Kosten revisie-motor

Plaats hier alle vragen en tips over versnellingsbak, uitlaat, motor en tuning hiervan.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Kosten revisie-motor

Bericht door Automatic-freak »

Kan iemand mij vertellen wat een gereviseerde 1.2s motor met 120dkm mag kosten !?

Weet nl. totaal niet wat een gemiddelde revisie kost van een normale 4 cilinder motor ... iemand een idee ??

Mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
Tijs
C gestoord
Berichten: 2280
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 1:43 pm
Locatie: geldrop

Re: Kosten revisie-motor

Bericht door Tijs »

met 120dkm kun je (in mijn ogen) niet meer echt waarde aan de revisie geven...
als je pech hebt, is hij alweer bijna aan revisie toe ;)
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.:)
Afbeelding
Christian-tsx
C liefhebber
Berichten: 108
Lid geworden op: di aug 30, 2011 8:24 am
Locatie: Bergentheim

Re: Kosten revisie-motor

Bericht door Christian-tsx »

als ik een degelijk en betrouwbaar blok nodig was, dan ging ik zelf wel reviseren.
bij krausse kun je alles bestellen, en kost je ongeveer 200 euro. je hebt dan alle lagers, pakkingen en keeringgen nieuw, en de zuigerveren.
setje nette zuigers erbij zoeken en dan weet je zeker dat je goed blok hebt.

je leest het helaas te vaak dat een 'goed' blok achteraf niet zo goed blijkt te zijn :?
- Kadett D berlina 1983 1.8 turbo
- Kadett D bieber cabrio
- Kadett D station 1980
- Vectra I500 station
- Astra G sport edition II
Schedelwerk
C verslaafd
Berichten: 812
Lid geworden op: di okt 31, 2006 1:44 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Kosten revisie-motor

Bericht door Schedelwerk »

Ik heb enkele weken geleden een gereviseerd blok bij Peter gehaald voor 500,-. Naar verluid met alles inwendig ook nieuw, maar ik vertrouw Peter daarbij op zijn woord. Ik denk niet dat je het zelf daarvoor compleet kan (laten) doen, zeker niet als moeilijke dingen als nokkenaslagers e.d. ook gedaan moeten worden...

En met 120 dkm na revisie zou ik inderdaad er vanuit gaan dat het een (hopelijk goed) gebruikt blok is, niks speciaals. Dus wat de gek ervoor geeft, 100,- misschien?
Festina lente...

- Kadett C SDN, '76, 1.2s - daily
- Kadett C City, '76, 1.2 - TE KOOP!
- Kadett C GT/E, '76, 2.0s - in restauratie
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Kosten revisie-motor

Bericht door Automatic-freak »

Het zou een blok zijn met 120dkm die nu gereviseerd is ... dus niet 120dkm geleden !!
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
JvV
C gestoord
Berichten: 1555
Lid geworden op: za jan 06, 2007 7:32 pm
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Kosten revisie-motor

Bericht door JvV »

Ik zeg doen! maar mss als degene die het blok verkoopt kan vertellen wat hij allemaal heeft vernieuwd kun je evt een opsomming doen.
Ik denk dat een prijs tussen de 250-500 meer dan genoeg is (het gaat alleen om he blok dus).
Kadett C2 Coupe 2.5 Berlinetta Steinmetz '78
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
Jovink
C liefhebber
Berichten: 205
Lid geworden op: zo okt 18, 2009 7:23 pm
Locatie: zh
Contacteer:

Re: Kosten revisie-motor

Bericht door Jovink »

Je kunt er zelf ook wel wat aan doen, en wat de onderdelen betreft zal je idd in de buurt van 200 euro uitkomen.
Blijkt bv dat de krukas-lagertappen of de nokkenas lagers ook op/versleten zijn, word het een ander verhaal.

Als je het uitbesteed kom je uiteraart een stuk hoger uit qua prijs
Opel Kadett 1200 C Coupe
Schedelwerk
C verslaafd
Berichten: 812
Lid geworden op: di okt 31, 2006 1:44 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Kosten revisie-motor

Bericht door Schedelwerk »

Automatic-freak schreef:Het zou een blok zijn met 120dkm die nu gereviseerd is ... dus niet 120dkm geleden !!
JvV schreef:Ik zeg doen! maar mss als degene die het blok verkoopt kan vertellen wat hij allemaal heeft vernieuwd kun je evt een opsomming doen.
Ik denk dat een prijs tussen de 250-500 meer dan genoeg is (het gaat alleen om he blok dus).
Ligt er inderdaad wel aan of het een kaal blok is, of een blok waar ook revisie/nieuwe aanbouwdelen aan zitten. En ook hoeveel er inwendig vernieuwd en gereviseerd is. Een set pakkingen en zuigerveren vind ik persoonlijk slechts een halve revisie, dat is meer 'regulier onderhoud' dat om de 10 of 15 jaar zou moeten gebeuren als je de boel fris wil houden :D
Festina lente...

- Kadett C SDN, '76, 1.2s - daily
- Kadett C City, '76, 1.2 - TE KOOP!
- Kadett C GT/E, '76, 2.0s - in restauratie
Christian-tsx
C liefhebber
Berichten: 108
Lid geworden op: di aug 30, 2011 8:24 am
Locatie: Bergentheim

Re: Kosten revisie-motor

Bericht door Christian-tsx »

zuigers etc. vernieuwen is eigenlijk onzin, als ze goed zijn laat ik ze er mooi in zitten.
als alle pakkingen, keerringen, lagers en zuigerveren vervangen zijn vind ik dat een revisie :wink:


prijs van zo'n blok... ligt eraan wat er vernieuwd is. als bovenstaande ongeveer vernieuwd is schat ik zo'n 300-400 euro.
- Kadett D berlina 1983 1.8 turbo
- Kadett D bieber cabrio
- Kadett D station 1980
- Vectra I500 station
- Astra G sport edition II
Christian-tsx
C liefhebber
Berichten: 108
Lid geworden op: di aug 30, 2011 8:24 am
Locatie: Bergentheim

Re: Kosten revisie-motor

Bericht door Christian-tsx »

http://link.marktplaats.nl/559222777

is dit niet iets voor je?
- Kadett D berlina 1983 1.8 turbo
- Kadett D bieber cabrio
- Kadett D station 1980
- Vectra I500 station
- Astra G sport edition II
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Kosten revisie-motor

Bericht door Automatic-freak »

Christian-tsx schreef:http://link.marktplaats.nl/559222777

is dit niet iets voor je?
Op zich wel, maar wel een heel eind weg.

Zal eens kijken of ik hier ergens een dergelijk blok kan vinden .. anders deze toch maar even mailen !!

Bedankt !

Mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
Christian-tsx
C liefhebber
Berichten: 108
Lid geworden op: di aug 30, 2011 8:24 am
Locatie: Bergentheim

Re: Kosten revisie-motor

Bericht door Christian-tsx »

vraag dennis uit vroomshoop even. hij sloopt veel d kadettjes en heeft regelmatig een 1.2 liggen. laatst heb ik er nog een dynamo weggehaald en van een complete goedlopende 1.2s afgesleuteld.

ik stuur je wel een berichtje met z'n mobiele nummer
- Kadett D berlina 1983 1.8 turbo
- Kadett D bieber cabrio
- Kadett D station 1980
- Vectra I500 station
- Astra G sport edition II
joel
C gestoord
Berichten: 1049
Lid geworden op: za mar 21, 2009 11:19 am

Re: Kosten revisie-motor

Bericht door joel »

Schedelwerk schreef:
Automatic-freak schreef:Het zou een blok zijn met 120dkm die nu gereviseerd is ... dus niet 120dkm geleden !!
JvV schreef:Ik zeg doen! maar mss als degene die het blok verkoopt kan vertellen wat hij allemaal heeft vernieuwd kun je evt een opsomming doen.
Ik denk dat een prijs tussen de 250-500 meer dan genoeg is (het gaat alleen om he blok dus).
Ligt er inderdaad wel aan of het een kaal blok is, of een blok waar ook revisie/nieuwe aanbouwdelen aan zitten. En ook hoeveel er inwendig vernieuwd en gereviseerd is. Een set pakkingen en zuigerveren vind ik persoonlijk slechts een halve revisie, dat is meer 'regulier onderhoud' dat om de 10 of 15 jaar zou moeten gebeuren als je de boel fris wil houden :D
Reviseren betekend letterlijk enkel nameten, in de volksmond wordt het natuurlijk anders bedoeld maar bijv zuigers die nog ruim binnen de marges zitten vernieuwen vind ik een beetje nutteloos en weggooien van geld
Schedelwerk
C verslaafd
Berichten: 812
Lid geworden op: di okt 31, 2006 1:44 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Kosten revisie-motor

Bericht door Schedelwerk »

Revisie betekent letterlijk opnieuw bekijken, dus als je een 'gereviseerd blok' koopt in de letterlijke betekenis van het woord dan kan je ook een bak pleuris kopen waar een briefje aan hangt dat de boel kapot is. Maar dat er wel naar gekeken is :roll:

Ik heb het niet direct over nieuwe zuigers, maar als na het nameten blijkt dat je misschien betere zuigers kan vinden (bijv .donor) dan lijkt mij dat een goede revisie oplossing. Maar dingen als zuigerveren, opnieuw honen en het meten/balanceren van de krukas zijn wel de minste dingen die je moet ondernemen naar mijn mening :)
Festina lente...

- Kadett C SDN, '76, 1.2s - daily
- Kadett C City, '76, 1.2 - TE KOOP!
- Kadett C GT/E, '76, 2.0s - in restauratie
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten