2.0EH

Plaats hier alle vragen en tips over versnellingsbak, uitlaat, motor en tuning hiervan.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

kadettcfreak
C liefhebber
Berichten: 183
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 3:50 pm
Locatie: meeuwen

Bericht door kadettcfreak »

aaah,

dan zitk fout...

maar zit er geen verschil in de cilinderkoppen van de 2.0EH?

bij de ene EH en bij de andere eH*?

grtjs
crossflow
C ervaren
Berichten: 406
Lid geworden op: do jul 13, 2006 2:00 pm

Bericht door crossflow »

Jigsaw schreef:
crossflow schreef:Een EH motor is inderdaad een zogenaamde hochleistung motor.

draaiwerk is standaard nauwkeuriger uitgewogen en gebalanceerd.
en heeft mechanische stoters.

Grappig is dat de kop en nokkenas identiek zijn aan de 1.9E motor.
vraag maar aan jan EUROSERVICE bleijenberg.die ondekte dat tijdens de restauratie van zijn 1000er.

injectie systeem enz is gelijk aan de 2.0E.de andere luchtweger was een optie,zat in het zogenaamde groep 1 rally pakket.die luchtweger is te herkennen aan de laatste 3 cijfers van het part nummer bovenop het zwarte dekseltje.bij een standaardweger is dat 006 bij de optie luchtweger is dat 009.

de motor van een monza is geen 2.0EH maar een H2.0E.heb ik eens kennis meegemaakt toen ons een EH werd aangeboden uit een monza :evil: :twisted:
dat van die monza klopt inderdaad, fout van mij !

maar volgens mij hadden alle EH motoren een 'sport' luchtweger met 009 cijfers, deze kon je ook herkennen aan een groene stip erop ?


@kadettcfreak: eh motor met 130pk heb ik nog nooit gezien

ik ken wel de i2000 en i200 motor respectievelijk 120 en 125pk

Nee echt eerlijk waar niet,ken genoeg gt/e's met EH motor met een oo6 meter.Bijv op Jan Bleijenberg zijn 1000er en Rob Groenen zijn GT/E (vroeger),de GT/E die Ronald nu restaureert. 2 sloop GT/E's van onszelf enz enz.dus daar twijfel ik niet aan :wink:
rellie kel
C gestoord
Berichten: 3616
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
Locatie: Lottum
Contacteer:

Bericht door rellie kel »

Naar mijn weten zijn er twee types geleverd voor de EH en is de 009 inderdaad de sportluchtweger. Dit omschreef Kruut ook op het 1000 serie topic.

006, 003 en 001 heb je dan nog voor c kadett dacht ik, maar welke waar hoort weet ik niet
Jigsaw
C ervaren
Berichten: 409
Lid geworden op: ma apr 16, 2007 12:17 pm
Locatie: Landgraaf / Limburg

Bericht door Jigsaw »

oke :)

klopt dit met de groene stip dan wel ? want daar ga ik dan ook aantwijfelen haha
ex '78 C2 coupé
rellie kel
C gestoord
Berichten: 3616
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
Locatie: Lottum
Contacteer:

Bericht door rellie kel »

Jigsaw schreef:oke :)

klopt dit met de groene stip dan wel ? want daar ga ik dan ook aantwijfelen haha
dat weet ik niet, kan er na 30 jaar ook een keer afgehaald zijn.
kadettcfreak
C liefhebber
Berichten: 183
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 3:50 pm
Locatie: meeuwen

Bericht door kadettcfreak »

de EH blok die ik verkocht heb zat een 009 debietmeter bij!
crossflow
C ervaren
Berichten: 406
Lid geworden op: do jul 13, 2006 2:00 pm

Bericht door crossflow »

rellie kel schreef:Naar mijn weten zijn er twee types geleverd voor de EH en is de 009 inderdaad de sportluchtweger. Dit omschreef Kruut ook op het 1000 serie topic.

006, 003 en 001 heb je dan nog voor c kadett dacht ik, maar welke waar hoort weet ik niet
ik dacht dat 003 van de 1.9 e is
Nicowico
C gevonden
Berichten: 49
Lid geworden op: zo feb 17, 2008 12:04 pm

Bericht door Nicowico »

Cilinderkop had ook een hogere compressie ik meen 9.6:1 tegen 9.4:1 voor de 2E kop. Waterkanalen in de kop waren volgens mij ook iets ruimer voor betere koeling. EH staat voor einspritz hochleistung en niet voor einspritz hydrolisch zoals sommigen wel een denken, want er zitten inderdaad mechanische klepstoters in, die konden beter hoge toeren draaien dan de hydrolische.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten