Dellorto 48 DHLA wie weet sproeierbezetting

Plaats hier alle vragen en tips over versnellingsbak, uitlaat, motor en tuning hiervan.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
roelskadet
C gevonden
Berichten: 9
Lid geworden op: vr okt 01, 2010 7:30 pm

Dellorto 48 DHLA wie weet sproeierbezetting

Bericht door roelskadet »

Ik heb dellorto 48 DHLA carburateurs gekocht voor op het 2.4 motorblok in mijn c-kadett. Via een programmaatje op internet heb ik de sproeierbezetting en venturi's aangepast.
Tot aan de 115 km/uur gaat het prima, daarna gaat hij inhouden. Als ik door blijf trekken tot ongeveer 140 km/uur houdt hij niet meer in.
Wie weet de juiste sproeierbezetting? :(
patrick de boer
C gestoord
Berichten: 1406
Lid geworden op: do jan 18, 2007 8:13 pm
Locatie: oss

Re: Dellorto 48 DHLA wie weet sproeierbezetting

Bericht door patrick de boer »

biesheuvel motorsport proberen of late bestellen op een testbank
Amstel
C verslaafd
Berichten: 667
Lid geworden op: di mei 19, 2009 4:42 pm

Re: Dellorto 48 DHLA wie weet sproeierbezetting

Bericht door Amstel »

ik wil dat programma ook! kan dat voor weber dcoe 40mm
injectie is net een beroeps bepaalde tijd militair ,die moet ook eerst denken voordat ie reageert ,alleen duurt dat drie weken . geef mijn maar dcoe'tjes
gabbermaikel
C ervaren
Berichten: 265
Lid geworden op: za mar 27, 2010 8:40 pm

Re: Dellorto 48 DHLA wie weet sproeierbezetting

Bericht door gabbermaikel »

volgens mij kun je nooit precies de goede sproeiers krijgen aan de hand van een programmatje want er is zo ontzettend veel wat meetelt. het enigste wat het kan doen is een beetje in de buurt komen van wat je moet hebben zodat je een leuk begin hebt zodat hij in ieder geval wel wil starten en rijden
dus eigenlijk moet je volgens mij gewoon op de testbank afstellen. Maar dat zul je in de zomer waarschijnlijk weer opnieuw moeten doen omdat warmere lucht minder zuurstof bevat en dan moet je waarschijnlijk weer kleinere sproeiers monteren(dat is ook waarom injectie beter is, die past normaal de inspuiting aan op de omstandigheden)
in het bezit van een c1 coupe met volvo b230fk, bijna klaar.
roelskadet
C gevonden
Berichten: 9
Lid geworden op: vr okt 01, 2010 7:30 pm

Re: Dellorto 48 DHLA wie weet sproeierbezetting

Bericht door roelskadet »

Amstel schreef:ik wil dat programma ook! kan dat voor weber dcoe 40mm
Het programma voor Weber is te vinden op http://jeroen.oostrijck.nl/novasport/carbs.doc.
Veel succes.
roelskadet
C gevonden
Berichten: 9
Lid geworden op: vr okt 01, 2010 7:30 pm

Re: Dellorto 48 DHLA wie weet sproeierbezetting

Bericht door roelskadet »

gabbermaikel schreef:volgens mij kun je nooit precies de goede sproeiers krijgen aan de hand van een programmatje want er is zo ontzettend veel wat meetelt. het enigste wat het kan doen is een beetje in de buurt komen van wat je moet hebben zodat je een leuk begin hebt zodat hij in ieder geval wel wil starten en rijden
dus eigenlijk moet je volgens mij gewoon op de testbank afstellen. Maar dat zul je in de zomer waarschijnlijk weer opnieuw moeten doen omdat warmere lucht minder zuurstof bevat en dan moet je waarschijnlijk weer kleinere sproeiers monteren(dat is ook waarom injectie beter is, die past normaal de inspuiting aan op de omstandigheden)
Inderdaad je komt in de buurt. Ik dacht dat ik dicht in de buurt zou komen maar dat valt toch tegen :(
Ik weet dat er op marktplaats dezelfde carbuarteurs voor een 2.4 zijn verkocht. Ik heb toen nog gemaild voor de sproeierbezetting maar dat is niet gelukt. Misschien leest de koper dit bericht en wil hij de moeite nemen om de gegevens door te geven.
Injectie is misschien wel beter maar ik wil het geluid bij optrekken met open kelken voor geen goud missen :D
patrick de boer
C gestoord
Berichten: 1406
Lid geworden op: do jan 18, 2007 8:13 pm
Locatie: oss

Re: Dellorto 48 DHLA wie weet sproeierbezetting

Bericht door patrick de boer »

ik heb 48 webers op mijn 16v hangen
maar daar heb je vrijweinig aan neem ik aan
roelskadet
C gevonden
Berichten: 9
Lid geworden op: vr okt 01, 2010 7:30 pm

Re: Dellorto 48 DHLA wie weet sproeierbezetting

Bericht door roelskadet »

patrick de boer schreef:ik heb 48 webers op mijn 16v hangen
maar daar heb je vrijweinig aan neem ik aan
Inderdaad, daar kan ik niets meer. Wie weet is er iemand met een 2.4.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten