motor swap
Moderators: JvV, kriekje, opelnl
motor swap
zou het wat zijn om een b230volvo motor in een coupetje te hangen?
wat zijn jullie iedeen?
heb er namelijk nog een liggen(de 16v variant)
wat zijn jullie iedeen?
heb er namelijk nog een liggen(de 16v variant)
going sideways is my way of life
-
- C gestoord
- Berichten: 1406
- Lid geworden op: do jan 18, 2007 8:13 pm
- Locatie: oss
dit is van hilmerssonsblok
Engine:
Volvo B230 with navy crankshaft
SPM H-profile connecting rods
Venolia pistons
16 Valve Volvo head with standard valves, port grinded with own ideas
Self made mechanical valve adjustment
Camshafts grinded by SPM
Double valve springs
Garret GT-40 turbo
Eaton M62 compressor with an own system for control of air between the turbo and the compressor
Exhaust manifold manufactured in stainless steel
Wastegate with 50mm valve
Self made intake manifold with separate 46mm throttle and full radius funnels
Autronic engine management system and CDI ignition
Mercury F1 ignition coils
Self made Intercooler and watercooler
Power:
Max. 578Hp at 6300rpm, over 500Hp from 5200 to 7700rpm
Torque:
Max. 706Nm at 4900rpm, over 600Nm from 4300 to 6600rpm
Transmission:
Getrag 262 from BMW
Tilton twin disc 185mm clutch with AP lamellas
Rear end:
Volvo 1031 axle with lamellar differential
Adjustable fourlink
Front end:
Self made spring units with adjustable height
Volvo steering aid with electrical servo
Brakes:
Corvette ZR1 discs and callipers
Self made pedal group with wilwood brake adjustment and maincylinders
Body:
Own design, no plastic
Paint:
Opel 529 orange, own paint job
Interior:
Momo seats and steering wheel, lots of aluminium
Wheels:
BBS magnesium rims, 9,25x19
Engine:
Volvo B230 with navy crankshaft
SPM H-profile connecting rods
Venolia pistons
16 Valve Volvo head with standard valves, port grinded with own ideas
Self made mechanical valve adjustment
Camshafts grinded by SPM
Double valve springs
Garret GT-40 turbo
Eaton M62 compressor with an own system for control of air between the turbo and the compressor
Exhaust manifold manufactured in stainless steel
Wastegate with 50mm valve
Self made intake manifold with separate 46mm throttle and full radius funnels
Autronic engine management system and CDI ignition
Mercury F1 ignition coils
Self made Intercooler and watercooler
Power:
Max. 578Hp at 6300rpm, over 500Hp from 5200 to 7700rpm
Torque:
Max. 706Nm at 4900rpm, over 600Nm from 4300 to 6600rpm
Transmission:
Getrag 262 from BMW
Tilton twin disc 185mm clutch with AP lamellas
Rear end:
Volvo 1031 axle with lamellar differential
Adjustable fourlink
Front end:
Self made spring units with adjustable height
Volvo steering aid with electrical servo
Brakes:
Corvette ZR1 discs and callipers
Self made pedal group with wilwood brake adjustment and maincylinders
Body:
Own design, no plastic
Paint:
Opel 529 orange, own paint job
Interior:
Momo seats and steering wheel, lots of aluminium
Wheels:
BBS magnesium rims, 9,25x19
>>>-I'm not leaking oil... i'm marking my territory!-<<<
"Für alles über 8 Minuten auf der Nordschleife, ziehe ich keinen Helm auf" W. Röhrl
"Für alles über 8 Minuten auf der Nordschleife, ziehe ich keinen Helm auf" W. Röhrl
-
- C gestoord
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: zo mei 21, 2006 10:23 am
- Locatie: Doetinchem
Re: motor swap
dat is zeker weten wel te doen in een c kadettmatty schreef:zou het wat zijn om een b230volvo motor in een coupetje te hangen?
wat zijn jullie iedeen?
heb er namelijk nog een liggen(de 16v variant)
blijft een 4 cill (dacht ik) met een behoorlijk koppel en tevens ook een onverwoestbaar blok
als je de versnellingsbak er ook nog bij heb hoef je alleen maar de tussenas aan te laten passen van volvo bak naar c kadett achteras
en motorsteunen maken
versnellingsbaksteun aan passen
en nog het 1 en ander maar is zeker wel te doen en niet veel meer werk (wel meer werk maar niet veel meer
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
2.0 met webers c2 coupe 1979 (origineel 1.6)
1.2 c1 caravan 1975
![Afbeelding](http://i106.photobucket.com/albums/m258/kadettcoupe/08-Kadett20C1-3.gif)
1.2 c1 caravan 1975
![Afbeelding](http://i106.photobucket.com/albums/m258/kadettcoupe/08-Kadett20C1-3.gif)
-
- C gestoord
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: zo mei 21, 2006 10:23 am
- Locatie: Doetinchem
die a manta is niet echt veel meer dan de carrosorie van een a mantapatrick de boer schreef:is wel eens gedaan in een rode A-manta dies hier wel bekend bij meeste
alles is passend temaken maar net wat je zelf wilt
ik blijf liever bij
opel motore
dit tevens ook door het zwaar opgefokte blok en zal dan ook niet goedkoop geweest zijn te bouwen
en het is net wat je zegt "alles is passend te maken maar net wat je zelf wilt"
2.0 met webers c2 coupe 1979 (origineel 1.6)
1.2 c1 caravan 1975
![Afbeelding](http://i106.photobucket.com/albums/m258/kadettcoupe/08-Kadett20C1-3.gif)
1.2 c1 caravan 1975
![Afbeelding](http://i106.photobucket.com/albums/m258/kadettcoupe/08-Kadett20C1-3.gif)
-
- C gestoord
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: zo mei 21, 2006 10:23 am
- Locatie: Doetinchem
-
- C gestoord
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: zo mei 21, 2006 10:23 am
- Locatie: Doetinchem
opel heeft ook 3.0 24v hoorDaigo schreef:mijn baas heeft een leuke volvo
Ik had al tegen hem gezegt als hij hem ooit wegdoet dat hij dan mij moet verkopen voor 1000 :p
haha
hij heeft een achterwielaangedreven volvo 960 met een 3.0l 24v :p
automaat. Dus daar een handgeschakeld van maken dan kun je lache
met automaat toruwens ook. :p en dat in je kadettj.
jammer dat er geen typegoedkeuring voor 6 cilinder voor kadett mag
of de 3,6 bi turbo uit de lotus omega
of de 4.0 24v van irmscher
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
2.0 met webers c2 coupe 1979 (origineel 1.6)
1.2 c1 caravan 1975
![Afbeelding](http://i106.photobucket.com/albums/m258/kadettcoupe/08-Kadett20C1-3.gif)
1.2 c1 caravan 1975
![Afbeelding](http://i106.photobucket.com/albums/m258/kadettcoupe/08-Kadett20C1-3.gif)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten