revisiset oliepomp 1,2s c kadett

Plaats hier alle vragen en tips over versnellingsbak, uitlaat, motor en tuning hiervan.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
beest1386
C geïnteresseerd
Berichten: 95
Lid geworden op: di dec 07, 2010 1:40 am
Locatie: Alphen (N.Br.)

revisiset oliepomp 1,2s c kadett

Bericht door beest1386 »

zijn er toevallig nog revisiesetjes verkrijgbaar voor een c kadett 1,2s. zo niet wat kan ik daar in voor de plaats nemen?
want een kennis van mij zei dat mijn olie pomp kapot is, teminste dat de tanden versleten zijn.
omdat mijn oliedruk bij warmen motor 0,5 ATO aan geeft, en dat is veel te weinig. en moet mijn motor over de 2000 toeren late draaien als het olie lampje uit gaat. dus dat is ook geen oplossing
dus kan iemand mij helpen???

Grtz jack
corsa-erik
C ervaren
Berichten: 469
Lid geworden op: ma jan 22, 2007 8:32 am

Re: revisiset oliepomp 1,2s c kadett

Bericht door corsa-erik »

beest1386 schreef:zijn er toevallig nog revisiesetjes verkrijgbaar voor een c kadett 1,2s. zo niet wat kan ik daar in voor de plaats nemen?
want een kennis van mij zei dat mijn olie pomp kapot is, teminste dat de tanden versleten zijn.
omdat mijn oliedruk bij warmen motor 0,5 ATO aan geeft, en dat is veel te weinig. en moet mijn motor over de 2000 toeren late draaien als het olie lampje uit gaat. dus dat is ook geen oplossing
dus kan iemand mij helpen???

Grtz jack
Lage oliedruk hoeft echt niet aan de oliepomp te liggen (versleten krukaslagers kan ook een goede oorzaak zijn)(of de veer/kogel van de drukregelaar is niet goed meer)

Wat voor olie zit er in de motor? (te dun = te lage oliedruk)

De originele olie druk zender sluit dacht ik al onder de halve bar, dus misschien heb jij een andere oliedruk sensor?
beest1386
C geïnteresseerd
Berichten: 95
Lid geworden op: di dec 07, 2010 1:40 am
Locatie: Alphen (N.Br.)

Re: revisiset oliepomp 1,2s c kadett

Bericht door beest1386 »

corsa-erik schreef: Lage oliedruk hoeft echt niet aan de oliepomp te liggen (versleten krukaslagers kan ook een goede oorzaak zijn)(of de veer/kogel van de drukregelaar is niet goed meer)

Wat voor olie zit er in de motor? (te dun = te lage oliedruk)

De originele olie druk zender sluit dacht ik al onder de halve bar, dus misschien heb jij een andere oliedruk sensor?
waar zit die drukregelaar dan?

de standaard olie die der in hoort, ik dacht 15W40 mineraal olie.

nou volgens mij was de sensor origineel, van welke zou deze anders zijn? van een 1.6???

Grtz
Opvolger
Beheerder
Berichten: 420
Lid geworden op: zo mei 21, 2006 11:21 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: revisiset oliepomp 1,2s c kadett

Bericht door Opvolger »

die van een 1.6 past er niet in... is een andere diameter....
Er wil ook wel eens vuil in zetten waardoor ze niet goed werken.... even los draaien en even uitspoelen met benzine ofzo. Heb er wel eens ingekoekte olie in gehad, maar aan gezien het bij meer toeren weer netjes uitgaat zal het de olie druk wel zijn.
By ikke geschryfd
beest1386
C geïnteresseerd
Berichten: 95
Lid geworden op: di dec 07, 2010 1:40 am
Locatie: Alphen (N.Br.)

Re: revisiset oliepomp 1,2s c kadett

Bericht door beest1386 »

Opvolger schreef:die van een 1.6 past er niet in... is een andere diameter....
Er wil ook wel eens vuil in zetten waardoor ze niet goed werken.... even los draaien en even uitspoelen met benzine ofzo. Heb er wel eens ingekoekte olie in gehad, maar aan gezien het bij meer toeren weer netjes uitgaat zal het de olie druk wel zijn.
ohw oke ja misschien is dat zowiezo niet verkeert om te doen;), maar als hij warm is dan zakt hij onder de 0.5 ato en hij moet eigenlijk op 3 ato staan. maar ik eigenlijk weinig zin om me krukaslagers te vervange, en zo als ik al eerder zei een kennis van mij zei dat de oliepomp verslete zou zijn. las ik de krukaslagers moet vervange dan pak ik gewoon heel het blok meteen aan:D.
Schedelwerk
C verslaafd
Berichten: 812
Lid geworden op: di okt 31, 2006 1:44 pm
Locatie: Nijmegen

Re: revisiset oliepomp 1,2s c kadett

Bericht door Schedelwerk »

Ik heb hier nog wel een loze 1.2 rompmotor staan waar waarschijnlijk nog wel een goede oliepomp in zit. Of laat ik het zo zeggen: de oliepomp gaf geen problemen. Hij is natuurlijk al 35 jaar oud, maar werkte tot moment van uitbouwen nog prima. Ik kan 'm er vrijdag wel uit halen en even een fotootje maken.
Festina lente...

- Kadett C SDN, '76, 1.2s - daily
- Kadett C City, '76, 1.2 - TE KOOP!
- Kadett C GT/E, '76, 2.0s - in restauratie
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten