moter slaat aan en af

Plaats hier alle vragen en tips over versnellingsbak, uitlaat, motor en tuning hiervan.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
tijgher
C gevonden
Berichten: 34
Lid geworden op: di dec 05, 2006 10:34 am
Locatie: wkp

moter slaat aan en af

Bericht door tijgher »

heey

keb een probleem, mij auto wilt niet starten, en als hij een keer start kan ik m aan te praat houden door middel van gas in trappen, laat ik deze los dan valt hij uit en krijg ik hem niet weer aan de praat.

zijn bezinefilter zit vol bezine. dus bezine krijgt hij, wat kan er mis zijn??
me opeltje slipt, wipt rijd en rookt
toppertheo
C ervaren
Berichten: 350
Lid geworden op: di dec 12, 2006 8:54 pm
Locatie: noordwolde

Bericht door toppertheo »

je sproeier verstopt!

ik heb het zelfde 3 weken terug gehad en toen zat er een beetje vuil in mijn sproeier.
je kunt een bout aan de zijkant van de carb (anderkant dan uitlaat) met sleutel 13 los draaien en dan stroomt er een beetje benzine uit en kun je met een schroevendraaier je sproeier los draaien en schoon maken. (LET OP DOE DIT NIET MET WARME MOTOR ANDERS KAN DE BENZINE VLAM VATTEN DOOR DE HETE UITLAAT!!!!).

het tweede wat kan zijn is dat je een stroom draadje naar je carb hebt en dat is een electriche stationaairsproeier en dat die niet meer werkt (je kunt dit controleren door te luisteren of dat ding waar het draadje op zit nog wel klikt als je hem op kontact doet).
niet elke carb heeft zo'n ding dus kan zijn dat jij dat niet hebt.
sedan 1200S automaat (verkocht)
city 1200 getuned (verkocht)
sedan 2 liter 8V (verkocht)
sedan 1200 S (in opbouw) word nu een 2.0 16V (verkocht)
coupe 2 liter 16V (wacht op restauratie)
orgineele coupe GT/E 1900 (verkocht)
tijgher
C gevonden
Berichten: 34
Lid geworden op: di dec 05, 2006 10:34 am
Locatie: wkp

Bericht door tijgher »

ik heb het gevonden, het waren vette contactpunten. met een beetje schuurlinnen en een beetje schoonblazen is hij weer gaan pruttelen, al is nogwel de vraag waarom hij het af en toe wel deed, bij een hoog toerental. best vaag..

bedankt voor je reactie..
me opeltje slipt, wipt rijd en rookt
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast