Hallo,
ik heb bij mijn kadett 2.0S het probleem dat het blok erg laag stationair draait. Hierdoor slaat hij vaak af bij het stoplicht en bij een koude motor is dit helemaal erg. Ik heb er een varajet II cabarateur, en vraag me dus af hoe ik het stationair toerental kan opschroeven. Heb zelf voor deze auto nooit eerder carb gereden, en dit dus nooit gedaan. Welke schroef moet ik hebben?
Alvast bedankt!
Paul
carb statiionair afstellen
Moderators: JvV, kriekje, opelnl
-
- C liefhebber
- Berichten: 211
- Lid geworden op: di aug 05, 2008 9:45 am
- Locatie: Zevenaar
- Contacteer:
carb statiionair afstellen
Kadett C2 Coupé 2.2E
Kadett E GSI 2.0 16v
Kadett E GSI 2.0 16v
-
- C ervaren
- Berichten: 469
- Lid geworden op: ma jan 22, 2007 8:32 am
Ik heb geen ervaring met Varajets, maar misschien heb je hier wat aan?
http://www.senatorman.de/Varajet_II.htm
http://www.senatorman.de/Varajet_II.htm
-
- C verslaafd
- Berichten: 839
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm
Carborateurs hebben ALTIJD een stationaire luchtschroef en die is ook ALTIJD goed herkenbaar...
Een wat grotere schroef die duidelijk uitsteekt, meestal met griprand zodat je 'm met je vingers kunt draaien, vaak een veer er omheen om 'm op spanning te houden dat ie niet lostrilt.
diep liggende schroeven zijn meestal de wat "moeilijker" instelingen zoals CO gehalte...(moeilijk als je geen CO meter hebt) deze zijn alleen maar met een schroevendraaier bereikbaar en zeker niet met de hand.
Een wat grotere schroef die duidelijk uitsteekt, meestal met griprand zodat je 'm met je vingers kunt draaien, vaak een veer er omheen om 'm op spanning te houden dat ie niet lostrilt.
diep liggende schroeven zijn meestal de wat "moeilijker" instelingen zoals CO gehalte...(moeilijk als je geen CO meter hebt) deze zijn alleen maar met een schroevendraaier bereikbaar en zeker niet met de hand.
vertrokken
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten