HELP 1.2 loopt zeer stotterig

Plaats hier alle vragen en tips over versnellingsbak, uitlaat, motor en tuning hiervan.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

kadett c sedan
C gevonden
Berichten: 20
Lid geworden op: ma okt 19, 2009 7:23 pm

HELP 1.2 loopt zeer stotterig

Bericht door kadett c sedan »

Hallo iedereen,

Heb nu al een tijdje dat mijn 1.2n van me sedan zeer slecht loopt. bij volgas heb ik nergens last van maar zodra ik rustig op snelheid wil blijven rijden dan begint die enorm te stotteren en gaat me toerenteller ook enorm tekeer.
Ook het verbruk is gigantisch gestegen denk dat 1 op 5 nog zuinig is. hij ploft ook enorm uit de uitlaat als ik beetje gas houd, vlotterkamer is niet verstopt en vlotter doet zijn werk verder wel goed.
Weet iemand hier wat dat mischien zou kunnen zijn ? onsteking staat optijd en kleppen zijn ook goed gesteld.
erny70
C gestoord
Berichten: 1071
Lid geworden op: di jan 01, 2008 9:19 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: HELP 1.2 loopt zeer stotterig

Bericht door erny70 »

lekt hij nergens valse lucht in het inlaat circuit ?
Dat schijnt checkbaar te zijn door met remmenreiniger op alle verdachte plekken te spuiten met een stationair draaiende motor.
Dan zou je verschil moeten horen in je motortoerental als je het lek met remmenreiniger in spuit.
corsa-erik
C ervaren
Berichten: 469
Lid geworden op: ma jan 22, 2007 8:32 am

Re: HELP 1.2 loopt zeer stotterig

Bericht door corsa-erik »

kadett c sedan schreef:Hallo iedereen,

Heb nu al een tijdje dat mijn 1.2n van me sedan zeer slecht loopt. bij volgas heb ik nergens last van maar zodra ik rustig op snelheid wil blijven rijden dan begint die enorm te stotteren en gaat me toerenteller ook enorm tekeer.
Ook het verbruk is gigantisch gestegen denk dat 1 op 5 nog zuinig is. hij ploft ook enorm uit de uitlaat als ik beetje gas houd, vlotterkamer is niet verstopt en vlotter doet zijn werk verder wel goed.
Weet iemand hier wat dat mischien zou kunnen zijn ? onsteking staat optijd en kleppen zijn ook goed gesteld.
Hoe loopt ie stationair dan?

Ik zou de onsteking controleren, en dan ook goed nakijken of de slang naar de vacuumvervroeger nog goed is.
Verdelerkap er af, en dan aan de slang zuigen om te zien of dat vacuum ding de grondplaat in de verdeler nog beweegt.
Jovink
C liefhebber
Berichten: 205
Lid geworden op: zo okt 18, 2009 7:23 pm
Locatie: zh
Contacteer:

Re: HELP 1.2 loopt zeer stotterig

Bericht door Jovink »

erny70 schreef:lekt hij nergens valse lucht in het inlaat circuit ?
Dat schijnt checkbaar te zijn door met remmenreiniger op alle verdachte plekken te spuiten met een stationair draaiende motor.
Dan zou je verschil moeten horen in je motortoerental als je het lek met remmenreiniger in spuit.
De ideale methode om valse lucht uit te sluiten als je t mij vraagt.
Beetje rondom het inlaatspruitstuk spuiten en de motor gaat meer toeren draaien --> valse lucht.

Kan ook met deo trouwens :wink:
Opel Kadett 1200 C Coupe
kadett c sedan
C gevonden
Berichten: 20
Lid geworden op: ma okt 19, 2009 7:23 pm

Re: HELP 1.2 loopt zeer stotterig

Bericht door kadett c sedan »

Stationair loopt die prima, stottert niet en motortje ligt wel mooi stil,

Test met remmenreiniger heeft niet geholpen dus geen valste lucht. ook werk het slangetje die naar de onsteking loopt ook nog goed en is niet lek.
Onsteking stond wel iets verkeerd die hebben we goed gezet maar nog niet goed lopen.

Iemand nog een idee ?
basje
C geïnteresseerd
Berichten: 91
Lid geworden op: wo dec 09, 2009 11:44 am

Re: HELP 1.2 loopt zeer stotterig

Bericht door basje »

ook met remmenreiniger bij de carburateur geprobeerd ipv. alleen spruitstuk?
kadett c sedan
C gevonden
Berichten: 20
Lid geworden op: ma okt 19, 2009 7:23 pm

Re: HELP 1.2 loopt zeer stotterig

Bericht door kadett c sedan »

Nee compleet rond gespoten ook bij slangetjes enzo,
vooral bij inlaatspruitstuk en bij boutjes en moertjes op de carburateur
Sander79
C liefhebber
Berichten: 119
Lid geworden op: do sep 10, 2009 7:34 pm
Locatie: Schijndel

Re: HELP 1.2 loopt zeer stotterig

Bericht door Sander79 »

Misschien de bougie's zelf?

Elektrode afstand even nameten....
Kadettloos...........
kadett c sedan
C gevonden
Berichten: 20
Lid geworden op: ma okt 19, 2009 7:23 pm

Re: HELP 1.2 loopt zeer stotterig

Bericht door kadett c sedan »

ja dat zou nog kunnen. maar wel erg apart dat die dat zo ineens doet toch ? die electrode afstand zou toch niet ineens kunnen veranderen onder het rijden ?
Ik draai ze der wel even oet en dan kan ik ook gelijk even kijken of ze allemaal beetje goed eruit zien.

Op hoeveel mm moeten ze staan weet iemand dat zo ?
kadett c sedan
C gevonden
Berichten: 20
Lid geworden op: ma okt 19, 2009 7:23 pm

Re: HELP 1.2 loopt zeer stotterig

Bericht door kadett c sedan »

PROBLEEM OPGELOST !!

Om de 1 of andere reden haalde ik het slangetje van de onsteking eraf die op je carb zit aangesloten ( onsteking/vacuum vervroeger ofzo toch ? ) en toen starte ik hem en liep die ineens weer goed :D
Heel apart want ik haalde hem er gister af en keek of die klep onder de verdelerpak wel los ging en dat deed die. en nu dacht ik ineens goh laat ik hem er eens vanaf en dan kijken rondje rijden wat die doet, en ja hoor loopt weer perfect.

Kan het kwaad als ik gewoon met het slangetje eraf ga rijden ? wan zodra ik het slangetje er weer opzet begint die weer te stotteren
corsa-erik
C ervaren
Berichten: 469
Lid geworden op: ma jan 22, 2007 8:32 am

Re: HELP 1.2 loopt zeer stotterig

Bericht door corsa-erik »

kadett c sedan schreef:PROBLEEM OPGELOST !!

Om de 1 of andere reden haalde ik het slangetje van de onsteking eraf die op je carb zit aangesloten ( onsteking/vacuum vervroeger ofzo toch ? ) en toen starte ik hem en liep die ineens weer goed :D
Heel apart want ik haalde hem er gister af en keek of die klep onder de verdelerpak wel los ging en dat deed die. en nu dacht ik ineens goh laat ik hem er eens vanaf en dan kijken rondje rijden wat die doet, en ja hoor loopt weer perfect.

Kan het kwaad als ik gewoon met het slangetje eraf ga rijden ? wan zodra ik het slangetje er weer opzet begint die weer te stotteren
Waar haal je dat slangetje van af?

De vacuumslang voor de vervroeging moet boven de gasklep worden aangesloten. De aansluiting onder de gasklep is voor de carter ontluchting.

Misschien dat jij de slangen verkeerd aangesloten had.
kadett c sedan
C gevonden
Berichten: 20
Lid geworden op: ma okt 19, 2009 7:23 pm

Re: HELP 1.2 loopt zeer stotterig

Bericht door kadett c sedan »

OH dat weet ik zo niet uit mijn hoofd, zal ik morgenvroeg gelijk even noar kijken. maar hij loopt nu in iedergeval weer goed. carteronluchting is het zowieso niet want heb er een adner luchtfilter opzitten,
kadett c sedan
C gevonden
Berichten: 20
Lid geworden op: ma okt 19, 2009 7:23 pm

Re: HELP 1.2 loopt zeer stotterig

Bericht door kadett c sedan »

Slangetje komt onder de gasklep weg
wegrenner
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 8:33 pm

Re: HELP 1.2 loopt zeer stotterig

Bericht door wegrenner »

dan zal ik maar eens naar het contact puntje kijken en afstellen, net als de ontstekings tijd stip
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
kadett c sedan
C gevonden
Berichten: 20
Lid geworden op: ma okt 19, 2009 7:23 pm

Re: HELP 1.2 loopt zeer stotterig

Bericht door kadett c sedan »

zit een nieuwe verdelerkap op, contactpuntjes zijn goed. carburateur is nu ook goed afgesteld op co etc en loopt gewoon perfect met slangetje eraf
Onsteking is ook op tijd gezet die stond iets van tijd af maar is nu ook weer perfect
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten