LPG in Kadett

Plaats hier alle vragen en tips over versnellingsbak, uitlaat, motor en tuning hiervan.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
svansas
C geïnteresseerd
Berichten: 67
Lid geworden op: do jul 13, 2006 1:32 pm
Locatie: Zwolle

LPG in Kadett

Bericht door svansas »

Hallo Allemaal,

Ik ben Sander, en sinds kort een trotse eigenaar van een opel kadett C City automatic. uit 1978!! 8)

Nu was ik van plan om hier LPG in te laten bouwen en vroeg mij af naar jullie ervaringen hiermee en of jullie wellicht een goed adres (liefst in de buurt van Zwolle) kennen. Die uiteraard een gunstig tarief berekend.

Ik heb een 1600S onder de motorkap. Zoals ik op deze site meende te zien is dat niet waar hij origineel mee geleverd is, dus zal die er wel ingelepeld zijn door de vorige eigenaar, dit zal neem ik aan geen probleem zijn voor het inbouwen voor LPG.

Verder hoor ik, als ik aan het stuur draai, een knikje, ik heb geen idee of dat ernstig is.

En mijn contactslot reageert soms niet helemaal direct, ws zal hier dan een nieuwe in moeten. Wellicht weet iemand hier wat de kosten van zo'n slot ongeveer bedragen.

Hartelijk dank alvast voor jullie reacties en wie weet zie ik jullie nog eens op een treffen.

MVG Sander
Fruija
C liefhebber
Berichten: 186
Lid geworden op: ma jun 19, 2006 7:03 pm

Bericht door Fruija »

Hoi Sander

Wat leuk dat je een kadett hebt gekocht. Goede keuze :wink:

Maar Gas is een kadett kan heel goed. Zowel mijn broer (opvolger) als mijn vader (Schrump) hebben dat. Waar ze het precies in hebben laten bouwen en alles weet ik niet precies. Ik weet wel dat het zeer voordelig rijden is :)

Opvolger rijdt met een twee liter op gas (dacht ik) dus een 1.6 moet ook lukken.


Groetjes

Fruija
svansas
C geïnteresseerd
Berichten: 67
Lid geworden op: do jul 13, 2006 1:32 pm
Locatie: Zwolle

LPG

Bericht door svansas »

Hallo Fruija,

Bedankt voor je reactie. Zou je misschien eens willen vragen wat zij er ongeveer voor betaald hebben en waar dat ongeveer was?

Alvast bedankt.

Groeten Sander
Fruija
C liefhebber
Berichten: 186
Lid geworden op: ma jun 19, 2006 7:03 pm

Bericht door Fruija »

Dat wil ik best voor je vragen, maar Schrump is met vakantie, dat kan dus even duren. Opvolger reageert waarschijnlijk zelf op dit forum. Zal hem er even op wijzen.
svansas
C geïnteresseerd
Berichten: 67
Lid geworden op: do jul 13, 2006 1:32 pm
Locatie: Zwolle

lpg

Bericht door svansas »

Oke thx :D
Pietje
C gestoord
Berichten: 1665
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 9:42 pm

Bericht door Pietje »

lpg inbouw op zichzelf stelt niet zo heel gek veel voor.

alleen heb je bij een city zo verdomd weinig plek voor een LPG tank.

Een city met een 1.6S is wel degelijk mogelijk en volgens mij ook nog origineel geleverd af fabriek.
WWW.P-POOT.NL

This is how we build it.
kadett-c-coupe
C ervaren
Berichten: 255
Lid geworden op: do mei 18, 2006 8:46 pm

Bericht door kadett-c-coupe »

1600 citys zijn inderdaad geleverd.
omdat dat de enigste CIH is die in n city geleverd is, is de vraag: zijn je radiatorsteunen aangepast? zo ja dan was het eerst n 1200 of 1000 cc

gaat je km teller tot 180? dan ook vroeger 1200 geweest.

wat is het voertuiggewicht op kenteken?
svansas
C geïnteresseerd
Berichten: 67
Lid geworden op: do jul 13, 2006 1:32 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door svansas »

Ik heb mijn kadettje al weer een tijdje geleden moeten verkopen. Het was wel een originele 1600. Bedankt voor je reactie.
Kadettofiel
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten