Of gaat de weber alleen mij al een eind verder helpen? Ik heb het dan voornamelijk over meer koppel.
Alvast bedankt voor de tips
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Moderators: JvV, kriekje, opelnl
Bedoel jij de DCOE sportieve dubbele weber ?Opeloco schreef:Ik ben van plan om een weber op mijn 1.2 te monteren, zijn er nog zaken die mee moeten aangepast worden om er meer plezier van te hebben?
Of gaat de weber alleen mij al een eind verder helpen? Ik heb het dan voornamelijk over meer koppel.
Alvast bedankt voor de tips
Als ze al eerder op een Kadett hebben gezeten, zit misschien de juiste gasstang /kabel erbij. Anders moet je iets prutsen of kopen om je gasklep te bedienen. Zelf heb ik een gaskabel van een motorfiets gebruikt en werkt tot op heden naar tevredenheid. Volgend jaar moet de wagen naar de keuring en ben benieuwd of nog iets gezegd wordt over de motorfiets methode. Wil je het netjes, dan kan Biesheuvel autosport je wel iets orgineels leveren.Opeloco schreef:Ik heb de weber nog niet in mijn handen gehad, ligt nog bij mijn maat, maar aangezien ik deze mag overnemen voor een schappelijke prijs komt deze er zowiezo op. Enkel wanneer is de vraag, daarom mijn vraag omdat ik mss nog andere onderdelen moet vinden om er meer plezier aan te hebben![]()
Dat drinken boeit me niet zo, rij er toch niet dagelijks mee.
Ontsteking: ik heb een Setje van Petronix ingebouwd, ooit in Amerika gekocht. Zag onlangs dat het door een bedrijf uit Zeeland wordt geimporteerd en op marktplaats wordt aangeboden. Setje werkt met een hall-gever en past alleen op de verdeler met klemmetjes (of alleen met schroefjes) Dan moet ik even in m'n wagen kijken hoe dat ook al weer zat. Voordeel van de set, je hoeft geen verdeler over te bouwen.wegrenner schreef:ik rijd zelf ook met een weber er op, alleen dan gewoon op de normale manier afgesteld met de ontsteking, en dat was een best verschil dan met de standaard carburateur
verder heb ik een elektrische fan geplaatst in plaats van de standaard koelfan op de waterpomp
en dat maakt ook al een aardig verschil
en heel belangrijk is toch wel de ontsteking goed afgesteld hebben, zo wel het tijd stip als de sluit hoek
en voor de sluit hoek kan je ook een elektrische pakken van een a corsa of een e kadett met een 1.2 giet ijzeren blok
voordeel van de e-kadett a-corsa ontsteking is dat het allemaal zo pastManiak schreef:ik rijd nu een half jaar met een dubbele 40er weber op mijn city automaat.
kan het verschil goed merken, en het geluid is super!
afstellen was makkelijk, en zelfs met slecht weer geen problemen.
af en toe een plof als hij koud is maar dat hoort erbij.
zeker geen spijt van!
een andere nok hoeft niet perse, kun je wel doen. daar krijgt hij ook weer wat meer vermogen van. je kunt de kop (laten) bewerken, met name de de poorten polijsten en een grotere klinlaat klep er in. sterkere klep veren is over het algemeen nooit verkeert, zorgt er voor dat jou kleppe niet gaan zweven.Opeloco schreef:Ik kan haast al niet wachten om er aan te beginnen, het is dus niet nodig om bvb een andere nokkenas en van die toestanden te steken.
Ik heb er nu een open filter op en deze ploft soms ook bij het starten, best een grappig geluid
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 22 gasten