dipje bij optrekken

Plaats hier alle vragen en tips over versnellingsbak, uitlaat, motor en tuning hiervan.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
Danoontje
C verslaafd
Berichten: 585
Lid geworden op: za okt 07, 2006 1:43 pm
Locatie: Landgraaf

dipje bij optrekken

Bericht door Danoontje »

Misschien dat iemand het euvel kent en zo 123 weet wat het is. Scheelt mij een hoop puzzelwerk :P

De kadett van mijn vriendin (1200s) rijd netjes. Alleen bij het optrekken heeft deze een dip. Als je met weinig gas optrekt slaat hij daardoor uit.

Wat is nu het geval. Bij een beetje gasgeven werkt de vacuumvervroeging nog niet. Maar bij iets meer gasgeven gaat deze vervroegen en op d
corsa-erik
C ervaren
Berichten: 469
Lid geworden op: ma jan 22, 2007 8:32 am

Re: dipje bij optrekken

Bericht door corsa-erik »

Danoontje schreef:
Dus echt alleen als de vacuumvervroeger zijn werk gaat doen. Is hier een logische verklaring voor???
Nee, want de vacuum vervroeger werkt alleen als de gasklep gedeeltelik geopend is.
Dus meer gas, is minder vacuum vervroeging.

Ik zou eerst controleren of er niet een vacuumslang lek is, daarna checken of de acceleratiepomp van de carburateur goed werkt.
c1cyty
C gevonden
Berichten: 17
Lid geworden op: zo apr 13, 2008 9:10 pm
Locatie: Lisse

Bericht door c1cyty »

Je kan ook nog eens kijken naar de afstelling van de acceleratiepomp...
Danoontje
C verslaafd
Berichten: 585
Lid geworden op: za okt 07, 2006 1:43 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Danoontje »

welke is dat? en wat precies zou ik moeten stellen? :oops: :oops:
c1cyty
C gevonden
Berichten: 17
Lid geworden op: zo apr 13, 2008 9:10 pm
Locatie: Lisse

Bericht door c1cyty »

links voor op de carburateur zit een hendeltje naar beneden, als je gas geeft beweegt deze naar links gezien vanaf de voorkant van de wagen.
je kan de slag instellen met het soort moertje die op het stangetje zit die onderaan door het hendeltje loopt. door het moertje strakker te zetten (let op: twee slagen per keer!) stel je in hoveel benzine er direkt in de luchtinlaat wordt ingespoten. Het kan ook zijn dat het membraam kapot is van het pompje. (achter het dekseltje waar het hendeltje aan vast zit.)

Heb je de carbutateur al eens goed schoongemaakt?
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten