Koelvloeistof temperatuur
Moderators: JvV, kriekje, opelnl
Koelvloeistof temperatuur
Ik heb mijn kadett nu een jaar en deze heeft altijd een hoge waarde aangegeven op de temp. klok.
Ik heb de standaard klokken vervangen door een rallye set, nog steeds zit de wijzer tegen het rode gebied aan.
Onlangs heb ik:
- Radiateur ontkalkt, echter bleek hij onder de kalk lek te zijn, dus nieuwe radiateur aangeschaft.
- Motorblok gespoeld met verdund azijnzuur.
- Thermostaat vervangen.
- Voeler vervangen.
- Waterpomp gereinigd en ontkalkt.
- vloeistof aantal keer ververst.
Het "probleem" blijft bestaan, de wijzer loopt op naar het rode gebied en blijft ongeveer op de grens staan.
Spanningsregelaar lijkt me ook niet het probleem omdat alle andere klokken goed werken,
Als ik in de radiateur kijk bij warme motor, zie je af en toe wel stroming maar direct daarna sluit het thermostaat weer.
Iemand een oplossing hoe ik de wijzer weer op z'n plaats krijg buiten ombuigen?
Iemand enig idee wat de standaard bedrijfstemperatuur is voor de koelvloeistof (1.2N motor van '78).
B.v.d. Simon
Ik heb de standaard klokken vervangen door een rallye set, nog steeds zit de wijzer tegen het rode gebied aan.
Onlangs heb ik:
- Radiateur ontkalkt, echter bleek hij onder de kalk lek te zijn, dus nieuwe radiateur aangeschaft.
- Motorblok gespoeld met verdund azijnzuur.
- Thermostaat vervangen.
- Voeler vervangen.
- Waterpomp gereinigd en ontkalkt.
- vloeistof aantal keer ververst.
Het "probleem" blijft bestaan, de wijzer loopt op naar het rode gebied en blijft ongeveer op de grens staan.
Spanningsregelaar lijkt me ook niet het probleem omdat alle andere klokken goed werken,
Als ik in de radiateur kijk bij warme motor, zie je af en toe wel stroming maar direct daarna sluit het thermostaat weer.
Iemand een oplossing hoe ik de wijzer weer op z'n plaats krijg buiten ombuigen?
Iemand enig idee wat de standaard bedrijfstemperatuur is voor de koelvloeistof (1.2N motor van '78).
B.v.d. Simon
Re: Koelvloeistof temperatuur
weet je bij welke temperatuur je thermostaat open gaat?
je kunt hier namelijk diverse graden in krijgen.
ff de termostaat er uit halen en lezen, of als het er niet op staat met een pannetje water en een thermometer proberen.
je kunt hier namelijk diverse graden in krijgen.
ff de termostaat er uit halen en lezen, of als het er niet op staat met een pannetje water en een thermometer proberen.
Re: Koelvloeistof temperatuur
Thermostaat gaat open bij 87 graden, normaal lijkt me?
Re: Koelvloeistof temperatuur
Tjah dan kun je je inderdaad afvragen of het blok wel echt zo warm wordt.
Wat is de koelwatertemp?
Staat de wijzer bij de moter uit in het verre lege te wijzen?
Als watertemp goed is kun je het wijzertje bijbuigen.
Wat is de koelwatertemp?
Staat de wijzer bij de moter uit in het verre lege te wijzen?
Als watertemp goed is kun je het wijzertje bijbuigen.
Re: Koelvloeistof temperatuur
hoe is de benzine meter, geeft deze ook te veel aan ?
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
Re: Koelvloeistof temperatuur
De temperatuurwijzer staat inderdaad ver in het zwart wanneer de motor uitstaat, echter net zover als de andere wijzers.
De temperatuur op de radiateur heb ik gemeten voor het vervangen hiervan, deze was toen 94 graden, nog niet opnieuw gemeten.
De benzinemeter werkt wel naar behoren.
Iemand een idee wat standaard bedrijfstemperatuur van de koelvloeistof is?
Ik heb geprobeerd de motor wat op z'n donder te geven, maar ik kan niet zeggen dat de wijzer echt het rode gebied in komt, af en toe heel even en dan zakt hij weer.
Het lijkt dus alsof hij niet oververhit raakt, spuugt ook geen vloeistof, maar het metertje blijft erg hoog staan.
De temperatuur op de radiateur heb ik gemeten voor het vervangen hiervan, deze was toen 94 graden, nog niet opnieuw gemeten.
De benzinemeter werkt wel naar behoren.
Iemand een idee wat standaard bedrijfstemperatuur van de koelvloeistof is?
Ik heb geprobeerd de motor wat op z'n donder te geven, maar ik kan niet zeggen dat de wijzer echt het rode gebied in komt, af en toe heel even en dan zakt hij weer.
Het lijkt dus alsof hij niet oververhit raakt, spuugt ook geen vloeistof, maar het metertje blijft erg hoog staan.
Re: Koelvloeistof temperatuur
Heb je de radiateurdop al ooit vervangen???
Als die zijn druk niet goed houd, dan wordt hij ook te warm, zelf al paar keer meegemaakt.
Als die zijn druk niet goed houd, dan wordt hij ook te warm, zelf al paar keer meegemaakt.
Oud worden is verplicht,
Volwassen worden is een keuze
GOT GAS PAINS ??.....BLOW SMOKE !!!
Volwassen worden is een keuze
GOT GAS PAINS ??.....BLOW SMOKE !!!
Re: Koelvloeistof temperatuur
Ik heb een nieuwe radiateurdop gehaald maar resultaat blijft hetzelfde
-
- C gestoord
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: zo mei 21, 2006 10:23 am
- Locatie: Doetinchem
Re: Koelvloeistof temperatuur
ik heb zo'n beetje hetzelfde probleem met mijn sedan 1.2n op lpg
als ik 50 rij is er helemaal niks aan de hand en blijft ie netjes iets voor het midden staan. maar zodra ik harder ga rijden loopt ie ook op tot vlak voor het rood. zowel op benzine als op gas. hoewel ie op benzine heel klein beetje minder heet word.
ik heb tot nu toe alleen de radiateur voor een ander vervangen en de thermostaat er maar uitgehaalt.
zal nog even de spanningsstabilisator vervangen voor een ander om te kijken of het enige resultaat boekt....
laat wel even weten of het bij mij werkt
als ik 50 rij is er helemaal niks aan de hand en blijft ie netjes iets voor het midden staan. maar zodra ik harder ga rijden loopt ie ook op tot vlak voor het rood. zowel op benzine als op gas. hoewel ie op benzine heel klein beetje minder heet word.
ik heb tot nu toe alleen de radiateur voor een ander vervangen en de thermostaat er maar uitgehaalt.
zal nog even de spanningsstabilisator vervangen voor een ander om te kijken of het enige resultaat boekt....
laat wel even weten of het bij mij werkt
2.0 met webers c2 coupe 1979 (origineel 1.6)
1.2 c1 caravan 1975
1.2 c1 caravan 1975
Re: Koelvloeistof temperatuur
afstelling van de motor kan ook wel eens het probleem zijn, kleppen niet goed, of onstekings tijdstip verkeerd
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
-
- C gestoord
- Berichten: 1420
- Lid geworden op: ma mei 12, 2008 9:06 am
- Locatie: Posterholt (L)
- Contacteer:
Re: Koelvloeistof temperatuur
Ik heb toen spanningsstabilisator vervangen, probleem op gelost
tenminste bij de mijne he..
Succes!
tenminste bij de mijne he..
Succes!
Tex:
I love the low life!!!
Website:
www.krause-rennsporttechnik.de
www.pac2002.nl
www.nationalhotrod.com
I love the low life!!!
Website:
www.krause-rennsporttechnik.de
www.pac2002.nl
www.nationalhotrod.com
Re: Koelvloeistof temperatuur
Enig idee waar je deze nog kunt halen (spanningsregelaar that is)?
-
- C verslaafd
- Berichten: 839
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm
Re: Koelvloeistof temperatuur
nergens maar ik maakte zelf een elektronische versie een paar jaar geleden en ik denk dat ik er velen een plezier mee doe als ik nog eens een serie'tje maak...poedel schreef:Enig idee waar je deze nog kunt halen (spanningsregelaar that is)?
kost ook zowat geen drol, gewoon een UA7805 met een koelplaat en 3 stekkertjes, ingieten in kunsthars is het grootste ^&%&^werk.
Maar eerst ff ddn paar weekjes Bergerac, Macon rouge, Bagettes et Oh la la want ik ben NL alweer heluhmaal zat.
vertrokken
Re: Koelvloeistof temperatuur
Als je ze gaat maken ben ik zeker geinteresseerd!
Wat gaat zoiets kosten?
Alvast beaucoups de plaisier
Wat gaat zoiets kosten?
Alvast beaucoups de plaisier
-
- C geïnteresseerd
- Berichten: 65
- Lid geworden op: ma aug 23, 2010 5:13 pm
- Locatie: Ergens boven Leeuwarden
Re: Koelvloeistof temperatuur
Mijn temperatuurwijzer staat ook altijd vlak voor het rode gebied, al na een paar minuten. Is voor mij de "standaardwaarde." Toen ik een kapotte radiateur had ging ie echt in het rood staan en als ik een paar uur heb gereden en de motor dus ècht warm is kruipt de wijzer net nog wat meer naar t rode toe. Zolang ik dat onderscheid kan zien vind ik t prima
BrroemBrroem
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast