plaats van 1.2S

Plaats hier alle vragen en tips over versnellingsbak, uitlaat, motor en tuning hiervan.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
Christje
C gevonden
Berichten: 10
Lid geworden op: wo jan 01, 2014 11:37 am

1.2SC motor in plaats van 1.2S

Bericht door Christje »

Ik heb onlangs een andere motor gekocht voor mijn Kadettje.
Echter nu ik het blok wat beter heb bekeken blijkt het een 1.2SC te zijn in plaats van een normale 1.2S, nu heb ik al even nagezocht maar nu blijkt dit gewoon een iets krachtigere motor te zijn dus dat is geen probleem.
Maar weet iemand of ik deze motor zonder problemen in mijn Kadett c kan leggen, ook omdat er bij mijn andere motor nog een steun zit aan de voorkant van het blok. Tevens lijkt het of deze motor dwars in de auto heeft gelegen in plaats van recht.

Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee en kan iemand mijn helpen, tevens ben ik nog op zoek naar een oliedruksensor dus mocht deze nog iemand hebben liggen hoor ik dit graag.
Kadett C Sedan uit 1979 !
Slevin
C liefhebber
Berichten: 158
Lid geworden op: zo mar 16, 2008 8:07 pm
Locatie: Arnhem

Re: 1.2SC motor in plaats van 1.2S

Bericht door Slevin »

Als het uit een voorwiel aandrijver komt, dan mis je 2 gaten voor de linker motorsteun. Deze moet je er zelf in boren en draad er in tappen. Vergeet niet het oude M10 gat van de oude motorsteun af te doppen.
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: 1.2SC motor in plaats van 1.2S

Bericht door Automatic-freak »

In mijn Kadett-B ligt ook een 1.2sc uit een D- of E-Kadett; hier hebben ze dus idd ook draad getapt zodat hij in een achterwielaandrijver past !!

Ik vind dit blokje net wat fijner qua lopen dan de oudere 1.2s .. pakt veel beter op .. reageert beter op het gas !!
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
Christje
C gevonden
Berichten: 10
Lid geworden op: wo jan 01, 2014 11:37 am

Re: 1.2SC motor in plaats van 1.2S

Bericht door Christje »

Heeft iemand enig idee waar ik deze draad in mijn blok kan laten tappen of is er iemand op dit forum in de omgeving tilburg-breda die dit eventueel kan doen.
Kadett C Sedan uit 1979 !
erny70
C gestoord
Berichten: 1071
Lid geworden op: di jan 01, 2008 9:19 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: 1.2SC motor in plaats van 1.2S

Bericht door erny70 »

Automatic-freak schreef:In mijn Kadett-B ligt ook een 1.2sc uit een D- of E-Kadett; hier hebben ze dus idd ook draad getapt zodat hij in een achterwielaandrijver past !!

Ik vind dit blokje net wat fijner qua lopen dan de oudere 1.2s .. pakt veel beter op .. reageert beter op het gas !!
Dat komt wss door de electronische ontsteking
erny70
C gestoord
Berichten: 1071
Lid geworden op: di jan 01, 2008 9:19 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: 1.2SC motor in plaats van 1.2S

Bericht door erny70 »

Christje schreef:Heeft iemand enig idee waar ik deze draad in mijn blok kan laten tappen of is er iemand op dit forum in de omgeving tilburg-breda die dit eventueel kan doen.
Eerst de carterpan verwijderen en het blok aan de binnenkant enigzins droog en schoon maken waar je er met de boor en tap door komt.
De wangen van de krukas zo zetten dat ze het verst van de blokwand af zijn, anders boor je daar in.
Boren met boor 6.8 (6.5 kan ook omdat je met een handboormachine toch vaak wat groter boort door slingeren)
Goed kijken of je enigzins haaks op het vlak blijft door er iemand bij te halen die vanaf de zijkant kijkt, en natuurlijk smeren / koelen met WD40
Voor het tappen geldt hetzelfde verhaal, goed haaks houden en evt smeren met wat WD40.
Je kunt in principe door boren tot dwars door de blokwand en dat tapt ook wat makkelijker.
Ik wil het ook wel voor je doen maar dan moet je ff een keer naar Apeldoorn komen rijden.
Succes
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten