HELP 1.2 loopt zeer stotterig

Plaats hier alle vragen en tips over versnellingsbak, uitlaat, motor en tuning hiervan.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

wegrenner
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 8:33 pm

Re: HELP 1.2 loopt zeer stotterig

Bericht door wegrenner »

wazig
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
fg6rijder
C liefhebber
Berichten: 107
Lid geworden op: di mar 02, 2010 7:49 pm

Re: HELP 1.2 loopt zeer stotterig

Bericht door fg6rijder »

Het zelfde probleem heb ik ook,
wanneer je constant gas houd heeft hij het niet bij een bepaald toerental ( toerental weet ik niet omdat ik geen toeren teller heb)
fg6rijder
C liefhebber
Berichten: 107
Lid geworden op: di mar 02, 2010 7:49 pm

Re: HELP 1.2 loopt zeer stotterig

Bericht door fg6rijder »

bij mij waren de contactpunten ingebrand, hier nieuwe ingedaan en van de week even de voorpijp lassen en dan moet hij weer goed doeN
erny70
C gestoord
Berichten: 1071
Lid geworden op: di jan 01, 2008 9:19 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: HELP 1.2 loopt zeer stotterig

Bericht door erny70 »

Ik rijdt met electronische ontsteking (dus geen contactpuntjes) en mijn Dettje doet het ook beter met het slangetje er af, maar nu sprak ik daar laatst iemand over, en die zei dat het toch met de vervroeging te maken had, dus die gaat binnenkort ook eens uit elkaar voor een grondige check up.
Als er iemand data heeft van deze ontsteking houdt ik me warm aanbevolen, dus bijvoorbeeld hoeveel graden kan ie volgens het boekje vervroegen.
Die data zal niet te vinden zijn in c kadett vraagbaken, maar bijvoorbeeld in latere opels waar deze ontsteking in is gebruikt zoals bijvoorbeeld de A en B corsa, D kadett (weet ik niet zeker) en zeker ook in de E kadett.
Afbeelding
kadett c sedan
C gevonden
Berichten: 20
Lid geworden op: ma okt 19, 2009 7:23 pm

Re: HELP 1.2 loopt zeer stotterig

Bericht door kadett c sedan »

hm ja ik snap het zelf ook nog niet goed. nu begint die ook zo soms moeilijk te lopen en geeft die soms "backfire's" uit de carb dus nog even brandstrof alstellen enzo en dan hopen dat die weer beter loopt.

Maar niemand een idee wat het verder kan zijn ? contactpunten zijn nieuw, onsteking staat op tijd, kleppen zijn recent nog gesteld, en bougie;s zijn vervangen en zijn nu ook goed gegapt voor de perfecte vonk
erny70
C gestoord
Berichten: 1071
Lid geworden op: di jan 01, 2008 9:19 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: HELP 1.2 loopt zeer stotterig

Bericht door erny70 »

Backfire is ontstekingstijdstip of kleppen niet goed gesteld, of beiden, meer kan ik er niet van maken, het is één van die twee, of beiden.
Als je in de buurt van Apeldoorn woont wil ik dat nog wel eens dunnetjes over doen voor je.
kadett c sedan
C gevonden
Berichten: 20
Lid geworden op: ma okt 19, 2009 7:23 pm

Re: HELP 1.2 loopt zeer stotterig

Bericht door kadett c sedan »

Ja woon zelf in deventer. weet niet of je keertje tijd hebt van de week ? mischein dat we het ergens dan toch verkeerd hebben gedaan.
corsa-erik
C ervaren
Berichten: 469
Lid geworden op: ma jan 22, 2007 8:32 am

Re: HELP 1.2 loopt zeer stotterig

Bericht door corsa-erik »

kadett c sedan schreef:hm ja ik snap het zelf ook nog niet goed. nu begint die ook zo soms moeilijk te lopen en geeft die soms "backfire's" uit de carb dus nog even brandstrof alstellen enzo en dan hopen dat die weer beter loopt.

Maar niemand een idee wat het verder kan zijn ? contactpunten zijn nieuw, onsteking staat op tijd, kleppen zijn recent nog gesteld, en bougie;s zijn vervangen en zijn nu ook goed gegapt voor de perfecte vonk
Backfire komt door een te arm mengsel. Als het dus niet in de onsteking zit, dan krijgt de motor waarschijnlijk onder deellast te weinig benzine.

Mogelijk dat ultra soon reinigen van de carburateur een oplossing is.
kadett c sedan
C gevonden
Berichten: 20
Lid geworden op: ma okt 19, 2009 7:23 pm

Re: HELP 1.2 loopt zeer stotterig

Bericht door kadett c sedan »

ha ja dat zou ook nog een opsie zijn inderdaad.

Hij pingelt trouwens ook erg als ik op de toerenteller kijk. loop niet mooi stationair
erny70
C gestoord
Berichten: 1071
Lid geworden op: di jan 01, 2008 9:19 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: HELP 1.2 loopt zeer stotterig

Bericht door erny70 »

kadett c sedan schreef:Ja woon zelf in deventer. weet niet of je keertje tijd hebt van de week ? mischein dat we het ergens dan toch verkeerd hebben gedaan.
je hebt een PM
kadett c sedan
C gevonden
Berichten: 20
Lid geworden op: ma okt 19, 2009 7:23 pm

Re: HELP 1.2 loopt zeer stotterig

Bericht door kadett c sedan »

PM terug :)
beest1386
C geïnteresseerd
Berichten: 95
Lid geworden op: di dec 07, 2010 1:40 am
Locatie: Alphen (N.Br.)

Re: HELP 1.2 loopt zeer stotterig

Bericht door beest1386 »

kadett c sedan schreef:ha ja dat zou ook nog een opsie zijn inderdaad.

Hij pingelt trouwens ook erg als ik op de toerenteller kijk. loop niet mooi stationair
wat voor brandstof tank je?
95 of 98? als je 95 tankt in plaats van 98 kan hij wel is gaan pingelen.
heeft te make met het octaan gehalte. dus ik zou een keer 98 gaan tanke en kijke wat er dan gebeurt.
Schedelwerk
C verslaafd
Berichten: 812
Lid geworden op: di okt 31, 2006 1:44 pm
Locatie: Nijmegen

Re: HELP 1.2 loopt zeer stotterig

Bericht door Schedelwerk »

In principe zou je met een 1.2 op RON 91 moeten kunnen rijden, toch? Wel met lood(vervanger), maar dat zou betekenen dat alle 'moderne' benzines eigenlijk al een hoger octaangehalte hebben dan het vereiste voor de motor.
Festina lente...

- Kadett C SDN, '76, 1.2s - daily
- Kadett C City, '76, 1.2 - TE KOOP!
- Kadett C GT/E, '76, 2.0s - in restauratie
beest1386
C geïnteresseerd
Berichten: 95
Lid geworden op: di dec 07, 2010 1:40 am
Locatie: Alphen (N.Br.)

Re: HELP 1.2 loopt zeer stotterig

Bericht door beest1386 »

Schedelwerk schreef:In principe zou je met een 1.2 op RON 91 moeten kunnen rijden, toch? Wel met lood(vervanger), maar dat zou betekenen dat alle 'moderne' benzines eigenlijk al een hoger octaangehalte hebben dan het vereiste voor de motor.
waar kun je ergens ron 91 nog tanken?
zo ver ik weet kun je dat nergens meer.

95 heeft een octaan gehalte van 95
98 heeft een octaan gehalte van 98
LPG heeft een octaan gehalte van 108 tot 110

Men tankt liever geen Euro 95 in auto's die Super 98 nodig hebben, omdat de verbranding in de cilinders ongecontroleerd zal plaatsvinden en de auto zal gaan pingelen, zodat er beschadiging kan optreden. Omgekeerd mag wel, maar is niet nodig

misschien is proberen om 98 bij de BP te gaan tanke, een kennis van mij die auto cross met een opgevoere motor. hij tankte altijd bij shell of texaco of waar dan ook behalve bij BP.
zijn motoren gingen allemaal kapot in verband met het probleem pingelen. toen werd er tegen hem vertelt om is 98 van de BP te tanken, sindsdien nooit meer een probleem gehad.
hij is nou zelf NK geworden:D dus ja.
Geert coupe gte
C ervaren
Berichten: 389
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 9:14 pm
Locatie: Meterik

Re: HELP 1.2 loopt zeer stotterig

Bericht door Geert coupe gte »

kadett c sedan schreef:ha ja dat zou ook nog een opsie zijn inderdaad.

Hij pingelt trouwens ook erg als ik op de toerenteller kijk. loop niet mooi stationair

Heb je ook het membraan van de vervroeger gecontroleerd, en de condensator op de onsteking heb je die al uitgewisseld.
En welk merk ontsteking zit er in de auto.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten