2.0EH
Moderators: JvV, kriekje, opelnl
-
- C liefhebber
- Berichten: 183
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 3:50 pm
- Locatie: meeuwen
Jigsaw schreef:dat van die monza klopt inderdaad, fout van mij !crossflow schreef:Een EH motor is inderdaad een zogenaamde hochleistung motor.
draaiwerk is standaard nauwkeuriger uitgewogen en gebalanceerd.
en heeft mechanische stoters.
Grappig is dat de kop en nokkenas identiek zijn aan de 1.9E motor.
vraag maar aan jan EUROSERVICE bleijenberg.die ondekte dat tijdens de restauratie van zijn 1000er.
injectie systeem enz is gelijk aan de 2.0E.de andere luchtweger was een optie,zat in het zogenaamde groep 1 rally pakket.die luchtweger is te herkennen aan de laatste 3 cijfers van het part nummer bovenop het zwarte dekseltje.bij een standaardweger is dat 006 bij de optie luchtweger is dat 009.
de motor van een monza is geen 2.0EH maar een H2.0E.heb ik eens kennis meegemaakt toen ons een EH werd aangeboden uit een monza
maar volgens mij hadden alle EH motoren een 'sport' luchtweger met 009 cijfers, deze kon je ook herkennen aan een groene stip erop ?
@kadettcfreak: eh motor met 130pk heb ik nog nooit gezien
ik ken wel de i2000 en i200 motor respectievelijk 120 en 125pk
Nee echt eerlijk waar niet,ken genoeg gt/e's met EH motor met een oo6 meter.Bijv op Jan Bleijenberg zijn 1000er en Rob Groenen zijn GT/E (vroeger),de GT/E die Ronald nu restaureert. 2 sloop GT/E's van onszelf enz enz.dus daar twijfel ik niet aan
-
- C gestoord
- Berichten: 3616
- Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
- Locatie: Lottum
- Contacteer:
-
- C gestoord
- Berichten: 3616
- Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
- Locatie: Lottum
- Contacteer:
-
- C liefhebber
- Berichten: 183
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 3:50 pm
- Locatie: meeuwen
Cilinderkop had ook een hogere compressie ik meen 9.6:1 tegen 9.4:1 voor de 2E kop. Waterkanalen in de kop waren volgens mij ook iets ruimer voor betere koeling. EH staat voor einspritz hochleistung en niet voor einspritz hydrolisch zoals sommigen wel een denken, want er zitten inderdaad mechanische klepstoters in, die konden beter hoge toeren draaien dan de hydrolische.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten