welke motor kun je het meerst uithalen?
Moderators: JvV, kriekje, opelnl
-
- C geïnteresseerd
- Berichten: 77
- Lid geworden op: di feb 28, 2012 7:21 pm
- Locatie: Harderwijk
welke motor kun je het meerst uithalen?
ik hoorde van een monteur dat je uit een opel astra gsi 2.0 8v meer vermogen uit kunt hallen dan een opel astra gsi 2.0 16v
heeft hier iemand ervaring meer en mischien een tipje?
Gr Roy
heeft hier iemand ervaring meer en mischien een tipje?
Gr Roy
opel kadett c sedan 1.2 (C2)
Re: welke motor kun je het meerst uithalen?
Dat is onzin. Daarnaast heeft vermogenswinst alles te maken met hoeveel geld je ergens in stopt.
Een C20NE (de "GSi 8 klepper ) heeft standaard 115 pk, de C20XE 150 en zoveel meer kost een XE niet.
Dan heb je de eerste 35 pk al gewonnen voor 150 euro ofzo.... Probeer maar eens 35. Pk uit een NE te halen,ben je duizenden euro's verder.
En de C20XE is eenhele fijne felle motor.
Snel vermogen kunnen behalen doe je met een C20LET...
Een C20NE (de "GSi 8 klepper ) heeft standaard 115 pk, de C20XE 150 en zoveel meer kost een XE niet.
Dan heb je de eerste 35 pk al gewonnen voor 150 euro ofzo.... Probeer maar eens 35. Pk uit een NE te halen,ben je duizenden euro's verder.
En de C20XE is eenhele fijne felle motor.
Snel vermogen kunnen behalen doe je met een C20LET...
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
-
- C gestoord
- Berichten: 1406
- Lid geworden op: do jan 18, 2007 8:13 pm
- Locatie: oss
Re: welke motor kun je het meerst uithalen?
M@rtin schreef:Dat is onzin. Daarnaast heeft vermogenswinst alles te maken met hoeveel geld je ergens in stopt.
Een C20NE (de "GSi 8 klepper ) heeft standaard 115 pk, de C20XE 150 en zoveel meer kost een XE niet.
Dan heb je de eerste 35 pk al gewonnen voor 150 euro ofzo.... Probeer maar eens 35. Pk uit een NE te halen,ben je duizenden euro's verder.
En de C20XE is eenhele fijne felle motor.
Snel vermogen kunnen behalen doe je met een C20LET...
ik denk niet dat een xe 150 euro duurder is als een 8v
wel ben ik het eens dat je beter een 16v of een 16v turbo kan monteren
maar ik denk dat er met sneller bedoelt word dat je sneller weg bent met een 8v als met een 16
een 8v heeft minder draaiend gewicht en zal dan sneller op toeren zijn
Re: welke motor kun je het meerst uithalen?
Die 35 PK maken een hoop goed hoor En het koppel niet te vergeten..patrick de boer schreef:M@rtin schreef:Dat is onzin. Daarnaast heeft vermogenswinst alles te maken met hoeveel geld je ergens in stopt.
Een C20NE (de "GSi 8 klepper ) heeft standaard 115 pk, de C20XE 150 en zoveel meer kost een XE niet.
Dan heb je de eerste 35 pk al gewonnen voor 150 euro ofzo.... Probeer maar eens 35. Pk uit een NE te halen,ben je duizenden euro's verder.
En de C20XE is eenhele fijne felle motor.
Snel vermogen kunnen behalen doe je met een C20LET...
ik denk niet dat een xe 150 euro duurder is als een 8v
wel ben ik het eens dat je beter een 16v of een 16v turbo kan monteren
maar ik denk dat er met sneller bedoelt word dat je sneller weg bent met een 8v als met een 16
een 8v heeft minder draaiend gewicht en zal dan sneller op toeren zijn
[img]http://www.joost-ram.nl/prive/images/onderschrift.JPG.jpg[/img]
Re: welke motor kun je het meerst uithalen?
je heb ook nog de c20seh deze heeft 130 pk en bijna net zoveel koppel als de 16 klepper
Re: welke motor kun je het meerst uithalen?
volgens mij is de vraag niet hoeveel pk een motor type heeft, de vraag is, waar is het meeste uit te halen..
en dan gaat de 1e reactie perfect op.
"Dat is onzin. Daarnaast heeft vermogenswinst alles te maken met hoeveel geld je ergens in stopt."
overal kun je veel vermogen uithalen, het komt alleen altijd neer op wat gaat het dan kosten. de goedkoopste manier van veel vermogen, is een standaard blok met veel vermogen.
alles wat je aan moet passen om meer vermogen te krijgen, is een stuk duurder...
hiermee bedoel ik, een 2L 8v, kan best evenveel of meer vermogen krijgen als een standaard 2L 16v turbo, maar dat gaat je ook meer kosten als de standaard 2L 16v turbo heeft.
bedenk voor jezelf hoeveel vermogen je nou echt wil. en zoek daar een goed blok voor. kleine aanpassingen voor een 20-30 pk meer valt vaak wel mee met de prijs. daarboven is het gewoon duur. en had je wellicht beter al een wat duurder blok kunnen pakken om mee te beginnen.
en dan gaat de 1e reactie perfect op.
"Dat is onzin. Daarnaast heeft vermogenswinst alles te maken met hoeveel geld je ergens in stopt."
overal kun je veel vermogen uithalen, het komt alleen altijd neer op wat gaat het dan kosten. de goedkoopste manier van veel vermogen, is een standaard blok met veel vermogen.
alles wat je aan moet passen om meer vermogen te krijgen, is een stuk duurder...
hiermee bedoel ik, een 2L 8v, kan best evenveel of meer vermogen krijgen als een standaard 2L 16v turbo, maar dat gaat je ook meer kosten als de standaard 2L 16v turbo heeft.
bedenk voor jezelf hoeveel vermogen je nou echt wil. en zoek daar een goed blok voor. kleine aanpassingen voor een 20-30 pk meer valt vaak wel mee met de prijs. daarboven is het gewoon duur. en had je wellicht beter al een wat duurder blok kunnen pakken om mee te beginnen.
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.
Re: welke motor kun je het meerst uithalen?
Goedkoop meer pk's c20ne met turbo alles home made
Sent from my GT-I9001 using Tapatalk
Sent from my GT-I9001 using Tapatalk
injectie is net een beroeps bepaalde tijd militair ,die moet ook eerst denken voordat ie reageert ,alleen duurt dat drie weken . geef mijn maar dcoe'tjes
Re: welke motor kun je het meerst uithalen?
voor je dat goed en op een noembare turbo druk hebt lopen ben je ookal wat geld verder, en of je dan veel sneller/goedkoper uit bent als gewoon een degelijk 16v(met webers?) of let kopen betwijfel ik sterk!
volgens mij waren er een paar op het opel forum die het redelijk voor elkaar hadden, en bij meer als 0,8bar liep zoon c20ne vervolgens heel rap... stuk...
je zult toch echt eerst moeten weten wat je wil verwachten van je blok, voor je zoon keus/advies zou kunnen geven..
een c20ne is in elk geval wel redelijk goedkoop wat meer vermogen uit te krijgen als standaard.. nokkenasjes e.d. staan regelmatig op marktplaats. ander inlaat traject, carb of injectie ook wel.. dus keus genoeg
volgens mij waren er een paar op het opel forum die het redelijk voor elkaar hadden, en bij meer als 0,8bar liep zoon c20ne vervolgens heel rap... stuk...
je zult toch echt eerst moeten weten wat je wil verwachten van je blok, voor je zoon keus/advies zou kunnen geven..
een c20ne is in elk geval wel redelijk goedkoop wat meer vermogen uit te krijgen als standaard.. nokkenasjes e.d. staan regelmatig op marktplaats. ander inlaat traject, carb of injectie ook wel.. dus keus genoeg
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.
Re: welke motor kun je het meerst uithalen?
C20XE is een fijnere en effecientere motor dan een 8V. Alleen wanneer je distri riem springt is een 8V voor de financien leuker, maar verder kan niets tegen een 16V of 16V Turbo op... (klassieke / CIH motoren daargelaten uiteraard).
En een turbo op een std motor schroeven heeft zonder andere zuigers etc ook weinig zin. Anders loopt ook alles stuk boven de 0,4 bar.... Ik denk dat een std. LET dan goedkoper is.
En een turbo op een std motor schroeven heeft zonder andere zuigers etc ook weinig zin. Anders loopt ook alles stuk boven de 0,4 bar.... Ik denk dat een std. LET dan goedkoper is.
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
-
- C verslaafd
- Berichten: 581
- Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:54 pm
- Locatie: Cuijk
- Contacteer:
Re: welke motor kun je het meerst uithalen?
Dat is onzin .... Er zijn blokken genoeg die meer als 0,4 bar kunnen draaien op standaard zuigers zonder problemen. Wat veel belangrijker is is je motormanagement en hoe dat is afgesteld. Zolang jij er voor zorgt dat je motor niet pingelt kan je blok best wat hebben. Een goede afstelsessie is dus heel belangrijk, zeker bij blokken waar achteraf een turbo op gezet wordt. Hierdoor is een goede ombouw meteen ook duurder..M@rtin schreef: En een turbo op een std motor schroeven heeft zonder andere zuigers etc ook weinig zin. Anders loopt ook alles stuk boven de 0,4 bar.... Ik denk dat een std. LET dan goedkoper is.
Een C20LET doet tegenwoordig al makkelijk 1500 euro en dan heb je nog niks, er moet ook nog een fatsoenlijk bak tegenaan en een 18S pannetje onder etc etc.. Op die manier ben je al 3000 euro aan onderdelen kwijt en heb je het alleen nog maar langs de auto staan.
Jezelf een vermogensdoel stellen is het beste advies dat je al gekregen hebt hierboven. Van daaruit kun je dan gaan kijken wat je wilt en hoe je dat kunt waarmaken. Een turbo in een c-kadett is leuk maar niet voor iedereen, het kan heel snel heel fout gaan...
Overigens heb je met veel vermogen nog een probleem; de achteras van een kadett is bagger. Met 300 pk sloopten wij ze in een rap tempo. en aangezien ze zeldzamer worden worden ze ook duurder.
3.0 MV6 motor inbouwen is leuk, dik 200 pk, relatief goedkoop blok in aanschaf, kan gewoon de omega bak aan en ziet er netjes uit in een kadett.
Saab powerrr
Re: welke motor kun je het meerst uithalen?
ben zelf met een 8klepper bezig in een sedan, maar nou blijk ik weer een bijzonder motortje te hebben die 130 a 140 pk levert, dus heb geen 16klepper nodig haha, enigste verschil zou zijn dat een 16klepper harder en langer door loopt, maar in nederland mogen we toch niet zo hard rijden.
ik heb eigelijk ook nog een vraag, wat voor motorsteunen ik nodig heb, het is een c1 sedan de motor is verder het zelfde als een c20ne
ik heb eigelijk ook nog een vraag, wat voor motorsteunen ik nodig heb, het is een c1 sedan de motor is verder het zelfde als een c20ne
Re: welke motor kun je het meerst uithalen?
topic was wel al 1,5 jaar oud, maar mag de pret niet drukken
alu manta 18s steunen, of als iets meer werk niet erg vind (paar vul platen) omaga 2.0i steunen (staal)
de alu manta steunen kunnen redelijk aan de prijs zijn, omega steunen doorgaan enkele tientjes.
alu manta 18s steunen, of als iets meer werk niet erg vind (paar vul platen) omaga 2.0i steunen (staal)
de alu manta steunen kunnen redelijk aan de prijs zijn, omega steunen doorgaan enkele tientjes.
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.
Re: welke motor kun je het meerst uithalen?
Om maar even op je eerste vraag te antwoorden. Het antwoord is botweg nee, uit een 16v is meer uit te halen. M9torvermogen ontstaat door het verbranden van lucht en brandstof. Een 16v zuigt efficienter zijn lucht aan dus heeft een hogere vullingsgraad en dus meer vermogen. Maar het feit dat je deze vraag moet stellen verteld al dat jij waarschijnlijk nooit op het punt gaat komen om dat te merken. Dan moet je namelijk echt ver gaan in het tunen
-
- C geïnteresseerd
- Berichten: 77
- Lid geworden op: di feb 28, 2012 7:21 pm
- Locatie: Harderwijk
Re: welke motor kun je het meerst uithalen?
ben zelf automonteur en heb al een c20xe aan gepakt heb op een duitse site motor steuenen besteld speciaal voor om bouw naar c20xe
opel kadett c sedan 1.2 (C2)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast