Help mijn kadett c

Plaats hier alle vragen en tips over versnellingsbak, uitlaat, motor en tuning hiervan.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Janvisser
C gevonden
Berichten: 12
Lid geworden op: za mei 24, 2008 8:18 pm
Locatie: buitenpost

Help mijn kadett c

Bericht door Janvisser »

Wie kan mij helpen met mijn kadett c2 sedan.
Hij stottert als ik ongeveer 80 rij.
Maar verder loopt hij zeer goed.
Contaktpunten en rotor en verdeelkap vervangen,alsmede de slangen voor de lucht.
Kleppen laten stellen en nieuwe bougies geplaatst.
Benzinepomp vervangen en carburateur helemaal schoon plus nieuwe pakkingen .
Bougiekabels vervangen.
Ik weet het niet meer.
Wie o wie heeft hier nog een oplossing voor.
Als ik de choke ietje uittrek dan is het goed.
HELP.
Schedelwerk
C verslaafd
Berichten: 812
Lid geworden op: di okt 31, 2006 1:44 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Help mijn kadett c

Bericht door Schedelwerk »

dan heb je alle standaard mankementen al wel gecontroleerd lijkt me.
Misschien het volgende:
- Kijk eens of het borgboutje/moertje voor de venturi nog op de goede plek in de carburateur zit, of dat deze misschien los is getrild.
- Hebben alle bougies dezelfde opening (0.7 mm)? ik ben ook ooit aan het zoeken geweest naar een stotter, bleek dat er 1 bougie een andere opening had.
- heb je de carburateur stationair correct afgesteld? m.a.w. krijgt hij misschien te weinig benzine in hogere toeren?
Festina lente...

- Kadett C SDN, '76, 1.2s - daily
- Kadett C City, '76, 1.2 - TE KOOP!
- Kadett C GT/E, '76, 2.0s - in restauratie
Janvisser
C gevonden
Berichten: 12
Lid geworden op: za mei 24, 2008 8:18 pm
Locatie: buitenpost

Re: Help mijn kadett c

Bericht door Janvisser »

Heb ik allemaal gedaan maar hij blijft stotteren.
Nu heb ik vandaag de pomp maar weer schoongemaakt.
Ik weet het echt niet meer waar dit aan kan liggen.
Wie nog een optie heeft die mag het zeggen.
Volgens mij mis ik wel het gewichtje in de carburateur,dit hoort er volgens de vraagbaak wel in te zitten.
Zou dat het probleem kunnen veroorzaken?
Ik hoor het graag en ook waar k zon gewichtje kan kopen.

Groet Jan
Schedelwerk
C verslaafd
Berichten: 812
Lid geworden op: di okt 31, 2006 1:44 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Help mijn kadett c

Bericht door Schedelwerk »

Dat moet er inderdaad wel in zitten. Kan je misschien uit een oude carb halen, die zijn een stuk makkelijker te vinden dan een los gewichtje. voor 'n tientje of nog minder heb je al zo'n oud ding.
Festina lente...

- Kadett C SDN, '76, 1.2s - daily
- Kadett C City, '76, 1.2 - TE KOOP!
- Kadett C GT/E, '76, 2.0s - in restauratie
Geert coupe gte
C ervaren
Berichten: 389
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 9:14 pm
Locatie: Meterik

Re: Help mijn kadett c

Bericht door Geert coupe gte »

Heb je het vacuumslangetje van de vacuumvervoeger van de ontsteking gecontoleerd, en tevens even kijken of het menbraan van de vervroeger niet stuk is.
Dit menbraan controleren om eraan te zuigen of met een vacuumpomp nakijken.
En anders even de kleine slang van het klepdeksel naar carbutateur afdoppen, en een proefritje maken.
Janvisser
C gevonden
Berichten: 12
Lid geworden op: za mei 24, 2008 8:18 pm
Locatie: buitenpost

Re: Help mijn kadett c

Bericht door Janvisser »

Bedoel je de kleine slang die van het luchtfilter naar de carburateur loopt?
Die zal ik es afdoppen en dan proberen of het goed is.
Ik heb op marktplaats gezocht,maar waar vind je een oude carburateur ik kan geen een vinden.

Groet Jan
kriekje
C verslaafd
Berichten: 888
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 7:41 pm
Locatie: Ambjörnarp

Re: Help mijn kadett c

Bericht door kriekje »

de meeste kadett c mensen hebben er wel wat liggen...

gewoon even bij 'te koop gevraagd' plaatsen

je woont niet om de hoek bij me anders had had ik je wel even kunnen helpen
beCeten
Geert coupe gte
C ervaren
Berichten: 389
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 9:14 pm
Locatie: Meterik

Re: Help mijn kadett c

Bericht door Geert coupe gte »

@ janvisser Ja ik bedoelde eigenlijk de slang van luchtfilter naar carburateur ja.
ik was gisteren een beetje mistig na een feestje toen ik het bericht poste. :oops:
Janvisser
C gevonden
Berichten: 12
Lid geworden op: za mei 24, 2008 8:18 pm
Locatie: buitenpost

Re: Help mijn kadett c

Bericht door Janvisser »

Ok,ik zal dit morgen eens proberen.
Ik heb ook bij te koop gevraagt even een oproepje geplaatst.
Hoop snel op een reactie want als het niet goed is dan ben ik niet rustig.
Janvisser
C gevonden
Berichten: 12
Lid geworden op: za mei 24, 2008 8:18 pm
Locatie: buitenpost

Re: Help mijn kadett c

Bericht door Janvisser »

Nou,als ik het slangetje afdop is het probleem over.
Kan ik zo door blijfen rijden?
Heb het gewichtje er weer in gedaan.
Deze vond ik gelukkig nog in de doek.
He he eindelijk eens normaal rijden.
Schedelwerk
C verslaafd
Berichten: 812
Lid geworden op: di okt 31, 2006 1:44 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Help mijn kadett c

Bericht door Schedelwerk »

Als het gewichtje er weer in zit dan zou je de slang naar de luchtfilter volgens mij weer gewoon aan moeten kunnen sluiten.
Festina lente...

- Kadett C SDN, '76, 1.2s - daily
- Kadett C City, '76, 1.2 - TE KOOP!
- Kadett C GT/E, '76, 2.0s - in restauratie
Janvisser
C gevonden
Berichten: 12
Lid geworden op: za mei 24, 2008 8:18 pm
Locatie: buitenpost

Re: Help mijn kadett c

Bericht door Janvisser »

Ik heb een stuk doek in het inlaatstuk van het luchtfilter gestopt en nu rijd hij prima.
Maar dit moet toch niet hoeven?
Het is net of krijgt hij teveel lucht.
Wie heeft nog een voorstel om te proberen?

groet Jan
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Help mijn kadett c

Bericht door Automatic-freak »

Hallo Jan,

Weet je zeker dat hij niet ergens 'valse lucht' trekt !?

Lijkt mij dat hij anders niet zou blijven lopen, als je er een doek in doet ... :shock:

Die van mij die slaat momenteel zelfs af; als ik het luchtfilter er op zet (zonder luchtfilterhuis loopt hij wel redelijk), dus ben ook nog ff aan het stoeien ... :evil:

Mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
patrick de boer
C gestoord
Berichten: 1406
Lid geworden op: do jan 18, 2007 8:13 pm
Locatie: oss

Re: Help mijn kadett c

Bericht door patrick de boer »

rubberring vergaan of niet goed zitten dus spruitstuk en carbarateur ?
pakking van de inlaat zelf
coinoperator
C verslaafd
Berichten: 839
Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm

Re: Help mijn kadett c

Bericht door coinoperator »

Janvisser schreef:Ik heb een stuk doek in het inlaatstuk van het luchtfilter gestopt en nu rijd hij prima.
Maar dit moet toch niet hoeven?
Het is net of krijgt hij teveel lucht.
Wie heeft nog een voorstel om te proberen?

groet Jan
Je hebt dus overduidelijk een veel te arm mensel.
Dat kan worden veroorzaakt door een verstopte sproeier of een ander probleem met de aanvoer van verse sju :-)

Ga eerst de sproeier(s) maar eens nazien, het geringste vuiltje kan al problemen veroorzaken.
Een simpele manier om even snel vuil uit je carburateur te trekken is luchtfilter afnemen....
motor laten lopen, met de hand plankgas geven (gasstang) en dan plotseling de carburateur met de hand afsluiten zodat er een hoog vacuüm ontstaat....
Vaak werkt dit uitstekend en trek je zo met kracht een hoop vuil uit de kleine kanaaltjes.

anders.....

Ik zie dat je hebt gewerkt aan de vlotterkamer,
het kan heel goed zijn dat daar dit probleem ontstaat wanneer de vlotter niet meer de juiste stand haalt door het iets verbuigen van ophanging oid.
Altijd eerst zoeken op de plaatsen waar "iets is gedaan" meestal heb je de fout dan snel gevonden.

In jouw geval moet de vlotter LATER afsluiten.
in andere woorden, het niveau van de vlotterkamer moet wat hoger komen zodat er meer brandstof naar de venturi stroomt.

Er zijn nog veel meer mogelijkheden maar een aanzuiging van valse lucht lijkt me erg onwaarschijnlijk om zo'n ontzettend groot mengselprobleem te krijgen.
valse lucht uit zich ook meer in jengelend en te hoog stationair lopen, als je gewoon gaat rijden is de hoeveelheid valse lucht in verhouding zo laag dat je er niets van merkt.
een simpele controle op valse lucht is kruipolie langs de pakkingsranden spuiten en wederom de harde vacuümtruuk te gebruiken, kijk goed of er opeens ergens een lading kruipolie wordt weggeslurpt.
maar nogmaals, ik weet eigenlijk wel zeker dat dit niet aan de orde is.

Een rotte elektrische afsluiter wil ook nog wel eens het probleem zijn.
en wat dacht je van een doorgerot aansluitdraadje aan dat ding?
Even een nieuw Faston stekkertje er aan kan al de oplossing zijn.
Met de spanning aangesloten (12volt dc) moet je er makkelijk doorheen kunnen blazen.

De brandstofpomp kan ook de boel verstieren.
Hang de brandstofslang even in een jampotje (voorzichtig dat er niet evt benzine in het rond spuit) en laat de startmotor draaien.
er moet een behoorlijke stroom benzine uit de losgenomen leiding stromen met een redelijke druk (probeer met de hand dicht te drukken en schat een beetje in of er echt druk op staat of dat het een erg zwak stroompje is)
Van een aantal brandstofpompjes is het membraan te vervangen maar een ander pompje is vaak sneller geregeld dan het juiste materiaal om een membraan te maken.

En als laatste vuil in de tank die de uitstroomopening verstopt.
met name roest wil bij onze oudjes nog wel eens het genoegen verpesten.
vertrokken
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 32 gasten