tussenas laten aanpassen

Plaats hier alle vragen en tips over versnellingsbak, uitlaat, motor en tuning hiervan.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
gabbermaikel
C ervaren
Berichten: 265
Lid geworden op: za mar 27, 2010 8:40 pm

tussenas laten aanpassen

Bericht door gabbermaikel »

Weet iemand hier toevallig een adres voor het laten aanpassen van een tussenas. Ik ben nu eindelijk bezig met de motor ombouw, en nu moet ik eigenlijk van 2 stukken tussenas 1 goed passende tussenas maken. Maar omdat dat allemaal wel vrij precies komt kan ik dat dus niet zelf gaan doen.

Dus weet iemand daar een bedrijf voor? die dus zo'n as kan maken en dan ook kan balanceren enz. En bij voorkeur in het noorden van het land, maar als het niet anders kan ga ik wel wat verder.
in het bezit van een c1 coupe met volvo b230fk, bijna klaar.
wegrenner
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 8:33 pm

Re: tussenas laten aanpassen

Bericht door wegrenner »

cardan as in apeldoorn, ze doen ook aan opsturen
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
gabbermaikel
C ervaren
Berichten: 265
Lid geworden op: za mar 27, 2010 8:40 pm

Re: tussenas laten aanpassen

Bericht door gabbermaikel »

ja maar met opsturen heb je al minimaal 1 dag tijd voor het opsturen en dan weer 1 dag voor het terug sturen. En bovendien word het volgens mij wel een vrij groot pakje dan, dus dan is tnt post weer een moeilijk verhaal.
En ik heb net gekeken, en apeldoorn is 108km, dus in iets meer dan een uur ben ik er dan ook, dan kan ik het zelf ook wel weg brengen.

En dan heb ik ook geen kans dat het kwijt raakt of dat de boel alweer stuk is voordat het aankomt. En dan kan ik die mensen daar misschien ook precies uitleggen hoe ik het bedacht had. Dat is vast makkelijker dan steeds moeten mailen/bellen met hun om te overleggen over hoe het precies moet komen en of dat kan.
in het bezit van een c1 coupe met volvo b230fk, bijna klaar.
wegrenner
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 8:33 pm

Re: tussenas laten aanpassen

Bericht door wegrenner »

post gat per gewicht, dus dat is geen probleem
mieke heeft hem er ook heen gebracht en oplaten sturen naar huis
want ze beginnen er niet direct aan als je hem brengt
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
gabbermaikel
C ervaren
Berichten: 265
Lid geworden op: za mar 27, 2010 8:40 pm

Re: tussenas laten aanpassen

Bericht door gabbermaikel »

wegrenner schreef:post gat per gewicht, dus dat is geen probleem
mieke heeft hem er ook heen gebracht en oplaten sturen naar huis
want ze beginnen er niet direct aan als je hem brengt
dat snap ik, maar post gaat niet alleen op gewicht maar ook op formaat. En als iets in hun ogen te groot is dan doen ze daar opeens moeilijk over.
En de nieuwe as terug laten sturen ben ik al helemaal geen fan van, ik heb al wel vaak genoeg beschadigde pakketjes gehad. En laatst gingen we op mijn werk een cilinderkop opsturen en op die doos hebben we een aantal stickers gedaan dat het breekbaar is. En toen kwam die man van de tnt post en die vraagt en hoe breekbaar is het dan precies. Oftewel hij dacht dat hij er dan nog wel mee kon gooien en dat die stickers er voor de grap op zaten ofzo. In mijn ogen hoor je zoiets niet eens te vragen, als er op staat breekbaar dan zal dat wel zo zijn en dan ga je er mee om alsof het extreem breekbaar is.
in het bezit van een c1 coupe met volvo b230fk, bijna klaar.
giuliettaevo
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:54 pm
Locatie: Cuijk
Contacteer:

Re: tussenas laten aanpassen

Bericht door giuliettaevo »

As tussen twee plankjes tapen en opsturen gaat prima :wink: . Maar als je de tijd hebt om hem zelf te bezorgen kun je dat natuurlijk prima zelf doen.

Ik stuur het liever op en ga het dan ophalen als het klaar is. Dat scheelt me gewoon veel tijd en die tijd kan ik goed gebruiken.

Bij een goed bedrijf hoef je hier niet veel over uit te leggen, meestal is enkel de gewenste lengte doorgeven al genoeg, de rest snappen zij zelf wel. :wink: Een tekeningetje erbij met maten was in mijn geval in ieder geval genoeg.
Saab powerrr
andry1989
C geïnteresseerd
Berichten: 62
Lid geworden op: zo jul 26, 2009 8:20 pm
Locatie: Diemen ( amsterdam )

Re: tussenas laten aanpassen

Bericht door andry1989 »

Ff een kruisstuk van je cardan mee geven, Zetten ze er wel de verkeerde op. In apeldoorn.

Oplossing ? Tja gewoon zelf maar afslijpen want met FOTO"S van een cardanas met kruisstuk die wel past en de gereviseerde as met kruisstuk die niet

past kon het volgens hun niet, Maar goed.
gabbermaikel
C ervaren
Berichten: 265
Lid geworden op: za mar 27, 2010 8:40 pm

Re: tussenas laten aanpassen

Bericht door gabbermaikel »

foto's van een kruisstuk dat past? en dan moeten hun dus van die foto afkijken wat voor kruisstuk ze zouden moeten gebruiken? dan snap ik wel dat ze doe goede er niet op kunnen maken. Er zijn misschien wel 1 miljoen verschillende maten in, en dan moeten zij vanaf een foto gaan gokken welke maat het is. Als je een as laat pasmaken moet je gewoon een kruiskoppeling mee geven die wel past en zeggen die moet er op of 1 die precies die maten heeft. En als je dat niet hebt zou je nog een keer aan iemand anders kunnen vragen om alle maten op te nemen zodat ze zelf 1 kunnen bestellen met die maten.
in het bezit van een c1 coupe met volvo b230fk, bijna klaar.
andry1989
C geïnteresseerd
Berichten: 62
Lid geworden op: zo jul 26, 2009 8:20 pm
Locatie: Diemen ( amsterdam )

Re: tussenas laten aanpassen

Bericht door andry1989 »

nee hoor,
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten